Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Inu–Oh (napisy)
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Grzesznicy
Akiko. Latająca małpka
Symfonia o umieraniu
Ostatnia podróż
Inu–Oh (lektor)
[wyprzedane] Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Motel Destino
Grzesznicy
Symfonia o umieraniu
Inu–Oh (napisy)
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Symfonia o umieraniu
Przedpremiera: Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
Motel Destino
Exhuma (Ekshumacja)
Symfonia o umieraniu
Ostatnia podróż
Motel Destino
Flow
Ostatnia podróż
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Niesamowite przygody skarpetek
Inu–Oh (napisy)
The Last Showgirl
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
Rodzina w kinie: Inu-Oh (lektor)
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Inu–Oh (lektor)
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Niesamowite przygody skarpetek
Ostatnia podróż
The Last Showgirl
Motel Destino
The Last Showgirl
Moda na kosmos: Niesamowite przygody skarpetek
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
Grzesznicy
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: bociany wróciły
21.37
Ostatnia podróż
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
21.37
Grzesznicy
The Last Showgirl
The Last Showgirl
Flow
Ostatnia podróż
Grzesznicy
Grzesznicy
Ty [Romantyka]
The Last Showgirl
The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Inu–Oh
Grzesznicy
The Last Showgirl
Queer
PRZEDPREMIERA: Ukryty motyw
Flow
Ostatnia podróż
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Motel Destino
Niesamowite przygody skarpetek
Filmowe popołudnie dla dzieci: wielka majówka
Ty [Romantyka]
The Last Showgirl
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Lekcje filmowe: Fargo
PORA DLA SENIORA: Ostatnia podróż
Rok z kinem Azji: Wielkie miasto
Vanya [sezon 2025]
PRZEDPREMIERA: Ukryty motyw
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: arabska noc
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Has. Kroniki wyobraźni: Pożegnania
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Tchórz
Lśnienie. 45-lecie premiery
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Rok z kinem Azji: Idol
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Madame Butterfly [sezon 2025]
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
T2: Trainspotting
T2: Trainspotting

Druga część kultowego filmu lat dziewięćdziesiątych XX wieku, dzięki której poznamy dalsze losy Marka Rentona (Ewan McGregor). Dowiemy się, czy rzeczywiście udało mu się wyrwać na dobre z brudnego, podziemnego życia Edynburga i heroinowego nałogu, przestępczego półświatka, w którym każdy czyn motywowany jest narkotykowym głodem.
Pierwsza część filmu, który z Ewana McGregora uczynił międzynarodową gwiazdę, została uznana za jeden z dziesięciu najważniejszych brytyjskich filmów w historii. Obraz powstał na podstawie autobiograficznej powieści Irvine’a Welsha. Scenariusz drugiej części bazuje na kolejnej książce Welsha –„Porno”.
- Minęło 21 lat od pierwszej części, mądrość ludowa każe myśleć, że to za długo, by zrobić sequel – mówi Danny Boyle – Ten czas minął sam, nie chcieliśmy czekać tak długo. Od wielu lat rozmawialiśmy o drugiej części. Ale potrzebowaliśmy ważnego powodu, by powstał film. Kiedy zestawimy aktorów – to jak wyglądali 20 lat temu i teraz – cóż, obrazek będzie raczej brutalny. Jeszcze 10 lat temu to samo zestawienie nie było tak bezlitosne. Przez te lata zawsze kazałem im dokładnie nawilżać twarze – śmieje się Boyle – Ale 20 lat to dwie dekady, nie da się temu zaprzeczyć. Ale chłopaki nie mieli z tym problemu. Podeszli do tego naturalnie. Nie zawstydziła ich własna dojrzałość, czas, który ich zmienił. I o tym też jest ten film...
Jonny Lee Miller (Simon/Sick Boy): – Zawsze powtarzałem, że nie ma sensu robić drugiej części, dopóki nie będzie ważnego ku temu powodu. Jak to jest być starszym? Co stało się z tymi ludźmi, kim są dziś, jakie są między nimi relacje? Proste odpowiedzi na pytania postawione w „Trainspotting” byłby na ekranie nudne i ciężkostrawne. Interesujące mogło być tylko pokazanie tych ludzi w połowie życia.
Robert Carlyle (Begbie): – To było zarazem podniecające, jak i stresujące. Długo czekałem, by zrobić to ponownie, by znów stać się Begbiem. Spodziewałem się, że całość będzie bardzo trudna, ale tak się nie stało. Nagle poczułem, że to jak stara para butów, po prostu znów je włożyłem. Znam przecież Begbiego tak dobrze. Owszem, zmienił się, ale to wciąż Begbie, wciąż jest zabawny, choć teraz ma w sobie więcej smutku i desperacji. Powrót do tej czwórki bohaterów wzbudził we mnie wiele emocji, szczerze mówiąc, więcej niż się spodziewałem. Myślę, że nawet Danny nie spodziewał się tylu emocji na planie.
- Wiedziałem, że to film o czasie, który minął – opowiada Danny Boyle – Kiedy jednak zaczęliśmy go montować, okazało się, że to także film o męskości, o mężczyznach. Jest różnica między byciem chłopakiem a byciem facetem. Brak odpowiedzialności, kiedy jesteś chłopakiem, ta bezkompromisowość, to że wszystko masz gdzieś. Tymczasem okazuje się, że to czas ma gdzieś ciebie. On po prostu płynie. Ten film jest więc trochę smutnym obrazem rzeczywistości po dwudziestu latach. Obrazem zawiedzionych oczekiwań – mężczyzn, kobiet, zawiedzionych dzieciaków i nadziei. Nagle okazuje się, że ta ich dawna brawura nic dziś nie znaczy, nie znaczyła nic nawet wtedy, ale to można zobaczyć dopiero teraz, z perspektywy czasu.
- Ludzie czują z „Trainspotting” silną więź – mówi Danny Boyle – Wiele zrobiła tu muzyka z filmu. Ona w jakiś sposób ich, nas naznaczyła. Ludzie często znają piosenkę po piosence. Całość. Cała masa ludzi nigdy nie obejrzałaby tego filmu, gdyby nie muzyka. A muzyka zawsze wiąże się z emocjami. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, dołożyliśmy wielkich starań, by i tym razem muzyka mówiła za bohaterów, była wyrazista i oryginalna – podkreśla reżyser. W filmie usłyszymy m.in.: Iggy’ego Popa, Young Fathers, Udnerworld, The Rubberbandits, Blondie, The Clash, Queen i RUN-DMC.