Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Gladiator II
Po zachodzie słońca: Prawdziwy ból
Gladiator II
Gladiator II
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty Fundacji Iskierka
Anora
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Ars Cameralis: Naga prawda
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro
Prawdziwy ból
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Las wyciszy nas + familijne spotkania arteterapeutyczne
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot
Konklawe
Szkarłatny pilot
Dahomej
Prawdziwy ból
Konklawe
Złote Gody: Ziemia obiecana
Konklawe
Rok z kinem Azji: Godzilla
Prawdziwy ból
Pora dla seniora: Konklawe
Maryja. Matka ludzkości
Prawdziwy ból
Konklawe
MODOWY KLUB FILMOWY: Gilda
Prawdziwy ból
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Gladiator II
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Gladiator II
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wspomnienie z wakacji z Bolkiem i Lolkiem + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Gladiator II
Złote Gody: Emmanuelle
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Rok z kinem Azji: Wschód księżyca
Historia na ekranie: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
Anora
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Anora
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Złote gody: Rozmowa
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Wałkonie
I vitelloni
Rok z Federico Fellinim
20.01 – 10.12.2020
……………………………
20 lutego | czwartek | 18.30
Wałkonie
prelekcję do filmu wygłosi Diana Dąbrowska - filmoznawczyni, doktorantka studiów kulturoznawczych. Prowadzi zajęcia na kierunku Filmoznawstwo oraz Italianistyka. Specjalizuje się w kulturze filmowej i muzycznej Italii lat 60 i we włoskim kinie współczesnym.
Francja, Włochy 1953, 100 min
wyst. Alberto Sordi, Franco Interlenghi, Franco Fabrizi, Claude Farell, Leonora Ruffo
Z pasją bliską dokumentaliście Fellini kreśli przejmujący obraz społeczności pogrążonej w marazmie, poczuciu niespełnienia i rozczarowania własną, dopiero co nabierającą kształtu przyszłością. Piątka przyjaciół z nadmorskiego miasteczka całe dnie spędza na snuciu się po okolicy. Kiedy jeden z nich zostaje zmuszony do małżeństwa i podjęcia pracy, pojawiają się trudne pytania o odpowiedzialność i dorosłe życie. Na uwagę zasługuje wspaniała muzyka Nino Roty, stałego współpracownika Felliniego przy większości jego filmów.
……………………………
Autorzy biografii Federico Felliniego od zawsze mieli kłopot z wiarygodnością opowieści włoskiego Mistrza o własnym życiu. Rozliczne wersje życiorysu obrosły w legendę, powtarzane anegdoty istnieją niezależnie od faktów. Jedno jest pewne – jeden z największych wizjonerów w dziejach kina przyszedł na świat 20 stycznia 1920 roku w Rimini. Z okazji setnej rocznicy urodzin reżysera Kino Kosmos przygotowało całoroczną retrospektywę jego twórczości, począwszy od „Białego szejka” (1952), drugiego pełnometrażowego filmu w jego dorobku, po „Miasto kobiet” (1980).
Jego nazwisko jest symbolem kina autorskiego, pełnego fantazji, metaforycznych znaczeń i obrazów wielkiej urody, które zapadają widzom w pamięć. Fellini udowadnia, że wyobraźnia nie ma granic, a technikę filmową można podporządkować wysnutym z rozlicznych inspiracji osobistym wizjom. Jest uważany za reżysera wszech czasów, który wywarł wielki wpływ na całe pokolenia twórców filmowych. Jego filmy zajmują czołowe miejsca w rankingach arcydzieł sztuki filmowej, choćby tych opracowanych przez redakcje „Cahiers du cinéma” czy „Sight&Sound”. Jego filmy w otrzymały w sumie 12 nominacji do Oscara, zdobywając aż 4 statuetki w kategorii „najlepszy film nieanglojęzyczny” (za „La stradę”, „Noce Cabirii”, „Osiem i pół” i „Amarcord”). W 1993 roku nagrodzono go Honorowym Oscarem za całokształt twórczości.
Fellini zaludnia swoje filmy rozbitkami życiowymi, wędrownymi artystami, wałkoniami i różnej maści uwodzicielami. Czyni bohaterami oszustów, prostytutki, a miejscem akcji często prowincjonalne miasteczka lub peryferie stolicy. Rola sztuki i artysty to powtarzający się motyw jego twórczości, a większość jego filmów ma silny rys autotematyczny i autobiograficzny. Jest niezrównanym obserwatorem włoskiej ulicy i jej mieszkańców, a jednocześnie błyskotliwym recenzentem współczesnej kultury i odkrywcą ludzkiej duszy.
……………………………