Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Nienawiść
Sztuka pięknego życia
The Outrun
Kiedy nadchodzi jesień
W pokoju obok
The Outrun
Nienawiść
Kiedy nadchodzi jesień
W pokoju obok
Dziewczyna z igłą
The Outrun
W pokoju obok
Flow
Balkoniary
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Dalej jazda
Kompletnie nieznany
Balkoniary
Flow
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + wykład
Reagan
PRZEDPREMIERA: Grand Tour + prelekcja
Rodzina w kinie: Flow
W blasku Oscarów: Flow
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
Kicia Kocia w przedszkolu
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Fantastyczny Angelo
Kicia Kocia w przedszkolu
Flow
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
Babygirl
Dziewczyna z igłą
Kompletnie nieznany
Babygirl
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Babygirl
Kompletnie nieznany
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
Babygirl
PRZEDPREMIERA: Daaaaaali!
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
KF AMBASADA: Omen
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE + prelekcja Michała Oleszczyka na 60. urodziny Kina Kosmos
The Brutalist
The Brutalist
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dzień świstaka
The Brutalist
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Hamlet [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Rok z kinem Azji: Pieta
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Zima Mamy Mu + warsztaty
Kina i Yuk + warsztaty
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Fleabag [sezon 2025]
KF AMBASADA: Gorączka
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Filmowe powtórki do matury: Wesele
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Żegnaj mój synu
地久天长, Di jiu tian chang
Film przypominamy w ramach cyklu "2024. Rok z kinem Azji".
Pokaz filmu w dniu 24.02 o godz. 17:20 oraz dodatkowo w wybrane dni 25-29.02.
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
Film zdobył ponad 20 nagród oraz 40 nominacji na światowych festiwalach filmowych, w tym dwa Srebrne Niedźwiedzie, dla najlepszej aktorki i aktora, na Festiwalu w Berlinie.
Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością.
Posługując się historią jednostek, chiński reżyser krytycznym okiem spogląda na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego. Ozdobą filmu są znakomite role, za które Yong Mei oraz Wang Jingchun odebrali w Berlinie Srebrne Niedźwiedzie.
głosy prasy:
„Żegnaj, mój synu” sygnalizuje powrót do wysokiej formy jednego z ulubionych synów chińskiego kina.
(Clarence Tsui, South China Morning Post)
Film najpierw zdobywa, a potem wielokrotnie łamie nasze serca, przed subtelnym, ale doniosłym finałem.
(Jessica Kiang, Variety)
Ta historia jest intymna, mimo że obejmuje wiele postaci odzwierciedlających ogromne zmiany, jakie ogarnęły Chiny na przestrzeni ostatnich dekad.
(Deborah Young, Hollywood Reporter)
o reżyserze:
Wang Xiaoshuai – uchodzi za jednego z pionierów niezależnego kina w Chinach w latach 90. To również jeden z niewielu artystów, którzy pozostają wierni swojej sztuce, przeciwstawiając się zalewającej rodzimą branżę filmową komercjalizacji. Za sprawą wyrazistego stylu, głębokiej troski o kondycję ludzkości oraz sumienności w byciu niezależnym reżyserem filmy Wanga Xiaoshuai aż cztery razy prezentowane były na festiwalu w Cannes (dwa razy w konkursie głównym, dwa w sekcji Un Certain Regard), dwa razy na Berlinale, a także w Wenecji i San Sebastian. Za swoje osiągnięcia artystyczne uhonorowany został Orderem Sztuki i Literatury przez francuskiego ministra kultury i środków przekazu. Jego reżyserski debiut, film „Days”, jest częścią kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Wang Xiaoshuai jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale (za film „Rower z Pekinu” – 2001), Nagrody Jury w Cannes (za „Szanghajskie sny” – 2005) oraz kolejnego Srebrnego Niedźwiedzia, za najlepszy scenariusz (za „W miłości cała nadzieja” – 2008). Jego ostatnie filmy, „Red Amnesia