19. MDAG: OKI DOKI. Relacje ze zwierzętami
Filmoteka Śląska przedstawia: Sekrety Parku Śląskiego
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
Łucja z Lammermooru [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: seans “Dzikie zwierzęta” oraz zabawy [obowiązują zapisy]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
KINO DOBRYCH EMOCJI: Belle (dubbing)
KINO DOBRYCH EMOCJI
KLUB FILMOWY AMBASADA: Złodzieje rowerów
Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Szalony świat Louisa Waina
Pora Dla Seniora
KINO DOBRYCH EMOCJI: Sala samobójców. Hejter
KINO DOBRYCH EMOCJI
Seans z lektorką: Trzy piętra
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
Dzikość serca
Wild at Heart

LEKCJE FILMOWE czyli jak czytać kino
Po drugiej stronie „filmowego lustra” …. W ramach kolejnego cyklu Lekcji Filmowych proponujemy spotkania z twórcami, tytułami i tematami, które w historii kina lokowały się w kontrze – wobec Systemowości/przemysłu filmowego/, Stereotypu/rozwiązań formalnych/, Typowości/konwencji filmowych/.
Niegdysiejsi rewolucjoniści /Polański, Fassbinder, Lynch, Jarmush, Almodovar/ stali się klasykami. Czy ich rebelianckie ongiś obrazy nadal są dla nas, widzów, pożywką dla odbiorczej przyjemności i satysfakcji??
29.01. godz. 18.00 sala Solaris
Lekcja 1.
*Kino pogańskie, albo pełne życia potwory…*
*DZIKOŚĆ SERCA *
*(Wild at Heart)**
1990 r., czas 125 min.
reż. David Lynch
w rolach gł. Laura Dern, Nicolas Cage, Willem Dafoe.
Obraz, który odmienił kinematografię. Z nim narodził się filmowy postmodernizm.
Elektyczne i wybuchowe połączenie melodramatu, thrillera i kina drogi.
Wszystko to podane z ironią i typowym "Lynchowskim" przerysowaniem, porzuceniem przyczynowości i skutkowości. Młodzi kochankowie, Sailor i Lula, uciekają przed bandą zbirów, których matka dziewczyny wynajęła do zabicia jej towarzysza.
Skóra z węża jako symbol osobowości, „Oh Lula” i „Wicked Games” Chrisa Isaaka w tle.
Po prostu „rzecz kultowa”.