Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Wspomnienie lata
Wspomnienie lata
Film Adama Guzińskiego to subtelny, pełen niejednoznaczności, a przy tym emocjonalnie intensywny i przejmujący portret kobiety widzianej oczyma jej nastoletniego syna Piotrka. Koniec lat 70. w Polsce. Wisia (Urszula Grabowska) próbuje znaleźć swoje miejsce - w roli matki dorastającego chłopca i żony nieobecnego męża, a przede wszystkim kobiety pragnącej i poszukującej bliskości. Zmagając się z samotnością po wyjeździe męża, przekracza granice i dokonuje wyborów, które dramatycznie zmienią losy jej najbliższych.
Urszula Grabowska z wyczuciem balansując między powściągliwością i minimalizmem środków a emocjonalnym rozedrganiem stworzyła w filmie Guzińskiego wybitną, docenioną przez krytyków, kreację, która na długo zapada w pamięć.
„(…) Postać jest zagadkowa, w gruncie rzeczy dosyć niesympatyczna, a jednak Grabowskiej pokazującej odważnie i bez kokieterii ambiwalencję bohaterki, udaje się ocalić jasność: wspomnienia lata i samej Wisi. (…) Świat jest małostkowy i ludzie bywają podli; grzeszymy i upadamy, a jednak w bohaterkach Urszuli Grabowskiej zawsze odnaleźć można światło.” - Łukasz Maciejewski, Kultura.onet.pl
„(…) postać tragiczna do bólu, sprzeczna w swych zachowaniach, niepotrafiąca kochać tak, jak by chciała.” – Jan Tracz, Film.org.pl
„(…) To nie jest prosty rozdział o jednej z wielu patologii rodzinnych, ale smutna przypowieść o samotności i do czego ona nas doprowadza." – Bernadetta Trusewicz, fdb.pl
„(…) To postać, która gubi się we własnej skórze. Chce być matką, żoną, kochanką, a nade wszystko – kobietą. Taką, co włoży czasem kwiecistą sukienkę i napije się wina. Najbardziej tęskni Wisia za smakiem młodości(…)” - Albert Nowicki, www.wellalwayshavethemovies.wordpress.com
„(…) piękny portret osamotnionej kobiety.” Martyna Olszowska, Interia.pl