Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Ragtime
Ragtime
W wakacje tego roku, pod szyldem „Pozor!” zaprezentowaliśmy cztery czechosłowackie filmy zmarłego w kwietniu wybitnego reżysera Miloša Formana. Urodzony w 1932 roku w Čáslaviu twórca najpierw zachwycił tragikomediami zrealizowanymi metodą paradokumentalnej obserwacji. Sukces i nominacja do Oscara zakazanego w Czechosłowacji „Pali się, moja panno” otworzyła mu drogę do Ameryki, o której marzył od dzieciństwa. Jednak od czasu emigracji (wpierw na zaproszenie Paramount Pictures, a później w efekcie stłumienia praskiej wiosny) jego styl powoli zmieniał się. Forman pozostając twórcą kina autorskiego udowadniał, że jest w stanie stworzyć doskonały film w każdym z najważniejszych z gatunków filmowych, w tym dramat, musical oraz epickie kino historyczne. Te trzy nurty zaprezentujemy w drugiej odsłonie retrospektywy, nazwanej „Attention! Miloš Forman w Ameryce”. Zapraszamy na pokazy kultowych filmów: zapisu narodzin Ery Wodnika w „Hair” oraz obsypanego Oscarami „Lotu nad kukułczym gniazdem”, zaś w pierwszej kolejności pokażemy jednak najmniej znany polskiej publiczności film, adaptację głośnej powieści E.L. Doctorowa „Ragtime”, osadzoną w Stanach pierwszych dekad XX wieku.
Ragtime | reż. Miloš Forman, USA 1981, 149 min
scen. Michael Weller, wyst. Howard E. Rollins Jr., Mary Steenburgen, James Cagney
Epicka, nakręcona z ogromnym rozmachem, nominowana do Oscara w ośmiu kategoriach adaptacja powieści E.L. Doctorowa pod takim samym tytułem. Forman skupił się przede wszystkim na historii czarnoskórego pianisty, który w obronie własnej godności ucieka się do desperackiego kroku. Pierwszy z kostiumowych filmów reżysera, portretujący życie amerykańskiego społeczeństwa u progu XX wieku w ukochanym przez Formana Nowym Jorku.