Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Seans z Poduchą: Portret Kobiety w ogniu
Portrait de la jeune fille en feu
![](https://kosmos.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/02/0000portretkobietywogniu.jpg)
Seans z Poduchą: przywitajmy wiosnę ze sztuką
W marcu koncentrujemy się na sztuce, dlatego też przywitamy wiosnę atmosferze malarstwa i muzyki. Portret kobiety w ogniu to intrygująca historia o obrazie powstającym w ukryciu. Dla najmłodszych proponujemy bajkę Klara muu! o krowie, której marzeniem jest zostać gwiazdą muzyki. Po bajce zapraszamy na warsztat plastyczny podczas którego porozmawiamy o sztuce ludowej i zrobimy kukły marzanny (UWAGA! Liczba miejsc na warsztat jest ograniczona i obowiazują zapisy: m.debniak@kosmos.katowice.pl)
Opis filmu: Podsycany przez tajemnicę, płomień zakazanej miłości wybucha ze zdwojoną siłą – przekonuje najpiękniejsza love story roku, „Portret kobiety w ogniu”. Film Céline Sciammy z miejsca podbił serca publiczności festiwalu w Cannes i uwiódł jurorów, którzy nagrodzili go za scenariusz. Subtelny, a przy tym ognisty melodramat francuskiej reżyserki to pochwała kobiecego spojrzenia i jego imponujący manifest.
Opowieść o miłości wyprzedzającej swój czas i intymnej więzi zdolnej przełamać niejedno tabu, ubiera w kostium – akcja rozgrywa się w Bretanii w 1770 roku – jak najbardziej współczesne pragnienia i uczucia. Bohaterkami filmu są szykowana do aranżowanego małżeństwa arystokratka Heloiza oraz przybyła z Paryża malarka, Marianna. Ta druga ma namalować portret tej pierwszej, ale w sekrecie: Heloiza nie chce bowiem pozować, buntując się w ten sposób przeciwko przymusowemu zamążpójściu. Marianna dyskretnie obserwuje swoją modelkę, intensywnie tworzy, ale niszczy kolejne wersje obrazu. Czuje, że nie pozna prawdziwego oblicza młodej kobiety tak długo, jak sama będzie ukrywać własne.