Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Brzydka siostra
Drugi akt
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Dziewczyna z Kolonii
Dziewczyna z Kolonii
Drugi akt
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Materialiści
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Rok z kinem Azji: Szpieg
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
Dziewczyna z Kolonii
Piknik pod Wiszącą Skałą
Dziewczyna z Kolonii
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Materialiści
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Basia – mam swój świat
Rodzina w kinie: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
PRZEDPREMIERA: Paw zwyczajny
PRZEDPREMIERA: Nasze królestwo
PRZEDPREMIERA: Wściekłość
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Słone lato
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Pewnego razu w Paryżu
Materialiści
Rok z kinem Azji: Happy Together
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Pewnego razu w Paryżu
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Vinci 2
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
PRZEDPREMIERA: Diamenty (Modowy Klub Filmowy)
Vinci 2
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Vinci 2
Rok z kinem Azji: Happy Together
ROK Z KINEM AZJI: Perfect Days
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Pora dla seniora: Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Małe miłości
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Życie Chucka
Skazani na Shawshank. Weekend ze Stephenem Kingiem.
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Życie Chucka
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
PRZEDPREMIERA: Bird
Życie Chucka
PRZEDPREMIERA: Sorry, Baby
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Najlepsze z najgorszych: Barbarzyńska nimfomanka w piekle dinozaurów
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
PRZEDPREMIERA: Together
Agent szczęścia
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
PRZEDPREMIERA: Sorry, Baby
Goonies. 40-lecie kultowej przygody!
KF AMBASADA: Amadeusz
PRZEDPREMIERA: Eddington
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
„SZALONY BÓG” (MAD GOD) | ROK Z KINEM GROZY: EPILOG | ROK Z FILMEM SCIENCE-FICTION: PROLOG
Mad God

„SZALONY BÓG” | ROK Z KINEM GROZY: EPILOG | ROK Z FILMEM SCIENCE-FICTION: PROLOG
26.01.2023 | CZW | 18.30
Kino Kosmos zaprasza na wydarzenie łączące dwa całoroczne projekty kinowe: 2022. Rok z kinem grozy oraz 2023. Rok z filmem science-fiction. W 2022 w roku w ramach przeglądu kina grozy zaprezentowaliśmy kamienie milowe i nieodkryte arcydzieła horroru filmowego niemal z każdej dekady. Począwszy od lat 20. XX wieku i europejskich klasyków jak „Nosferatu - symfonia grozy” i „Häxan. Czarownice”, aż po powstałe na antypodach Starego Kontynentu „Co robimy w ukryciu” z 2014 roku. W programie przeglądu nie pojawiła się jednak animacja ani kino najnowsze, a horror ma się przecież bardzo dobrze. U progu cyklu poświęconemu filmowi science-fiction – gatunkowi, który z horrorem dzieli wiele wspólnych cech i kontekstów, zarazem znacząco – formalnie i tematycznie się od niego odróżniając, chcemy zaprosić widzów na zupełnie wyjątkową produkcję będącą efektownym pomostem pomiędzy tymi dwoma gatunkami: na wskroś autorski i zupełnie inny od wszystkiego, co udało nam się zaprezentować dotychczas animowany film „Szalony Bóg” Phila Tippetta z 2021 roku.
Animacja „Szalony Bóg”, będąca formalnym wyjściem kina grozy poza ramy filmu aktorskiego, to pełna zapadających w pamięć obrazów, gęsta od filmowych alegorii, zupełnie niezwykła, a przy tym całkowicie niezależna produkcja. Główny bohater filmu Tippetta w postapokaliptycznej rzeczywistości ogląda świat niczym z najbardziej przerażających koszmarów. To jedna z najbardziej odstręczających wizji przyszłości, jaką oglądaliśmy od dawna, ale też otrzeźwiające przypomnienie, że fantastycznonaukowe teksty kultury są świadectwem lęków i nadziei czasów, w których powstawały.
Reżyser filmu jeszcze przed realizacją „Szalonego Boga” zapisał się w historii kina science-fiction jako twórca fotorealistycznych efektów z blockbusterowych widowisk z serii „Jurassic Park” oraz „Gwiezdne Wojny”, za co otrzymał swoje dwa Oscary. Gdy wraz z przełomem wieków Hollywood niemal całkowicie porzuciło efekty animatroniczne na rzecz generowanych komputerowo, genialny konstruktor mógł w całości oddać się swojemu passion project. Rozpoczęte jeszcze w roku 1990 (sic!) prace nad filmem „Szalony Bóg” można było kontynuować wyłącznie dzięki wsparciu crowdfundingu. W ten sposób na początku trzeciej dekady XXI wieku dostaliśmy klasycznie animowany, niemy horror science-fiction, którego oglądanie na dużym ekranie jest porażającym doświadczeniem; a dla nas – doskonałą okazją, by połączyć jedne z najważniejszych gatunków w dziejach kina.
„Szalony Bóg” („Mad God”), reż. i scen. Phil Tippett | horror, science-fiction, animowany | USA | 2021 | 83 min
Uwaga: film wyłącznie dla widzów pełnoletnich

Follemente. W tym szaleństwie jest metoda

Rok z kinem Azji: Upadłe anioły

TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
