Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Fenicki układ
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Mizerykordia
Wiosna Juliette
Laputa – podniebny zamek
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Flow
Ty [Romantyka]
Wiosna Juliette
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Podniebna poczta Kiki
Wiosna Juliette
Gaucho Gaucho
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Nausicaä z Doliny Wiatru
Małe miłości
Ponyo
Fenicki układ
Materialiści
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Materialiści
Małe miłości
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Małe miłości
Mizerykordia
Małe miłości
Wiosna Juliette
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Punkty zwrotne
Fenicki układ
KF AMBASADA: Barry Lyndon. 50-lecie premiery
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Fenicki układ
Fenicki układ
Mizerykordia
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
Fenicki układ
F1: Film
Materialiści
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wiosna Juliette
Małe miłości
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
F1: Film
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Materialiści
Chłopiec i czapla
F1: Film
Fenicki układ
F1: Film
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
David Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Wieloryb
The Whale

DŁUGOWYCZEKIWANY FILM DARRENA ARONOFKY'EGO Z BRENDANEM FRASEREM
Charlie już od lat żyje na marginesie świata. Uwięziony w małym mieszkaniu przez chorobliwą otyłość, odrzucony, nie bez powodu, przez swoich bliskich, samotnie zmierza w życiową przepaść. Wystarczy jednak jeden impuls, jedno spotkanie, by zapalić w nim płomień nadziei na to, że jeszcze nie wszystko stracone. Charlie podejmuje próbę nawiązania dawno utraconego kontaktu z nastoletnią córką. Wie, że czeka go niesłychanie trudne spotkanie. Zdaje sobie sprawę, że ryzykuje utratę ostatniego złudzenia. Gotów jest jednak podjąć to ryzyko z wiarą, że także dla niego jest jeszcze szansa na odkupienie.
Nominacja do Oscara - Najlepszy aktor pierwszoplanowy Brendan Fraser
Nominacja do Oscara - Najlepsza aktorka drugoplanowa Hong Chau
Nominacja do Oscara - Najlepsza charakteryzacja i fryzury
Nominacja dla Najlepszego aktora do Złotego Globu - Brendan Fraser
Udział w konkursie głównym i Nagroda Specjalna na MFF w Wenecji - Darren Aronofsky
Nagroda dla Najlepszego aktora Critic's Choice - Brendan Fraser
Nominacja dla najlepszej młodej aktorki Critic's Choice - Sadie Sink
Nominacja za najlepszy scenariusz adaptowany Critic's Choice
Nominacja za najlepszą charakteryzację i fryzury Critic's Choice
z recenzji filmweb.pl (Wojciech Tutaj)
U wielu mniej doświadczonych twórców ciężar poruszanych w filmie kwestii i posępna, depresyjna aura błyskawicznie mogłyby przytłoczyć, ale Aronofsky wie, kiedy posłużyć się ironicznym humorem lub zaszczepić prawie niedostrzegalne ziarnko nadziei. Jego reżyserski triumf nie dokonałby się jednak bez pomocy doskonale zgranego zespołu aktorskiego. Na najwyższe uznanie zasługuje Brendan Fraser (gwiazdor trylogii "Mumia"), dla którego rola Charliego jest ekranowym tour de force. Fenomenalna, hiperrealistyczna charakteryzacja nawet na moment nie przesłania jego wybitnej gry, opartej w dużej mierze na sugestywnej ekspresji twarzy. Przeszywające serce spojrzenia, grymasy potwornego bólu i odciskające się na pomarszczonym czole ślady fizycznej męki sprawiają, że niemal namacalnie odczuwamy skalę cierpienia bohatera. Obok Frasera, prym wiedzie młodziutka Sadie Sink jako Ellie, pyskata i tocząca wojnę z całym światem dziewczyna. Aktorka ze swadą i lekkością odmalowuje pełen sprzeczności charakter nastolatki, a ilekroć staje przed kamerą, zagarnia całą uwagę dla siebie. Na drugim planie niezgorzej radzą sobie Ty Simpkins wcielający się w pogubionego idealistę Thomasa oraz wyrastająca na jedno z najbardziej wszechstronnych, hollywoodzkich nazwisk Hong Chau jako dobra samarytanka Liz. Koniec końców "Wieloryb" zdołał pomieścić w sobie zarówno podróż do jądra egzystencjalnej ciemności, traktat o wyzwoleniu jak i mistrzowską lekcją aktorstwa. Aronofsky powraca zatem w wielkim stylu i raz jeszcze sprowokuje pytania o to, czy bliskie realizmowi, pozbawione efekciarskich naddatków obrazy nie są jego prawdziwym, artystycznym powołaniem.