Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Basia. Radzę sobie!
Jak zostałam perliczką
Rodzina w kinie: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Mr. K
Queer
Ruchomy Zamek Hauru (dub) + prelekcja
Mr. K
Symfonia o umieraniu
Jak zostałam perliczką
Queer
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
Mr. K
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Symfonia o umieraniu
Jak zostałam perliczką
Flow
Symfonia o umieraniu
Mr. K
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
Mr. K
Jak zostałam perliczką
Queer
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rodzina w kinie: Życie animowane (Światowy Dzień Świadomości Autyzmu)
Akiko. Latająca małpka
Exhuma (Ekshumacja)
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty botaniczne
Exhuma (Ekshumacja)
Rok z kinem Azji: Przypływy
Akiko. Latająca małpka
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Przedpremiera: Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Skrzyżowanie
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 2
Carmen [sezon 2025]
Apetyt na więcej. La Cocina
Flow
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
Apetyt na więcej. La Cocina
(Nie)mięsny happening + pokaz Mickey 17
Skrzyżowanie
Skrzyżowanie
Konklawe
Queer
Apetyt na więcej. La Cocina
Konklawe
Skrzyżowanie
Queer
Apetyt na więcej. La Cocina
Flow
Apetyt na więcej. La Cocina
Rok z kinem Azji: Służąca
Skrzyżowanie
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Byliśmy rekrutami
Filmowe popołudnie dla dzieci: w swoim świecie
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Lokator
PORA DLA SENIORA: Ostatni przystanek. Podróż życia
POKAZ SPECJALNY: Exhuma (Ekshumacja)
Filmowe powtórki do matury: Wesele
Najlepsze z najgorszych: Fateful Findings
Byliśmy rekrutami
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe popołudnie dla dzieci: hiszpańska fiesta
Opera!
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
Rok z kinem Azji: Podejrzana
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
PORA DLA SENIORA: Skrzyżowanie
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
Filmowe popołudnie dla dzieci: bociany wróciły
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Fargo
Rok z kinem Azji: Wielkie miasto
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Has. Kroniki wyobraźni: Pożegnania
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Rok z kinem Azji: Tchórz
Lśnienie. 45-lecie premiery
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Rok z kinem Azji: Idol
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
Dr Strangelove [sezon2025]
Madame Butterfly [sezon 2025]
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Żegnaj mój synu
地久天长, Di jiu tian chang

Film przypominamy w ramach cyklu "2024. Rok z kinem Azji".
Pokaz filmu w dniu 24.02 o godz. 17:20 oraz dodatkowo w wybrane dni 25-29.02.
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
Film zdobył ponad 20 nagród oraz 40 nominacji na światowych festiwalach filmowych, w tym dwa Srebrne Niedźwiedzie, dla najlepszej aktorki i aktora, na Festiwalu w Berlinie.
Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością.
Posługując się historią jednostek, chiński reżyser krytycznym okiem spogląda na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego. Ozdobą filmu są znakomite role, za które Yong Mei oraz Wang Jingchun odebrali w Berlinie Srebrne Niedźwiedzie.
głosy prasy:
„Żegnaj, mój synu” sygnalizuje powrót do wysokiej formy jednego z ulubionych synów chińskiego kina.
(Clarence Tsui, South China Morning Post)
Film najpierw zdobywa, a potem wielokrotnie łamie nasze serca, przed subtelnym, ale doniosłym finałem.
(Jessica Kiang, Variety)
Ta historia jest intymna, mimo że obejmuje wiele postaci odzwierciedlających ogromne zmiany, jakie ogarnęły Chiny na przestrzeni ostatnich dekad.
(Deborah Young, Hollywood Reporter)
o reżyserze:
Wang Xiaoshuai – uchodzi za jednego z pionierów niezależnego kina w Chinach w latach 90. To również jeden z niewielu artystów, którzy pozostają wierni swojej sztuce, przeciwstawiając się zalewającej rodzimą branżę filmową komercjalizacji. Za sprawą wyrazistego stylu, głębokiej troski o kondycję ludzkości oraz sumienności w byciu niezależnym reżyserem filmy Wanga Xiaoshuai aż cztery razy prezentowane były na festiwalu w Cannes (dwa razy w konkursie głównym, dwa w sekcji Un Certain Regard), dwa razy na Berlinale, a także w Wenecji i San Sebastian. Za swoje osiągnięcia artystyczne uhonorowany został Orderem Sztuki i Literatury przez francuskiego ministra kultury i środków przekazu. Jego reżyserski debiut, film „Days”, jest częścią kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Wang Xiaoshuai jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale (za film „Rower z Pekinu” – 2001), Nagrody Jury w Cannes (za „Szanghajskie sny” – 2005) oraz kolejnego Srebrnego Niedźwiedzia, za najlepszy scenariusz (za „W miłości cała nadzieja” – 2008). Jego ostatnie filmy, „Red Amnesia