Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:30
Bilet
POKAZ SPECJALNY: Jestem Erasmusem + spotkanie
reż.
Simone Borsci
Włochy, Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
48 min.
format:
2D NAP
17:30
Bilet
Miasto Nauki: Święta góra
reż.
Alejandro Jodorowsky
Meksyk/ USA
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
116 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Oldboy
reż.
Chan-wook Park
Korea Południowa
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
120 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
reż.
Krzysztof Zanussi
Polska, Niemcy, USA
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D
15:30
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
reż.
Tran Anh Hung
Francja 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
135 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
reż.
Barbara Sass
Polska 1982
kategoria wiekowa:
od 15 lat.
czas trwania:
88 min.
format:
2D
17:00
Bilet
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
reż.
Michael Gieleta
Polska 2024
czas trwania:
150 min.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Polska 1988
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
17:15
Bilet
Maryja. Matka ludzkości
reż.
Andrés Garrigó
Hiszpania 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
102 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Modowy Klub Filmowy: Love Story
reż.
Arthur Hiller
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
99 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
reż.
Francis Ford Coppola
USA 1979
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
183 min.
format:
2D NAP
15:30
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
reż.
Tran Anh Hung
Francja 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
135 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
reż.
Witold Leszczyński
Polska 1981
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
88 min.
format:
2D
19:00
Bilet
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
reż.
Michael Fischa
USA 1989
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
88 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
reż.
Akira Kurosawa
Japonia 1954
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
207 min.
format:
2D NAP
17:00
Bilet
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
reż.
Michael Gieleta
Polska 2024
czas trwania:
150 min.
18:30
Bilet
Złote Gody: Ziemia obiecana
reż.
Andrzej Wajda
Polska 1974
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
179 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Złote Gody: Emmanuelle
reż.
Just Jaeckin
Francja 1974
kategoria wiekowa:
Od lat 18.
czas trwania:
95 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
reż.
Brett Morgen
USA 2022
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
135 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
180 min.
format:
2D
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Smoleńsk
Smoleńsk
Kraj, rok:
Polska, 2016
Gatunek:
dramat
Reżyseria:
Antoni Krauze
Scenariusz:
Tomasz Łysiak, Antoni Krauze, Maciej Pawlicki, Marcin Wolski
Obsada:
Lech Łotocki, Ewa Dałkowska, Katarzyna Łaniewska
Czas trwania:
120 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
„Tragedia smoleńska stała się najważniejszym wydarzeniem w III RP, najtragiczniejszą chwilą w polskiej historii od czasu II wojny światowej. Stała się wydarzeniem, które wpływa na los dzisiejszej Polski i życie Polaków w sposób niebywale silny. Które nas podzieliło bardzo głęboko. Dlatego próba zmierzenia się z tym tematem jest nie tylko wielkim wyzwaniem, ale i obywatelskim obowiązkiem twórcy.” Antoni Krauze, reżyser
Antoni Krauze, twórca wielokrotnie nagrodzonego dramatu historycznego „Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł” w filmie „SMOLEŃSK” odsłania kulisy tragedii, która wstrząsnęła całą Polską. Poruszającą muzykę do filmu skomponował Michał Lorenc.
…10 kwietnia 2010 roku rządowy samolot Tupolew 154 z Prezydentem RP Lechem Kaczyńskim i towarzyszącymi mu 95 osobami – członkami oficjalnej delegacji zmierzającej do Katynia – ulega katastrofie w Smoleńsku. Wszyscy pasażerowie giną na miejscu. Tragedia wywołuje ogromne poruszenie w Polsce i na świecie. Nina – dziennikarka pracująca dla dużej, komercyjnej stacji telewizyjnej – próbuje dowiedzieć się, jakie były powody katastrofy. Tropy prowadzą między innymi do dramatycznej wyprawy Lecha Kaczyńskiego do ogarniętej wojną Gruzji, której celem było powstrzymanie inwazji wojsk rosyjskich na Tbilisi w sierpniu 2008 roku. Z każdą kolejną godziną dziennikarskiego śledztwa Nina przekonuje się, że prawda jest o wiele bardziej złożona, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać…
ROZMOWA REŻYSEREM, ANTONIM KRAUZE (fragmenty)
- Kiedy pan postanowił podjąć się realizacji filmu o tragedii Smoleńskiej?
- Po konferencji prasowej MAK 12 stycznia 2011 roku. Powiedziano na niej, że katastrofa była winą pilotów, którzy zeszli za nisko pod wpływem nacisków generała Błasika, dowódcy sił powietrznych RP. Wkrótce po konferencji okazało się, że Instytut Ekspertyz Sądowych w Krakowie odnalazł na nagraniu z tzw. czarnej skrzynki komendę dowódcy Tupolewa Arkadiusza Protasiuka komendę „odchodzimy na drugie zejście”. Przedtem ta informacja była ukrywana (…).
- Dlaczego zdecydowaliście się na styl paradokumentalny?
- Od początku chcieliśmy włączyć do „Smoleńska” materiały dokumentalne i nie chcieliśmy, żeby odstawały od reszty. Te pierwsze były nam potrzebne, bo nawet przy ogromnym budżecie nie zebralibyśmy tłumu statystów, aby nakręcić scenę dziejącą się 10 kwietnia pod Pałacem Prezydencki. W trakcie pracy nad filmem dokręciliśmy na Krakowskim Przedmieściu tylko zbliżenia na naszych fikcyjnych bohaterów (…).
- (…) w „Smoleńsku” pojawia się też para prezydencka, Lech i Maria Kaczyńscy. Jakim tropem obsadowym szedł pan w tym przypadku?
- Pomyślałem, że warunki fizyczne są mniej istotne niż umiejętność stworzenia dobrej, ciekawej postaci. Ewa Dałkowska od początku była kandydatką do roli Marii Kaczyńskiej. Znała osobiście panią prezydentową, wiedziałem, że świetnie ją zagra. To Ewa podpowiedziała mi, żebym pomyślał o zatrudnieniu Lecha Łotockiego. Gdy się do niego zwróciłem z propozycją zagrania w „Smoleńsku” przypomniał mi, że przed ponad czterdziestu laty brał udział w zdjęciach próbnych do mojego debiutu kinowego „Palec boży”. Przegrał je wtedy z Marianem Opanią. Powiedział mi, że dopiero po wyjściu z wytwórni zdał sobie sprawę, jak powinien zagrać. Pomyślałem, że może nasze ponowne spotkanie to nomen omen palec boży… Zaprosiłem go na spotkanie i dałem do zagrania scenę przemówienia Lecha Kaczyńskiego w Tbilisi. Był wyśmienity – charyzmatyczny, odważny. Z miejsca zaproponowałem mu tę rolę.
Antoni Krauze, twórca wielokrotnie nagrodzonego dramatu historycznego „Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł” w filmie „SMOLEŃSK” odsłania kulisy tragedii, która wstrząsnęła całą Polską. Poruszającą muzykę do filmu skomponował Michał Lorenc.
…10 kwietnia 2010 roku rządowy samolot Tupolew 154 z Prezydentem RP Lechem Kaczyńskim i towarzyszącymi mu 95 osobami – członkami oficjalnej delegacji zmierzającej do Katynia – ulega katastrofie w Smoleńsku. Wszyscy pasażerowie giną na miejscu. Tragedia wywołuje ogromne poruszenie w Polsce i na świecie. Nina – dziennikarka pracująca dla dużej, komercyjnej stacji telewizyjnej – próbuje dowiedzieć się, jakie były powody katastrofy. Tropy prowadzą między innymi do dramatycznej wyprawy Lecha Kaczyńskiego do ogarniętej wojną Gruzji, której celem było powstrzymanie inwazji wojsk rosyjskich na Tbilisi w sierpniu 2008 roku. Z każdą kolejną godziną dziennikarskiego śledztwa Nina przekonuje się, że prawda jest o wiele bardziej złożona, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać…
ROZMOWA REŻYSEREM, ANTONIM KRAUZE (fragmenty)
- Kiedy pan postanowił podjąć się realizacji filmu o tragedii Smoleńskiej?
- Po konferencji prasowej MAK 12 stycznia 2011 roku. Powiedziano na niej, że katastrofa była winą pilotów, którzy zeszli za nisko pod wpływem nacisków generała Błasika, dowódcy sił powietrznych RP. Wkrótce po konferencji okazało się, że Instytut Ekspertyz Sądowych w Krakowie odnalazł na nagraniu z tzw. czarnej skrzynki komendę dowódcy Tupolewa Arkadiusza Protasiuka komendę „odchodzimy na drugie zejście”. Przedtem ta informacja była ukrywana (…).
- Dlaczego zdecydowaliście się na styl paradokumentalny?
- Od początku chcieliśmy włączyć do „Smoleńska” materiały dokumentalne i nie chcieliśmy, żeby odstawały od reszty. Te pierwsze były nam potrzebne, bo nawet przy ogromnym budżecie nie zebralibyśmy tłumu statystów, aby nakręcić scenę dziejącą się 10 kwietnia pod Pałacem Prezydencki. W trakcie pracy nad filmem dokręciliśmy na Krakowskim Przedmieściu tylko zbliżenia na naszych fikcyjnych bohaterów (…).
- (…) w „Smoleńsku” pojawia się też para prezydencka, Lech i Maria Kaczyńscy. Jakim tropem obsadowym szedł pan w tym przypadku?
- Pomyślałem, że warunki fizyczne są mniej istotne niż umiejętność stworzenia dobrej, ciekawej postaci. Ewa Dałkowska od początku była kandydatką do roli Marii Kaczyńskiej. Znała osobiście panią prezydentową, wiedziałem, że świetnie ją zagra. To Ewa podpowiedziała mi, żebym pomyślał o zatrudnieniu Lecha Łotockiego. Gdy się do niego zwróciłem z propozycją zagrania w „Smoleńsku” przypomniał mi, że przed ponad czterdziestu laty brał udział w zdjęciach próbnych do mojego debiutu kinowego „Palec boży”. Przegrał je wtedy z Marianem Opanią. Powiedział mi, że dopiero po wyjściu z wytwórni zdał sobie sprawę, jak powinien zagrać. Pomyślałem, że może nasze ponowne spotkanie to nomen omen palec boży… Zaprosiłem go na spotkanie i dałem do zagrania scenę przemówienia Lecha Kaczyńskiego w Tbilisi. Był wyśmienity – charyzmatyczny, odważny. Z miejsca zaproponowałem mu tę rolę.
Nasze wydarzenia
20.10
16:00
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
RODZINA W KINIE
23.10
18:00
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Krótka historia polskiego kina
28.10
18:00
Modowy Klub Filmowy: Love Story
MODOWY KLUB FILMOWY
14.01
18:00
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino