Dzisiaj
Sobota
Jutro
Niedziela
30.01
Poniedziałek
31.01
Wtorek
01.02
Środa
02.02
Czwartek
03.02
Piątek
04.02
Sobota
05.02
Niedziela
06.02
Poniedziałek
07.02
Wtorek
08.02
Środa
09.02
Czwartek
10.02
Piątek
11.02
Sobota
12.02
Niedziela
14.02
Wtorek
16.02
Czwartek
19.02
Niedziela
22.02
Środa
26.02
Niedziela
28.02
Wtorek
21.03
Wtorek
30.03
Czwartek
07.05
Niedziela
28.05
Niedziela
26.06
Poniedziałek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
14:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 20.01 – 29.01 | Bella i Sebastian. Nowe pokolenie | 7+
Ferie zimowe w Kosmosie
reż.
Pierre Coré
Francja, 2022
16:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 29.01 | 16:00 | Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min| 5+ [S]
Ferie zimowe w Kosmosie
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
14:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 20.01 – 29.01 | Bella i Sebastian. Nowe pokolenie | 7+
Ferie zimowe w Kosmosie
reż.
Pierre Coré
Francja, 2022
15:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 29.01 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Poszukiwacze skarbów | 3+ [N]
Ferie zimowe w Kosmosie
Polska,
17:00
Bilet
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Holandia, 2022
15:00
Bilet
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
reż.
Marc Forster
USA, Szwecja, 2022
18:00
Bilet
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
reż.
Aleksandra Fudala-Barańska
Polska, 2023
17:00
Bilet
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Holandia, 2022
15:00
Bilet
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
15:00
Bilet
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:00
Bilet
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Barrie Kosky
Holandia, 2022
18:30
Bilet
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
reż.
Georges Méliès
Francja, 1902
15:00
Bilet
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:30
Bilet
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Miloš Forman
USA, 1975
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
LEKCJE FILMOWE: Powiększenie
Blowup
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
USA, 1966
Gatunek:
dramat
Reżyseria:
Michelangelo Antonioni
Scenariusz:
Tonino Guerra, Michelangelo Antonioni
Producent:
Bridge Films
Obsada:
David Hemmings, Vanessa Redgrave, Jane Birkin, Sarah Miles
Czas trwania:
110 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Seans w cyklu LEKCJE FILMOWE, czyli JAK CZYTAĆ KINO. Przed seansem rozmowa filmoznawców - Anity Skwary i Mariusza Ciszewskiego.
"Powiększenie" to jedno z ponadczasowych arcydzieł kina - w czterdzieści lat po premierze film Michelangelo Antonioniego wciąż pozostaje jednym z najbardziej intrygujących i wpływowych dokonań w dziejach sztuki filmowej.
Akcja toczy się "swingującym Londynie" lat 60., w środowisku artystycznej bohemy. Bohaterem jest wzięty fotograf mody imieniem Thomas (David Hemmings); otaczają go asystenci, modelki, dziewczyny szukające szczęścia, znudzone gwiazdy rocka, barwni, młodzi ludzie z towarzystwa. Thomas pracuje jak maszyna i równie intensywnie używa życia - jest młody, przystojny, bogaty, a jednocześnie cyniczny, beznamiętny i wewnętrznie wypalony. Pewnego dnia fotograf wałęsa się po parku robiąc przypadkowe zdjęcia. Dostrzega w oddali mężczyznę i kobietę. Para zachowuje się dziwnie; być może kłóci się, albo ze sobą flirtuje. Thomas robi im serię zdjęć. Zostaje zauważony przez kobietę (Vanessa Redgrave), która natarczywie domaga się, aby fotograf oddał jej film. Bohater oczywiście odmawia; po powrocie do pracowni wywołuje kliszę i robi odbitki. Dostrzega na nich szczegóły, które pozwalają podejrzewać, że w parku doszło do morderstwa, którego dowody zostały utrwalone na zdjęciach. Kolejne, coraz większe powiększenia utwierdzają Thomasa w domysłach, ale bohater wciąż nie jest pewien, co rzeczywiście zobaczył i sfotografował. Fotograf wraca na miejsce domniemanej zbrodni, zaciekle pracuje nad wydobyciem szczegółów z kliszy; odkrycie prawdy staje się jego obsesją - ale prawda cały czas mu się wymyka.
Kiedy "Powiększenie" wchodziło w połowie lat 60. na ekrany do kin ustawiały się kolejki. Część widzów była zainteresowana obejrzeniem kolejnego dzieła MICHELANGELO ANTONIONIEGO, który dzięki takim filmom jak "Czerwona pustynia", "Przygoda" czy "Zaćmienie" dał się już wcześniej poznać jako jeden z najbardziej wytrawnych, ale i najtrudniejszych mistrzów kina epoki. Innych zaciekawiła współpraca reżysera z kultowym argentyńskim pisarzem Julio Cortazarem, na którego opowiadaniu w swobodny sposób oparty został scenariusz (Cortazar pojawia się zresztą w filmie w epizodycznej roli). Prawdziwe tłumy przyciągnęła jednak otaczająca film aura skandalu. Antonioni pokazywał hedonizm i dekadencję legendarnego "swingującego Londynu", który w latach 60. symbolizował szczyt mody i wyrafinowania. Jeszcze silniejszym magnesem były sceny erotyczne, które w czasie premiery filmu uchodziły za najodważniejsze, jakie kiedykolwiek pojawiły się w kinie głównego nurtu. Według dzisiejszych standardów erotyka w "Powiększeniu" wydaje się relatywnie niewinna, sam film wciąż jednak fascynuje i przyciąga kolejne pokolenia widzów. Antonioni zaproponował historię wielopoziomową, opowieść o śmierci duszy w społeczeństwie nieopanowanej konsumpcji i pogoni za przyjemnością, traktat o poszukiwaniu prawdy, która okazuje się pojęciem relatywnym, niemalże złudzeniem, a także rzecz o artyście, który za pomocą swego kunsztu usiłuje zmierzyć się niejednoznacznością rzeczywistości - i ponosi klęskę. Złota Palma w Cannes dla "Powiększenia" była jednym z najbardziej oczywistych werdyktów w dziejach festiwalu. Obraz Antonioniego mimo upływu lat pozostaje wciąż aktualny, współczesny i otwarty na nowe interpretacje - to jeden z tych filmów, który każdy widz musi odkryć sam dla siebie.
Urodzony w 1912 roku Michelangelo Antonioni uważany jest za klasyka współczesnego filmu. Wielki rozgłos przyniosła mu w 1960 roku wspomniana "Przygoda" - film, którego pokaz na festiwalu w Cannes stał się prawdziwym skandalem, wywołując oburzenie publiczności. Kolejne tytuły ugruntowały pozycję reżysera jako jednej z największych indywidualności europejskiego kina. Najbardziej pamiętne spośród nich to: "Noc" (1961), "Zaćmienie" (1962), "Czerwona pustynia" (1964), "Powiększenie" (1966), "Zabriskie Point" (1969), "Zawód: reporter" (1974), "Identyfikacja kobiety" (1982). W 1995 roku reżyser, chory i sparaliżowany, zrealizował przy pomocy Wima Wendersa film "Po tamtej stronie chmur". W tym samym roku Amerykańska Akademia Filmowa przyznała mu Oscara za całokształt twórczości. Dwa lata wcześniej został laureatem europejskiego odpowiednika tej nagrody - Feliksa. W styczniu 1996 roku otrzymał jedno z najwyższych odznaczeń francuskich - Order Legii Honorowej.
(źródło: AleKino+)
"Powiększenie" to jedno z ponadczasowych arcydzieł kina - w czterdzieści lat po premierze film Michelangelo Antonioniego wciąż pozostaje jednym z najbardziej intrygujących i wpływowych dokonań w dziejach sztuki filmowej.
Akcja toczy się "swingującym Londynie" lat 60., w środowisku artystycznej bohemy. Bohaterem jest wzięty fotograf mody imieniem Thomas (David Hemmings); otaczają go asystenci, modelki, dziewczyny szukające szczęścia, znudzone gwiazdy rocka, barwni, młodzi ludzie z towarzystwa. Thomas pracuje jak maszyna i równie intensywnie używa życia - jest młody, przystojny, bogaty, a jednocześnie cyniczny, beznamiętny i wewnętrznie wypalony. Pewnego dnia fotograf wałęsa się po parku robiąc przypadkowe zdjęcia. Dostrzega w oddali mężczyznę i kobietę. Para zachowuje się dziwnie; być może kłóci się, albo ze sobą flirtuje. Thomas robi im serię zdjęć. Zostaje zauważony przez kobietę (Vanessa Redgrave), która natarczywie domaga się, aby fotograf oddał jej film. Bohater oczywiście odmawia; po powrocie do pracowni wywołuje kliszę i robi odbitki. Dostrzega na nich szczegóły, które pozwalają podejrzewać, że w parku doszło do morderstwa, którego dowody zostały utrwalone na zdjęciach. Kolejne, coraz większe powiększenia utwierdzają Thomasa w domysłach, ale bohater wciąż nie jest pewien, co rzeczywiście zobaczył i sfotografował. Fotograf wraca na miejsce domniemanej zbrodni, zaciekle pracuje nad wydobyciem szczegółów z kliszy; odkrycie prawdy staje się jego obsesją - ale prawda cały czas mu się wymyka.
Kiedy "Powiększenie" wchodziło w połowie lat 60. na ekrany do kin ustawiały się kolejki. Część widzów była zainteresowana obejrzeniem kolejnego dzieła MICHELANGELO ANTONIONIEGO, który dzięki takim filmom jak "Czerwona pustynia", "Przygoda" czy "Zaćmienie" dał się już wcześniej poznać jako jeden z najbardziej wytrawnych, ale i najtrudniejszych mistrzów kina epoki. Innych zaciekawiła współpraca reżysera z kultowym argentyńskim pisarzem Julio Cortazarem, na którego opowiadaniu w swobodny sposób oparty został scenariusz (Cortazar pojawia się zresztą w filmie w epizodycznej roli). Prawdziwe tłumy przyciągnęła jednak otaczająca film aura skandalu. Antonioni pokazywał hedonizm i dekadencję legendarnego "swingującego Londynu", który w latach 60. symbolizował szczyt mody i wyrafinowania. Jeszcze silniejszym magnesem były sceny erotyczne, które w czasie premiery filmu uchodziły za najodważniejsze, jakie kiedykolwiek pojawiły się w kinie głównego nurtu. Według dzisiejszych standardów erotyka w "Powiększeniu" wydaje się relatywnie niewinna, sam film wciąż jednak fascynuje i przyciąga kolejne pokolenia widzów. Antonioni zaproponował historię wielopoziomową, opowieść o śmierci duszy w społeczeństwie nieopanowanej konsumpcji i pogoni za przyjemnością, traktat o poszukiwaniu prawdy, która okazuje się pojęciem relatywnym, niemalże złudzeniem, a także rzecz o artyście, który za pomocą swego kunsztu usiłuje zmierzyć się niejednoznacznością rzeczywistości - i ponosi klęskę. Złota Palma w Cannes dla "Powiększenia" była jednym z najbardziej oczywistych werdyktów w dziejach festiwalu. Obraz Antonioniego mimo upływu lat pozostaje wciąż aktualny, współczesny i otwarty na nowe interpretacje - to jeden z tych filmów, który każdy widz musi odkryć sam dla siebie.
Urodzony w 1912 roku Michelangelo Antonioni uważany jest za klasyka współczesnego filmu. Wielki rozgłos przyniosła mu w 1960 roku wspomniana "Przygoda" - film, którego pokaz na festiwalu w Cannes stał się prawdziwym skandalem, wywołując oburzenie publiczności. Kolejne tytuły ugruntowały pozycję reżysera jako jednej z największych indywidualności europejskiego kina. Najbardziej pamiętne spośród nich to: "Noc" (1961), "Zaćmienie" (1962), "Czerwona pustynia" (1964), "Powiększenie" (1966), "Zabriskie Point" (1969), "Zawód: reporter" (1974), "Identyfikacja kobiety" (1982). W 1995 roku reżyser, chory i sparaliżowany, zrealizował przy pomocy Wima Wendersa film "Po tamtej stronie chmur". W tym samym roku Amerykańska Akademia Filmowa przyznała mu Oscara za całokształt twórczości. Dwa lata wcześniej został laureatem europejskiego odpowiednika tej nagrody - Feliksa. W styczniu 1996 roku otrzymał jedno z najwyższych odznaczeń francuskich - Order Legii Honorowej.
(źródło: AleKino+)
Nasze wydarzenia
09.02
18:30

Krótka Historia Polskiego Kina: Popiół i diament
19.02
16:00

Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
07.05
17:00

Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
26.06
19:10

Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23