Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Wspaniały świat
Pani od polskiego
Inu–Oh (lektor)
Konklawe
Flow
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Surfer
Wspaniały świat
Konklawe
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Surfer
Utrata równowagi
Konklawe
Flow
Królestwo Kensuke (dubbing)
Wspaniały świat
Utrata równowagi + prelekcja
Konklawe
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Pani od polskiego
Królestwo Kensuke (dubbing)
Wspaniały świat
Pani od polskiego
Surfer
Królestwo Kensuke (dubbing)
The Last Showgirl
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Królestwo Kensuke (dubbing)
Konklawe
Utrata równowagi
Surfer
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Vanya [sezon 2025]
PRZEDPREMIERA: Ukryty motyw
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Pani od polskiego
Utrata równowagi
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: arabska noc
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Pani od polskiego
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Surfer
Pani od polskiego
The Last Showgirl
Konklawe
Utrata równowagi
KF AMBASADA: Taksówkarz
Pani od polskiego
Has. Kroniki wyobraźni: Pożegnania
Surfer
The Last Showgirl
Wspaniały świat
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Pani od polskiego
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Noc muzeów: Legenda o Ondalu
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Tchórz
Szpiedzy
Lśnienie. 45-lecie premiery
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
PRZEDPREMIERA: Małe miłości
KF AMBASADA: Monty Python i Święty Graal
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Rok z kinem Azji: Idol
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe popołudnie dla dzieci: podróż do Azji
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty origami
Szkarłatny pilot + prelekcja
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Fenicki układ. Fantastyczna premiera nowego filmu Genialnego Pana Andersona w Grand Kosmos Kino
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zielone Świątki
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Nausicaä z Doliny Wiatru + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk 2
Madame Butterfly [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Żegnaj mój synu
地久天长, Di jiu tian chang

Film przypominamy w ramach cyklu "2024. Rok z kinem Azji".
Pokaz filmu w dniu 24.02 o godz. 17:20 oraz dodatkowo w wybrane dni 25-29.02.
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
Film zdobył ponad 20 nagród oraz 40 nominacji na światowych festiwalach filmowych, w tym dwa Srebrne Niedźwiedzie, dla najlepszej aktorki i aktora, na Festiwalu w Berlinie.
Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością.
Posługując się historią jednostek, chiński reżyser krytycznym okiem spogląda na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego. Ozdobą filmu są znakomite role, za które Yong Mei oraz Wang Jingchun odebrali w Berlinie Srebrne Niedźwiedzie.
głosy prasy:
„Żegnaj, mój synu” sygnalizuje powrót do wysokiej formy jednego z ulubionych synów chińskiego kina.
(Clarence Tsui, South China Morning Post)
Film najpierw zdobywa, a potem wielokrotnie łamie nasze serca, przed subtelnym, ale doniosłym finałem.
(Jessica Kiang, Variety)
Ta historia jest intymna, mimo że obejmuje wiele postaci odzwierciedlających ogromne zmiany, jakie ogarnęły Chiny na przestrzeni ostatnich dekad.
(Deborah Young, Hollywood Reporter)
o reżyserze:
Wang Xiaoshuai – uchodzi za jednego z pionierów niezależnego kina w Chinach w latach 90. To również jeden z niewielu artystów, którzy pozostają wierni swojej sztuce, przeciwstawiając się zalewającej rodzimą branżę filmową komercjalizacji. Za sprawą wyrazistego stylu, głębokiej troski o kondycję ludzkości oraz sumienności w byciu niezależnym reżyserem filmy Wanga Xiaoshuai aż cztery razy prezentowane były na festiwalu w Cannes (dwa razy w konkursie głównym, dwa w sekcji Un Certain Regard), dwa razy na Berlinale, a także w Wenecji i San Sebastian. Za swoje osiągnięcia artystyczne uhonorowany został Orderem Sztuki i Literatury przez francuskiego ministra kultury i środków przekazu. Jego reżyserski debiut, film „Days”, jest częścią kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Wang Xiaoshuai jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale (za film „Rower z Pekinu” – 2001), Nagrody Jury w Cannes (za „Szanghajskie sny” – 2005) oraz kolejnego Srebrnego Niedźwiedzia, za najlepszy scenariusz (za „W miłości cała nadzieja” – 2008). Jego ostatnie filmy, „Red Amnesia