Exit 8
Droga do Vermiglio
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
PRZEDPREMIERA: Harvest
Rok z kinem Azji: Agent szczęścia
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Rodzina w kinie: Skrzat. Nowy początek
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Antarktyda
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Miód dla Dakini
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Lunana. Szkoła na końcu świata
Zamach na papieża
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą! + WARSZTATY
Rok z kinem Azji: Duch śniegów
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Ben nie ma lekko + prelekcja
Złote gody: Zaklęte rewiry
Zamach na papieża
Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą!
PRZEDPREMIERA: Franz Kafka
Triumf serca + spotkanie z Marcinem Kwaśnym
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Z wizytą u skrzatów
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
CHOPIN, CHOPIN!
SPOTKANIE WOKÓŁ KSIĄŻKI „LEGENDA I PRAWDA. ELIASZ I PISTULKA W KULTURZE ŚLĄSKIEJ” ANTONIEGO HALORA
Jedna bitwa po drugiej
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Złote gody: Lot nad kukułczym gniazdem
Pora dla seniora: CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Ewangelia wg św. Mateusza
Antarktyda
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: O kinie w kinie
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Antarktyda
Has. Kroniki wyobraźni: Sanatorium pod klepsydrą
Antarktyda
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Salo, czyli 120 dni Sodomy
PREMIERA: Zapiski śmiertelnika + spotkanie z udziałem gwiazd filmu
Ty [Romantyka]
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Bajki Bolka i Lolka
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Opowieści kanterberyjskie
NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH: Dude Bro Party Massacre III
TEATR W KINIE: Frankenstein
Złote gody: Rocky Horror Picture Show
Rok z kinem Azji: The Ring – Krąg | Taśma 35mm
Czyściec. Pokaz specjalny
Złote gody: Pieskie popołudnie
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Kwiat tysiąca i jednej nocy
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Kurosawa. Siedmiu samurajów
TEATR W KINIE: Present Laughter
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Żegnaj mój synu
地久天长, Di jiu tian chang

Film przypominamy w ramach cyklu "2024. Rok z kinem Azji".
Pokaz filmu w dniu 24.02 o godz. 17:20 oraz dodatkowo w wybrane dni 25-29.02.
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
Film zdobył ponad 20 nagród oraz 40 nominacji na światowych festiwalach filmowych, w tym dwa Srebrne Niedźwiedzie, dla najlepszej aktorki i aktora, na Festiwalu w Berlinie.
Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością.
Posługując się historią jednostek, chiński reżyser krytycznym okiem spogląda na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego. Ozdobą filmu są znakomite role, za które Yong Mei oraz Wang Jingchun odebrali w Berlinie Srebrne Niedźwiedzie.
głosy prasy:
„Żegnaj, mój synu” sygnalizuje powrót do wysokiej formy jednego z ulubionych synów chińskiego kina.
(Clarence Tsui, South China Morning Post)
Film najpierw zdobywa, a potem wielokrotnie łamie nasze serca, przed subtelnym, ale doniosłym finałem.
(Jessica Kiang, Variety)
Ta historia jest intymna, mimo że obejmuje wiele postaci odzwierciedlających ogromne zmiany, jakie ogarnęły Chiny na przestrzeni ostatnich dekad.
(Deborah Young, Hollywood Reporter)
o reżyserze:
Wang Xiaoshuai – uchodzi za jednego z pionierów niezależnego kina w Chinach w latach 90. To również jeden z niewielu artystów, którzy pozostają wierni swojej sztuce, przeciwstawiając się zalewającej rodzimą branżę filmową komercjalizacji. Za sprawą wyrazistego stylu, głębokiej troski o kondycję ludzkości oraz sumienności w byciu niezależnym reżyserem filmy Wanga Xiaoshuai aż cztery razy prezentowane były na festiwalu w Cannes (dwa razy w konkursie głównym, dwa w sekcji Un Certain Regard), dwa razy na Berlinale, a także w Wenecji i San Sebastian. Za swoje osiągnięcia artystyczne uhonorowany został Orderem Sztuki i Literatury przez francuskiego ministra kultury i środków przekazu. Jego reżyserski debiut, film „Days”, jest częścią kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Wang Xiaoshuai jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale (za film „Rower z Pekinu” – 2001), Nagrody Jury w Cannes (za „Szanghajskie sny” – 2005) oraz kolejnego Srebrnego Niedźwiedzia, za najlepszy scenariusz (za „W miłości cała nadzieja” – 2008). Jego ostatnie filmy, „Red Amnesia

PRZEDPREMIERA: Franz Kafka

Rodzina w kinie: Skrzat. Nowy początek

Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
