Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Fenicki układ
Wszystkie odcienie światła
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Wszystkie odcienie światła
Punkty zwrotne
Ty [Romantyka]
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Fenicki układ
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
Gaucho Gaucho
Wszystkie odcienie światła
Fenicki układ
Podniebna poczta Kiki
Punkty zwrotne
Mizerykordia
Szkarłatny pilot + prelekcja
Felek i Tola ratują las
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Felek i Tola ratują las
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Fenicki układ
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Mizerykordia
Wiosna Juliette
Laputa – podniebny zamek
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Flow
Ty [Romantyka]
Wiosna Juliette
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Podniebna poczta Kiki
Wiosna Juliette
Gaucho Gaucho
Magia Podlasia. Szeptuchy
Nausicaä z Doliny Wiatru
Ponyo
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Magia Podlasia. Szeptuchy
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Księżniczka Mononoke + prelekcja
Fenicki układ
Gaucho Gaucho
Mój sąsiad Totoro
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Fenicki układ
Fenicki układ
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Fenicki układ
Gaucho Gaucho
Fenicki układ
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Gaucho Gaucho
PRZEDPREMIERA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Wiosna Juliette
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Punkty zwrotne
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Jarosław Mądry. Teść Europy
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Punkty zwrotne
Fenicki układ
KF AMBASADA: Barry Lyndon. 50-lecie premiery
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Fenicki układ
Fenicki układ
Mizerykordia
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
Fenicki układ
Materialiści
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
Jarosław Mądry. Teść Europy
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Chłopiec i czapla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
David Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
LEKCJE FILMOWE: „Pies andaluzyjski” oraz „Człowiek z kamerą filmową”
Un chien andalou / Chelovek s kinoapparatom

LEKCJA 1: "Pies andaluzyjski" oraz "Człowiek z kamerą filmową"
Pies Andaluzyjski | 1929 r., reż. Luis Bunuel, Francja, czas 16 min.
W rolach gł. Simone Mareuil, Pierre Batcheff
Po premierze "Psa Andaluzyjskiego", Bunuel został oficjalnie przyjęty w szeregi surrealistów. Jednak przed pokazem filmu, reżyser, niepewny reakcji publiczności, wypchał kieszenie kamykami, by użyć ich jako amunicji w razie nieprzychylnego odbioru filmu. Ten krótki film, pozbawiony klasycznej narracji pokazał że marzenia senne na kinowym ekranie są możliwe. Zalążkiem scenariusza były sny obu artystów: wąska chmura przeszywająca księżyc oraz brzytwa przecinającą kobiece oko, jak również dłoń, z której wydobywają się mrówki. Tak użyte obrazy prezentujące marzenia senne złożyły się na opowieść płynną i oniryczną, która za cel obrała sobie szokować, zdziwić, obrzydzić, rozbudzić ukryte skojarzenia.
Człowiek z kamerą filmową | 1929 r., reż. Dziga Wiertow, ZSRR, czas 68 min.
"Człowiek z kamerą" to poetycki obraz Moskwy lat 20., obserwowanej od wczesnych godzin rannych do momentów szczytu. Setki perspektyw, doskonały montaż i wielki żywioł filmowania. Wiertow nie tylko rejestruje rzeczywistość ale tworzy ją na nowo za pomocą wszechmocnego oka kamery. Niezwykłe rytmiczne zestawienia ujęć prowokują skojarzenia, obrazy codzienności zderzają się z autotematycznymi zdjęciami ukazującymi proces tworzenia dzieła filmowego. W swoim obrazie użył wielu innowacyjnych, jak na tamte czasy, technik - przyspieszenia oraz zwolnienia obrazu, zatrzymania pojedynczych klatek, przybliżenia, przeskoków i dzielenie ekranu. Jeżeli dzisiaj stały się one normą dla form telewizyjnych i filmowych to zawdzięczamy to geniuszowi Dżigi Wiertowa.