Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]|
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!
RODZINA W KINIE
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Dziki Zachód [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Sasquatch z przedmieścia
Suburban Sasquatch

Jak „Ptakodemia” tylko jeszcze gorzej.
Sasquatch z przedmieścia (Suburban Sasquatch)
Zapomnijcie o Obcym czy Predatorze i powitajcie nowego króla potworów.
"Sasquatch z przedmieścia" to bez wątpienia najlepszy film o krwiożerczej Wielkiej Stopie z przedmieść wyprodukowany w 2004 r. A ten tytuł zobowiązuje. To pełen napięcia miks horroru, komedii i kina przygodowego w jednym. Oto po zamożnych amerykańskich przedmieściach grasuje mordercza Wielka Stopa: utkana z legend i lęku istota z apetytem na ludzkie mięso. Atakuje turystów, mieszkańców, małe pieski: nikt nie ma szans w starciu z nią i jej gumowymi szponami.
Tylko dzielna indiańska wojowniczka, reporter w średnim wieku (wszyscy jednak zwracają się do niego "młody") i straumatyzowany poprzednim spotkaniem z potworem policjant będą w stanie powstrzymać monstrum. Ale tylko w dzień. Realizacja zdjęć nocnych okazała się zbyt kosztowna: twórcy filmu nie mogli sobie pozwolić na przekroczenie szacowanego na 550 dolarów budżetu.
Gumowe kończyny fruwają w powietrzu, efekty specjalne zawstydzają płynność wygaszaczy ekranów z połowy lat 90., charyzma bohaterów wylewa się z każdej drogocennej klatki równie obficie jak sztuczna krew, a Sasquatch z wyraźnym trudem porusza się w swoim kostiumie. W zapierających dech w piersiach, spektakularnych scenach ciska policyjnymi radiowozami, odrywa ofiarom kończyny i zatapia w nich gumowe kły, rzuca się też bez przekonania w pogoń za spacerowiczami, a w dodatku unika strzał niczym Neo z “Matrixa”.
"Sasquatch z przedmieścia" to całkowita amatorka. W czasie seansu zapragniecie wydrapać sobie oczy i rzucić je na pożarcie Wielkiej Stopie, będziecie też nasłuchiwać dialogów niczym kroków potwora na podjeździe, bo udźwiękowienie woła o pomstę do nieba.
Mimo to film Dave'a Wascavage'a jest ujmujący. Widać w nim miłość do kina i słychać zresztą też: reżyser i scenarzysta tej produkcji użyczył głosu Wielkiej Stopie i to jego obłąkańcze ryki słychać, kiedy potwór hasa po lesie w poszukiwaniu kolejnej przekąski.
"Sasquatch z przedmieścia" to także film niosący ekologiczne przesłanie, w czym przywodzi na myśl „Ptakodemię”. Także efekty specjalne w o obu produkcjach są podobne. Ratuj się kto może.
[Marta Górna z „Górna Ogląda” dla Najlepszych z Najgorszych]
reżyseria. Dave Wascavage,
scenariusz: Dave Wascavag,
obsada: Sue Lynn Sanchez, Bill Ushler, Juan Fernandez
horror, komedia, fantasy / 2004 / USA / 1 h 37 min
CZYM SĄ NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH?
To pokazy rożnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmó w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 200 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu. Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl