Droga do Vermiglio
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
PRZEDPREMIERA: Harvest
Rok z kinem Azji: Agent szczęścia
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Rodzina w kinie: Skrzat. Nowy początek
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Antarktyda
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Miód dla Dakini
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Lunana. Szkoła na końcu świata
Zamach na papieża
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą! + WARSZTATY
Rok z kinem Azji: Duch śniegów
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Ben nie ma lekko + prelekcja
Złote gody: Zaklęte rewiry
Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą!
PRZEDPREMIERA: Franz Kafka
Triumf serca + spotkanie z Marcinem Kwaśnym
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Z wizytą u skrzatów
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
CHOPIN, CHOPIN!
SPOTKANIE WOKÓŁ KSIĄŻKI „LEGENDA I PRAWDA. ELIASZ I PISTULKA W KULTURZE ŚLĄSKIEJ” ANTONIEGO HALORA
Jedna bitwa po drugiej
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Złote gody: Lot nad kukułczym gniazdem
Pora dla seniora: CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Ewangelia wg św. Mateusza
Antarktyda
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: O kinie w kinie
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Antarktyda
Has. Kroniki wyobraźni: Sanatorium pod klepsydrą
Antarktyda
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Salo, czyli 120 dni Sodomy
PREMIERA: Zapiski śmiertelnika + spotkanie z udziałem gwiazd filmu
Ty [Romantyka]
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Bajki Bolka i Lolka
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Opowieści kanterberyjskie
NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH: Dude Bro Party Massacre III
TEATR W KINIE: Frankenstein
Złote gody: Rocky Horror Picture Show
Rok z kinem Azji: The Ring – Krąg | Taśma 35mm
Czyściec. Pokaz specjalny
Złote gody: Pieskie popołudnie
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Kwiat tysiąca i jednej nocy
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Kurosawa. Siedmiu samurajów
TEATR W KINIE: Present Laughter
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Uciekaj!
Get Out

Nowy film z wytwórni należącej do Jasona Bluma (to z niej pochodzą przebojowe serie „Naznaczony”, „Sinister”, „Paranormal Activity”).
Wstrząsający thriller „Uciekaj!” to historia młodego czarnoskórego chłopaka, Chrisa Washingtona (Daniel Kaluuya), który wybiera się z wizytą do rodziców jego białej dziewczyny – Rose Armitage (znana z serialu „Dziewczyny” Alisson Williams). Szybko orientuje się, że atmosfera domu jest, mówiąc delikatnie, dziwna. Nie spodziewa się jednak, że powodem zaproszenia nie jest wyłącznie chęć poznania go przez rodziców Rose. Chris wierzy, że nerwowa atmosfera panująca w domu Armitage’ów wynika z przyczyn rasowych. Niedługo jednak odkryje zadziwiającą prawdę. Prawdę, jakiej nie mógł się spodziewać...
Magazyn „Variety” nazwał film „bombą krytyki społecznej”, „The Hollywood Reporter” „jednym z najlepszych thrillerów ostatnich lat”. Wkrótce po premierze film, co nie zdarza się właściwie nigdy, uzyskał 100 proc. pozytywnych opinii na portalu Rotten Tomatoes.
To jeden z takich filmów, które należy nazwać kinem suspensu, filmów, w których atmosfera gęstnieje z minuty na minutę. Pełen tajemnic, niedopowiedzeń, nieoczekiwanych zwrotów akcji. Idylliczny początek przyniesie niespodziewane zakończenie.
Publiczność kojarzy nazwisko Jordana Peele’a z zabawnym duetem Key i Peele z programu nadawanego przez Comedy Central oraz komedii „Keanu”. Niewielu wie, że prawdziwą miłością artysty jest nieco inny gatunek filmowy. W swym reżyserskim debiucie Peele daje nam się poznać jako twórca horroru. Co więcej, podkreśla, że obie te formy pochodzą z tego samego źródła – potrzeby eksploracji absurdalności człowieczeństwa. Jest zdania, że godzimy się z naszymi lękami i problemami, kiedy dotrzemy do ich trzewi, do samego środka, a katharsis przychodzi właśnie wtedy, gdy śmiejemy się do rozpuku lub boimy. Innymi słowy, potrafimy zapanować nad emocjami tylko wtedy, gdy czegoś doświadczymy. – Jestem tym, który wywołuje śmiech, ale też tym, który może przerażać. Jestem szczęśliwy, że mogłem użyć wszystkiego, czego nauczyłem się w komedii, kręcąc film w moim ukochanym gatunku – thrillerze/horrorze
Jordan Peele, scenarzysta i reżyser „Uciekaj!”, nie byłby sobą, gdyby nie dodał do całości kontekstu społecznego. Tak powstał prowokacyjny thriller z domieszką humoru, rodzaj satyry połączonej z horrorem. Tłem tego wszystkiego jest obszerny komentarz na temat panującego w Stanach Zjednoczonych rasizmu. – To film, który odzwierciedla moje prawdziwe lęki, z którymi do tej pory się borykałem.
Reżyserowi/scenarzyście zależało, by bohater nie zachował się w sposób inny, niż mogliby zachować się widzowie. – Szczerze nie znoszę, kiedy w filmie, zwłaszcza w thrillerze, ktoś zachowuje się sztucznie. Kiedy na przykład oczywistym wydaje się sięgnięcie po telefon i wezwanie policji, a bohater tego nie robi, właściwie nie wiadomo dlaczego. Dlatego pozwoliłem Chrisowi być naturalną postacią, mądrą, bystrą, myślącą logicznie
Największą siłą filmu jest prowokacja. – To film o wielu rzeczach – przekonuje Peele – O sposobie, w jaki Ameryka radzi sobie z problemem rasizmu, który uważa za demona. I w istocie – to potwór. Ale to także film o przywileju zaniedbania, który sprawia, że nie robiąc nic, pozwalamy, by działo się zło.
- Jordan to wyjątkowe połączenie kogoś obdarzonego wielkim talentem z umiejętnością współpracy – mówi o Peele’u legendarny producent Jason Blum – Oglądam wszystkie przerażające filmy i czytam każdy scenariusz, jaki dostaję. Nigdy jednak nie widziałem czegoś takiego. Podobnie jak Jordan uważam, że między komedią i horrorem jest wiele paralel, na oba gatunki publiczność reaguje fizycznie. Wyczucie tego, kiedy należy rozśmieszyć lub przestraszyć jest bardzo podobne. Przekonanie, z jakim mówił o „Uciekaj!” Jordan, sprawiło, że uruchomiliśmy maszynę twórczą. Ten film sprawia, że przez nasze ciała przechodzi dreszcz, ma wszystko, co powinno przerażać podczas oglądania horroru, ale ma jeszcze coś. Opowiada o nas, o naszym świecie, o naszych postawach. Jordan rzuca światło na kwestię rasy, nie obawiając się nawet groteski. Co więcej, idąc do kina na horror czy thriller mamy pewne oczekiwania, ten film burzy stereotypowy odbiór.

PRZEDPREMIERA: Franz Kafka

Rok z kinem Azji: Agent szczęścia

SPOTKANIE WOKÓŁ KSIĄŻKI „LEGENDA I PRAWDA. ELIASZ I PISTULKA W KULTURZE ŚLĄSKIEJ” ANTONIEGO HALORA
