Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
24.03
Piątek
25.03
Sobota
26.03
Niedziela
27.03
Poniedziałek
28.03
Wtorek
29.03
Środa
30.03
Czwartek
31.03
Piątek
01.04
Sobota
02.04
Niedziela
03.04
Poniedziałek
04.04
Wtorek
05.04
Środa
06.04
Czwartek
18.04
Wtorek
20.04
Czwartek
21.04
Piątek
24.04
Poniedziałek
25.04
Wtorek
26.04
Środa
07.05
Niedziela
23.05
Wtorek
24.05
Środa
28.05
Niedziela
30.05
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
11:15
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:00
Bilet
ŚWIAT WEDŁUG IKSA – pokaz filmów AKF iks z Mikołowa oraz spotkanie z Tymoteuszem Stańkiem
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
Leon Wojtala, Jerzy Stabik, Michał Kuczmiński, Kamila Śmiłowska, Daniel Macioł, Bartosz Lichtara, Tomasz Lisoń
Polska, 1973
15:30
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
12:50
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Gregor Schnitzler
Austria, Niemcy, 2021
15:40
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Jiří Menzel
Czechosłowacja, 1966
18:00
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
reż.
Janusz Morgenstern
Polska, 1960
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA/KINO NA ZDROWIE: Imperium światła
Pora Dla Seniora
reż.
Sam Mendes
Wielka Brytania, USA, 2022
18:30
Bilet
Inwazja porywaczy ciał + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Don Siegel
USA, 1956
18:00
Bilet
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Miloš Forman
USA, 1996
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
18:00
Bilet
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Thomas Vinterberg
Dania, Szwecja, Holandia, 2015
18:30
Bilet
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Franklin J. Schaffner
USA, 1968
18:30
Bilet
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
reż.
Beata Dzianowicz
Polska, 2022
18:30
Bilet
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
reż.
David Lynch
USA, Francja, 1992
18:30
Bilet
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
David Ondříček
Czechy, Niemcy, Finlandia, 2021
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
18:30
Bilet
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1971
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
Silent Twins
Silent Twins
Kraj, rok:
Polska / Wielka Brytania / USA, 2022
Gatunek:
biograficzny / dramat
Reżyseria:
Agnieszka Smoczyńska
Obsada:
Letitia Wright, Tamara Lawrance, Nadine Marshall, Jodhi May, Treva Etienne, Michael Smiley
Czas trwania:
113 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Złote Lwy dla Najlepszego Filmu na FPFF w Gdyni 2022
Pokazywany premierowo na festiwalu w Cannes „Silent Twins” to najnowszy film Agnieszki Smoczyńskiej, twórczyni „Córek dancingu” i „Fugi”. Jedna z najoryginalniejszych polskich reżyserek, która o tym, co w nas dzikie i nieokiełznane opowiada z lekkością tanecznych kroków, także w swoim anglojęzycznym debiucie daje popis nieskrępowanej wyobraźni. Wizjonerski, wypełniony muzyką „Silent Twins”, choć zrealizowany w oparciu o reportaż Marjorie Wallace, nosi wyraźne piętno autorskiego stylu. I – podobnie jak poprzednie filmy Smoczyńskiej – pokazuje perspektywę kobiet.
Tym razem są to bliźniaczki z Walii: June i Jennifer Gibbons, które przestają komunikować się ze światem. Od ponurej prowincji, która czarnym dziewczynkom ma do zaoferowania głównie upokorzenia, „milczące bliźniaczki” uciekają w eksplodujące neonowymi kolorami, oprószone słonecznym blaskiem fantazje o pisarskiej sławie, romantycznej miłości i basenach pełnych Pepsi-Coli. Ale podkręcona hormonami nastoletnia wyobraźnia June i Jennifer ma także mroczną stronę – podobnie jak ich podszyta rywalizacją więź.
Kreując na ekranie wewnętrzny świat bliźniaczek, Agnieszka Smoczyńska pełnymi garściami czerpie z estetyki starych reklam, kolorowych magazynów czy mydlanych oper. Sięga po thriller i zmysłowy musical, dramat i poklatkową animację. Ale emocjonalna bomba, jaką jest „Silent Twins”, swoją energię zawdzięcza także Letitii Wright („Czarna Pantera”, serial „Czarne lustro”) i Tamarze Lawrance (serial „Mały topór”). Aktorki tworzą przejmujące role dziewczyn, które nie mogą żyć ani bez siebie, ani razem, i których nastoletni bunt wymknął się spod kontroli. Film Smoczyńskiej można odczytywać jako studium toksycznej więzi, artystycznego geniuszu czy kobiecego buntu. Może to opowieść o ucieczce od rasistowskiego społeczeństwa, a może ballada o niemożliwej miłości?
Pokazywany premierowo na festiwalu w Cannes „Silent Twins” to najnowszy film Agnieszki Smoczyńskiej, twórczyni „Córek dancingu” i „Fugi”. Jedna z najoryginalniejszych polskich reżyserek, która o tym, co w nas dzikie i nieokiełznane opowiada z lekkością tanecznych kroków, także w swoim anglojęzycznym debiucie daje popis nieskrępowanej wyobraźni. Wizjonerski, wypełniony muzyką „Silent Twins”, choć zrealizowany w oparciu o reportaż Marjorie Wallace, nosi wyraźne piętno autorskiego stylu. I – podobnie jak poprzednie filmy Smoczyńskiej – pokazuje perspektywę kobiet.
Tym razem są to bliźniaczki z Walii: June i Jennifer Gibbons, które przestają komunikować się ze światem. Od ponurej prowincji, która czarnym dziewczynkom ma do zaoferowania głównie upokorzenia, „milczące bliźniaczki” uciekają w eksplodujące neonowymi kolorami, oprószone słonecznym blaskiem fantazje o pisarskiej sławie, romantycznej miłości i basenach pełnych Pepsi-Coli. Ale podkręcona hormonami nastoletnia wyobraźnia June i Jennifer ma także mroczną stronę – podobnie jak ich podszyta rywalizacją więź.
Kreując na ekranie wewnętrzny świat bliźniaczek, Agnieszka Smoczyńska pełnymi garściami czerpie z estetyki starych reklam, kolorowych magazynów czy mydlanych oper. Sięga po thriller i zmysłowy musical, dramat i poklatkową animację. Ale emocjonalna bomba, jaką jest „Silent Twins”, swoją energię zawdzięcza także Letitii Wright („Czarna Pantera”, serial „Czarne lustro”) i Tamarze Lawrance (serial „Mały topór”). Aktorki tworzą przejmujące role dziewczyn, które nie mogą żyć ani bez siebie, ani razem, i których nastoletni bunt wymknął się spod kontroli. Film Smoczyńskiej można odczytywać jako studium toksycznej więzi, artystycznego geniuszu czy kobiecego buntu. Może to opowieść o ucieczce od rasistowskiego społeczeństwa, a może ballada o niemożliwej miłości?