19. MDAG: OKI DOKI. Relacje ze zwierzętami
Filmoteka Śląska przedstawia: Sekrety Parku Śląskiego
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: seans „Dzikie zwierzęta” oraz zabawy [obowiązują zapisy]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
KINO DOBRYCH EMOCJI: Belle (dubbing)
KINO DOBRYCH EMOCJI
KLUB FILMOWY AMBASADA: Złodzieje rowerów
Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Szalony świat Louisa Waina
Pora Dla Seniora
KINO DOBRYCH EMOCJI: Sala samobójców. Hejter
KINO DOBRYCH EMOCJI
Seans z lektorką: Trzy piętra
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
LEKCJE FILMOWE: Dzieje grzechu
Dzieje grzechu

Lekcja VI: Ciało po polsku - prowokacje i przyjemności.
Czy polskie kino jest pruderyjne? Kim byli przekraczający granice purytanizmu?
Film Waleriana Borowczyka jest już trzecią adaptacją powieści Stefana Żeromskiego i to adaptacją bardzo wierną. Drukowana na łamach prasy, na początku XX wieku powieść stała się skandalem literackim epoki. Wiele lat później jej adaptacja stała się kinowym hitem.
"Czytając "Dzieje grzechu" myślałem jednak mniej o bohaterach, a bardziej o samym pisarzu, o tym jaki był jego prawdziwy stosunek do nich, myślałem też o czytelniku, o jego reakcjach i wyobraźni. Na tym głównie polega wierność mojego filmu w stosunku do powieści" - mówił reżyser w jednym z wywiadów.
Młoda dziewczyna pochodząca ze zubożałej rodziny ziemiańskiej, pracuje w biurze kolejowym. Zarobione pieniądze oddaje rodzicom, którzy utrzymują się jedynie z wynajmowania pokojów sublokatorom. Właśnie między jednym z sublokatorów a Ewą rodzi się miłość.
Borowczyk temu jak to określano „romansowi kolejowemu” i „ powieści seksualnej” nadaje niezwykła estetyczną formę, egzystencjalny rys i drobiazgowy, realistyczny obraz epoki.