Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Miasto Nauki: Święta góra
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Rok z kinem Azji: Oldboy
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Złote Gody: Ziemia obiecana
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Mulholland Drive
Mulholland Dr.
poniedziałek 3 lutego, godz. 19:00
Otwarcie przeglądu twórczości Davida Lyncha w ramach wydarzenia W blasku Oscarów:
pokaz filmu „Mulholland Drive” i prelekcja Katarzyny Czajki-Kominiarczuk (zwierz popkulturalny)
reż. David Lynch, USA/Francja 2001, 146 min
Prelekcję do filmu wygłosi Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, blogerka i pisarka, twórczyni popularnego bloga Zwierz popkulturalny oraz autorka książki „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej”.
o filmie:
Film opowiada historię dwóch kobiet wplątanych w tajemniczą intrygę kryminalną i uwikłanych w burzliwy trójkąt miłosny. Ta fascynująca opowieść posiada wszystkie charakterystyczne cechy stylu Lyncha, ale jest w niej także coś, co sprawia, że film ten staje się wyjątkowy w dorobku tego reżysera. Mamy tu do czynienia z typowym dla tego twórcy światem, w którym nic nie jest takie, jak się na początku wydaje i nikt nie jest tym, za kogo się podaje. To kolejny prowokacyjny film tego reżysera przypominający puzzle, składający się z elementów należących do różnych rzeczywistości i przetworzonych przez jego malarską wrażliwość. Jest to jednak swego rodzaju przełom w twórczości Lyncha. Obok mrocznej tajemnicy, niesamowitej atmosfery, sugestywnych obrazów i przejmującej muzyki, jest tu niezwykle wciągająca łamigłówka, którą - co jest właśnie nowością w lynchowskim świecie - można rozwiązać i racjonalnie wytłumaczyć. Usatysfakcjonowani będą więc nie tylko stali fani Lyncha, ale także ci, których nie uwodziły tworzone przez niego oniryczne obrazy pełne nieracjonalnych wydarzeń. Ta misternie skonstruowana zagadka kryminalna z pewnością zachwyci również szukających w kinie racjonalnych rozwiązań i logicznych odpowiedzi. Można śmiało powiedzieć, że jest to najciekawsze i obdarzone największym potencjałem komercyjnym dzieło tego reżysera, nagrodzone przy tym za reżyserię w Cannes 2001.
fabuła:
Tytułowa Mulholland Drive to prawie 80-kilometrowej długości ulica w Los Angeles. To ona jest osią misternie ułożonej intrygi, kryjącej mnóstwo zagadek. Los Angeles. Elegancka szatynka, pasażerka limuzyny jadącej przez Mulholland Drive, ma za chwilę zginąć z ręki kierowcy auta. W ostatniej chwili na limuzynę wpada samochód jadący z naprzeciwka. Niedoszła ofiara jako jedyna wychodzi cało z wypadku. Lekko ranna i mocno zdezorientowana, kobieta dociera do miasta i wchodzi do pustego mieszkania, którego drzwi przypadkowo były otwarte. Tu niemal natychmiast zapada w głęboki sen. Następnego dnia w mieszkaniu pojawia się siostrzenica właścicielki, Betty, która pragnie w Los Angeles zrobić karierę aktorki. Dziewczyna ze zdumieniem odkrywa obecność nieznajomej, która twierdzi, że na skutek wypadku straciła pamięć i pozwala nazywać się Ritą. I znów zapada w sen... Gdy Rita wreszcie nieco do siebie dochodzi znajduje w swojej torebce dużą sumę pieniędzy i tajemniczy, błękitny klucz. Nie ma jednak pojęcia, skąd się te rzeczy tam wzięły. Zaintrygowana Betty zgadza się pomóc jej odkryć prawdziwą tożsamość.