This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
LEKCJE FILMOWE: Warhol
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
LEKCJE FILMOWE: Ptaki
The Birds

LEKCJE FILMOWE CZYLI JAK CZYTAĆ KINO.
Zapraszamy na kolejną odsłonę naszego cyklu, w ramach którego tropimy to, co niezwykłe, wyjątkowe, inne w niekończącej się historii kina.
Tym razem tematem przewodnim będzie „ cielesność filmu”. A może – „ciałowość filmu”, jak postulował Karol Irzykowski prawie sto lat temu?
Ciała ekranowych postaci – „niebiańskie” ciała gwiazd użyczają nam, widzom swojej ulotności, a zarazem swoich sensów i znaczeń. Są wehikułem naszej obecności i uczestnictwa w magii kina.
Filmom można postawić pytanie: „Pokaż mi jak traktujesz ciało na ekranie, a powiem ci, do jakiego gatunku, konwencji i stylu przynależysz”
Nad tym fenomenem, przed każdym seansem, zastanawiać się będą autorzy cyklu, filmoznawcy - dr Anita Skwara i Mariusz Ciszewski.
8.11 Ciało w zagrożeniu
PTAKI
The Birds, reż. Alfred Hitchcock
w rolach gł. Tippi Hedren, Rod Taylor, Jessica Tandy.
USA 1963, 119 min
Obraz uznawany za jeden z najważniejszych dreszczowców w historii kina.
Melanie Daniels spotyka w sklepie zoologicznym prawnika Mitcha. Ich przypadkowa rozmowa intryguje ją do tego stopnia, że postanawia sprawdzić kim jest i gdzie mieszka. Pod wpływem impulsu zamawia dla niego papużki nierozłączki, które chciał kupić siostrze na urodziny. Melanie wiezie klatkę do nadmorskiej miejscowości , gdzie Brenner spędza każdy weekend . Wkrótce po przyjeździe Melanie zostaje zaatakowana przez mewę, co jest początkiem tajemniczych i przerażających zdarzeń.
Post Scriptum: Ciało według Hitchcocka – „jego” blondynki – obiekty przemocy, także przemocy obrazów, podglądactwa, natręctw… Ciało Hitchcocka – własne, którego obecność w kadrze sygnowała każdy kolejny film Mistrza.