Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Prawdziwy ból
Trefliki ratują święta
Trzy kilometry do końca świata
Pod skórą
Minghun
Simona Kossak
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
Naturalna dzikość serca
Prawdziwy ból
Minghun
Zła nie ma
Trzy kilometry do końca świata
Mój sąsiad Totoro (napisy)
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Trzy kilometry do końca świata
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Prawdziwy ból
Trzy kilometry do końca świata
Mój sąsiad Totoro (napisy)
Konklawe
Prawdziwy ból
Pod skórą
Trzy kilometry do końca świata
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Trefliki ratują święta
PRZEDPREMIERA: Flow
Kina i Yuk
Rodzina w kinie: Razem na świecie. Święto krótkiego kina.
W pokoju obok
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: Babygirl
PRZEDPREMIERA: Flow
Simona Kossak
Zła nie ma
Kina i Yuk
Minghun
Konklawe
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Zła nie ma
Trzy kilometry do końca świata
Minghun
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Simona Kossak
Minghun
Zła nie ma
Zła nie ma
Minghun
Konklawe
PORA DLA SENIORA: Here. Poza czasem.
Konklawe
Simona Kossak
Minghun
Zła nie ma
Simona Kossak
Zła nie ma
Minghun
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: LOT W KOSMOS.
Simona Kossak – seans dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Zimowe Harce
Dziadek do orzechów i Król myszy [P. Czajkowski] | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Here. Poza czasem.
Najlepsze z najgorszych: Wizyta Świętego Mikołaja
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
PRZEDPREMIERA: Flow
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Śladami Yeti
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
W pokoju obok
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Zakochany Sylwester z azjatyckim smaczkiem
PRZEDPREMIERA: Babygirl
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
Filmowe powtórki do matury: 1984
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
„SZALONY BÓG” (MAD GOD) | ROK Z KINEM GROZY: EPILOG | ROK Z FILMEM SCIENCE-FICTION: PROLOG
Mad God
„SZALONY BÓG” | ROK Z KINEM GROZY: EPILOG | ROK Z FILMEM SCIENCE-FICTION: PROLOG
26.01.2023 | CZW | 18.30
Kino Kosmos zaprasza na wydarzenie łączące dwa całoroczne projekty kinowe: 2022. Rok z kinem grozy oraz 2023. Rok z filmem science-fiction. W 2022 w roku w ramach przeglądu kina grozy zaprezentowaliśmy kamienie milowe i nieodkryte arcydzieła horroru filmowego niemal z każdej dekady. Począwszy od lat 20. XX wieku i europejskich klasyków jak „Nosferatu - symfonia grozy” i „Häxan. Czarownice”, aż po powstałe na antypodach Starego Kontynentu „Co robimy w ukryciu” z 2014 roku. W programie przeglądu nie pojawiła się jednak animacja ani kino najnowsze, a horror ma się przecież bardzo dobrze. U progu cyklu poświęconemu filmowi science-fiction – gatunkowi, który z horrorem dzieli wiele wspólnych cech i kontekstów, zarazem znacząco – formalnie i tematycznie się od niego odróżniając, chcemy zaprosić widzów na zupełnie wyjątkową produkcję będącą efektownym pomostem pomiędzy tymi dwoma gatunkami: na wskroś autorski i zupełnie inny od wszystkiego, co udało nam się zaprezentować dotychczas animowany film „Szalony Bóg” Phila Tippetta z 2021 roku.
Animacja „Szalony Bóg”, będąca formalnym wyjściem kina grozy poza ramy filmu aktorskiego, to pełna zapadających w pamięć obrazów, gęsta od filmowych alegorii, zupełnie niezwykła, a przy tym całkowicie niezależna produkcja. Główny bohater filmu Tippetta w postapokaliptycznej rzeczywistości ogląda świat niczym z najbardziej przerażających koszmarów. To jedna z najbardziej odstręczających wizji przyszłości, jaką oglądaliśmy od dawna, ale też otrzeźwiające przypomnienie, że fantastycznonaukowe teksty kultury są świadectwem lęków i nadziei czasów, w których powstawały.
Reżyser filmu jeszcze przed realizacją „Szalonego Boga” zapisał się w historii kina science-fiction jako twórca fotorealistycznych efektów z blockbusterowych widowisk z serii „Jurassic Park” oraz „Gwiezdne Wojny”, za co otrzymał swoje dwa Oscary. Gdy wraz z przełomem wieków Hollywood niemal całkowicie porzuciło efekty animatroniczne na rzecz generowanych komputerowo, genialny konstruktor mógł w całości oddać się swojemu passion project. Rozpoczęte jeszcze w roku 1990 (sic!) prace nad filmem „Szalony Bóg” można było kontynuować wyłącznie dzięki wsparciu crowdfundingu. W ten sposób na początku trzeciej dekady XXI wieku dostaliśmy klasycznie animowany, niemy horror science-fiction, którego oglądanie na dużym ekranie jest porażającym doświadczeniem; a dla nas – doskonałą okazją, by połączyć jedne z najważniejszych gatunków w dziejach kina.
„Szalony Bóg” („Mad God”), reż. i scen. Phil Tippett | horror, science-fiction, animowany | USA | 2021 | 83 min
Uwaga: film wyłącznie dla widzów pełnoletnich