Życie dla początkujących
Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą!
Franz Kafka
CHOPIN, CHOPIN!
Życie dla początkujących
Ostatni wiking
Dom dobry
Być kochaną
Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
CHOPIN, CHOPIN!
Złote gody: Zaklęte rewiry
Być kochaną
Fréwaka
Ostatni wiking
Perła w koronie
Życie dla początkujących
CHOPIN, CHOPIN!
Ostatni wiking
Lot nad kukułczym gniazdem
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Być kochaną
Dom dobry
Rok z kinem Azji: Left-Handed Girl. To była ręka… diabła! | PRZEDPREMIERA
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Dom dobry
Okean Elzy: Stormwatch
Ostatni wiking
Być kochaną
Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Rodzina w kinie: Kicia Kocia ma braciszka + WARSZTATY
Dom dobry
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Być kochaną
Bugonia
Ostatni wiking
Franz Kafka
Okean Elzy: Stormwatch
Yuku i magiczny kwiat
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Dom dobry
Ostatni wiking
Być kochaną
Kicia Kocia ma braciszka
Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty botaniczne
Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Szkoła magicznych zwierząt 3
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Paciorki jednego różańca
Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Lot nad kukułczym gniazdem
Filmowe popołudnie dla dzieci: Podniebne przygody
Być kochaną
Bugonia
Dom dobry
Franz Kafka
Bugonia
„Wielkie piękno” na Wielkim Pięknym Ekranie
Dom dobry
Franz Kafka
PRZEDPREMIERA: Ministranci
Bugonia
PORA DLA SENIORA: Cinema Paradiso
Być kochaną
Franz Kafka
Bugonia
Dom dobry
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Franz Kafka
Dom dobry
Kurosawa. Siedmiu samurajów
Bugonia
TEATR W KINIE: Present Laughter
Być kochaną
Franz Kafka
PRZEDPREMIERA: Sny o miłości
Bugonia
Dom dobry
Ostatni wiking
Filmowe popołudnie dla dzieci: Baczne oczka
Faust | wg Gounoda [sezon 2025]
Dom dobry
„Łowca androidów” na Wielkim Pięknym Ekranie
Dom dobry
Dom dobry
Bugonia
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Być kochaną
Dom dobry
Bugonia
Historia na ekranie: Zgoda
Franz Kafka
Bugonia
Funny Games + prelekcja
Dom dobry
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ruszamy w góry
„8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
„Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Ministranci
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Czyściec
Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Historia na ekranie: Titina
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
André Rieu. Wesołych Świąt!
Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Kurosawa. Dersu Uzała
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Oldboy
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Wesołych Świąt!
Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Dead Poets Society
„Buntowniczki, marzyciele, heretycy”
Miejsce: Kino Kosmos, Katowice
Bilety: 18 zł | 14 zł (ulgowy)
Lata 90. XX wieku przyniosły zakończenie zimnej wojny, globalizację, wielokulturowość, postmodernistyczną kulturę popularną, telefony komórkowe i narodziny Internetu. Stany Zjednoczone były gotowe na stabilizację, spokój i dobrobyt.
A jak wyglądał krajobraz filmowy? Czy było miejsce na produkcje z bohaterami, którzy – zamiast cieszyć się bezpieczeństwem i statusem quo – odrzucają ustalony porządek, buntują się i próbują podążać własną ścieżką? Podczas przeglądu pokażemy dwa filmy o bohaterach i bohaterkach, którzy postanawiają zawalczyć o siebie oraz jeden film, którego twórcy z wirtuozerią łamią zasady narracji filmowej.
Pierwsza historia – „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” – opowiada losy uczniów elitarnej szkoły, którzy zostają skonfrontowani z nietypowymi metodami nauczania nowego profesora. Drugi obraz – „Thelma & Louise” – przybliża losy dwóch przyjaciółek, które wyruszają w podróż w poszukiwaniu siebie i swojego miejsca w społeczeństwie. „Ścieżka strachu” to z kolei herezja formalna w najczystszej postaci. Coenowie, jak mało kto, zmieniają reguły gry i bawią się konwencją kina gatunkowego, mistrzowsko przeplatając tropy filmu gangsterskiego i filmu noir.
Przed każdym z seansów odbędzie się krótka prelekcja, którą wygłosi Anita Skwara – filmoznawczyni, krytyczka filmowa, animatorka kultury, członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Międzynarodowej Federacji Prasy Filmowej FIPRESCI i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21 listopada (wtorek) | godz. 17:30
„Stowarzyszenie Umarłych Poetów”
Tradycja, honor, dyscyplina, doskonałość. Tym wartościom od pokoleń hołduje Akademia Weltona, prestiżowa i elitarna prywatna szkoła dla chłopców w Vermont. Od lat studenci uczeni są postępowania zgodnie z utartymi zasadami i regułami, aby mogli opuścić mury szkoły jako przykładni obywatele. Wszystko się zmienia, kiedy w Akademii zaczyna uczyć profesor John Keating. Zachęca uczniów do samodzielnego myślenia, życia pełną piersią i wykorzystywania poezji do samoekspresji. Pod wpływem niekonwencjonalnego profesora studenci zaczynają słuchać intuicji, myśleć poza schematami i zdobywać nowe doświadczenia.