Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Słońce wschodzi raz na dzień
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na tropie Baltazara Gąbki!
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
RODZINA W KINIE
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Za garść dolarów
Per un pugno di dollari
LEKCJE FILMOWE, CZYLI JAK CZYTAĆ KINO | STYCZEŃ – MARZEC 2024
Jak najlepiej czytać kino? Na dużym ekranie!
W tegorocznej odsłonie cyklu zaprezentujemy filmy stworzone dla największych ekranów, spektakularnych projekcji i zachwytów widzów. Filmy nakręcone z rozmachem i dopracowane w najmniejszych szczegółach arcydzieła. Wielkie nazwiska historii kina i klasyczne obrazy, których oglądanie jest źródłem niesłabnącej kinowej przyjemności, czyli WIELKIE KINO NA OGROMNYM EKRANIE!
O tym, jak dzisiaj widzimy te niezwykłe filmy przed każdym seansem opowiedzą autorzy cyklu – filmoznawcy: dr Anita Skwara i Mariusz Ciszewski.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seans 3. 26 marca, wtorek, 18:00
„Za garść dolarów”
W San Miguel – mieście bezprawia, gdzie o wpływy walczą dwie bandy przemytników – pojawia się „człowiek bez imienia”. Tajemniczy rewolwerowiec do wynajęcia angażuje się w lokalny konflikt i na zawsze zmienia oblicze miasteczka.
Film włoskiego reżysera, będący swoistym remakiem zrealizowanej przez Akirę Kurosawę „Straży przybocznej”, zapoczątkował słynną „trylogię dolarową” i wprowadził na filmowe salony spaghetti western.