Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
POKAZ SPECJALNY: Jestem Erasmusem + spotkanie
Miasto Nauki: Święta góra
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Rok z kinem Azji: Oldboy
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Miasto Nauki: Skradzione ciało
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Maryja. Matka ludzkości
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2024-25
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Złote Gody: Ziemia obiecana
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
LEKCJE FILMOWE: Ptaki
The Birds
LEKCJE FILMOWE CZYLI JAK CZYTAĆ KINO.
Zapraszamy na kolejną odsłonę naszego cyklu, w ramach którego tropimy to, co niezwykłe, wyjątkowe, inne w niekończącej się historii kina.
Tym razem tematem przewodnim będzie „ cielesność filmu”. A może – „ciałowość filmu”, jak postulował Karol Irzykowski prawie sto lat temu?
Ciała ekranowych postaci – „niebiańskie” ciała gwiazd użyczają nam, widzom swojej ulotności, a zarazem swoich sensów i znaczeń. Są wehikułem naszej obecności i uczestnictwa w magii kina.
Filmom można postawić pytanie: „Pokaż mi jak traktujesz ciało na ekranie, a powiem ci, do jakiego gatunku, konwencji i stylu przynależysz”
Nad tym fenomenem, przed każdym seansem, zastanawiać się będą autorzy cyklu, filmoznawcy - dr Anita Skwara i Mariusz Ciszewski.
8.11 Ciało w zagrożeniu
PTAKI
The Birds, reż. Alfred Hitchcock
w rolach gł. Tippi Hedren, Rod Taylor, Jessica Tandy.
USA 1963, 119 min
Obraz uznawany za jeden z najważniejszych dreszczowców w historii kina.
Melanie Daniels spotyka w sklepie zoologicznym prawnika Mitcha. Ich przypadkowa rozmowa intryguje ją do tego stopnia, że postanawia sprawdzić kim jest i gdzie mieszka. Pod wpływem impulsu zamawia dla niego papużki nierozłączki, które chciał kupić siostrze na urodziny. Melanie wiezie klatkę do nadmorskiej miejscowości , gdzie Brenner spędza każdy weekend . Wkrótce po przyjeździe Melanie zostaje zaatakowana przez mewę, co jest początkiem tajemniczych i przerażających zdarzeń.
Post Scriptum: Ciało według Hitchcocka – „jego” blondynki – obiekty przemocy, także przemocy obrazów, podglądactwa, natręctw… Ciało Hitchcocka – własne, którego obecność w kadrze sygnowała każdy kolejny film Mistrza.