Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Nienawiść
Sztuka pięknego życia
The Outrun
Kiedy nadchodzi jesień
W pokoju obok
The Outrun
Nienawiść
Kiedy nadchodzi jesień
W pokoju obok
Dziewczyna z igłą
The Outrun
W pokoju obok
Flow
Balkoniary
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Dalej jazda
Kompletnie nieznany
Balkoniary
Flow
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + wykład
Reagan
PRZEDPREMIERA: Grand Tour + prelekcja
Rodzina w kinie: Flow
W blasku Oscarów: Flow
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
Kicia Kocia w przedszkolu
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Fantastyczny Angelo
Kicia Kocia w przedszkolu
Flow
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
Babygirl
Dziewczyna z igłą
Kompletnie nieznany
Babygirl
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Babygirl
Kompletnie nieznany
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
Babygirl
PRZEDPREMIERA: Daaaaaali!
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
KF AMBASADA: Omen
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE + prelekcja Michała Oleszczyka na 60. urodziny Kina Kosmos
The Brutalist
The Brutalist
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dzień świstaka
The Brutalist
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Hamlet [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Rok z kinem Azji: Pieta
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Zima Mamy Mu + warsztaty
Kina i Yuk + warsztaty
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Fleabag [sezon 2025]
KF AMBASADA: Gorączka
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Filmowe powtórki do matury: Wesele
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Tosca [sezon 2020-21]
Tosca
TOSCA | Giacomo Puccini
25.09.2021, sobota, 17:00
Melodramma w trzech aktach (1900)
Libretto: Giuseppe Giacosa i Luigi Illica wg sztuki „La Tosca” Victoriena Sardou
Premiera niniejszej inscenizacji The Metropolitan Opera: 31.12.2017
Transmisja na żywo odbyła się: 27.01.2018
Obsada:
Sonya Yoncheva jako Floria Tosca, aktorka
Vittorio Grigolo jako Cavaradossi, malarz
Željko Lučić jako baron Scarpia, prefekt policji rzymskiej
Patrick Carfizzi jako Zakrystianin
Soliści, chór i orkiestra The Metropolitan Opera
Dyrygent: Emmanuel Villaume
Realizatorzy:
Sir David McVicar reżyseria
John Macfarlane scenografia i kostiumy
David Finn światło
Leah Hausman choreografia
Premiera sezonu 2017-2018. Nowa inscenizacja „Toski” mierzy się z legendarnym splendorem wersji Franco Zeffirellego. Sir David McVicar, którego przedstawienia wiele razy zachwycały miłośników transmisji (m.in. trylogia Verdiego „Anna Bolena”, „Maria Stuarda”, „Robert Devereux”, czy „Rycerskość wieśniacza”/„Pajace”) umieszcza akcję opery Pucciniego w erze napoleońskiej. W roli tytułowej: Sonya Yoncheva, partię malarza Cavaradossiego śpiewa Vittorio Grigolo, a demonicznym Scarpią będzie Željko Lučić.
Libreciści Pucciniego i sam kompozytor precyzyjnie osadzili wydarzenia dziejące się w dziele w konkretnych miejscach w Rzymie i konkretnych dniach roku 1800. Może dlatego „Tosca”, jak żadna inna opera, opiera się inscenizatorom, którzy chcą uwspółcześniać dzieła przenosząc ich akcję w inny czas i miejsce. Takich zapędów nie ma Sir David McVicar, który przygotowuje nową inscenizację dla Met. Ma za to zamiar odzwierciedlić rozmach partytury Pucciniego, nadając monumentalne kształty miejscom akcji: kościołowi św. Andrzeja della Valle, Pałacowi Farnese i tarasowi Zamku Anioła. W głównych rolach aktorki Florii Toski i kochającego ją malarza Cavaradossiego, zaplątanych w polityczne śledztwo okrutnego prefekta Scarpii.
Melodramat Pucciniego o niestałej diwie, sadystycznym policjancie i idealistycznym artyście emocjonuje publiczność od ponad stu lat. Krytycy często mieli problem z oceną tej opery, kręcąc nosem na przyziemny temat, bezpośredniość i intensywność kompozycji muzycznych, a także nadmierne mnożenie dramatycznych zwrotów akcji „pod publiczkę”. Lecz właśnie te cechy czynią z „Toski” ikoniczne dzieło operowe, wciąż żywe dla odbiorców. Przyszłość „Toski” jest zapewniona, dzięki emocjonującemu librettu, dynamicznej muzyce obfitującej w przepiękne arie i tytułowej roli, która może ustawić karierę.
.....................................................
Drodzy widzowie!
ze względu na wymogi sanitarne sprzedajemy miejsca nienumerowane i prosimy o zachowanie reguł bezpieczeństwa, które obowiązują w naszym kinie. Dziękujemy za zrozumienie!