Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Latanie dla początkujących
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Latanie dla początkujących
Latanie dla początkujących
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
Latanie dla początkujących
Latanie dla początkujących
Latanie dla początkujących
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Latanie dla początkujących
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Latanie dla początkujących
Latanie dla początkujących
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Słońce wschodzi raz na dzień
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Latanie dla początkujących
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
Latanie dla początkujących
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
Back to Black. Historia Amy Winehouse
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rosalie
ROSALIE
Francja, lata 70. XIX wieku. Rosalie to młoda kobieta inna niż wszystkie, obdarzona wyjątkową tajemnicą - jej twarz i ciało pokrywają włosy. Przez całe życie ukrywała prawdę, aby zachować bezpieczeństwo i dopasować się do otoczenia. Aż do czasu, kiedy na swojej drodze spotka Abla, nieświadomego jej sekretu zadłużonego właściciela baru, który bierze z nią ślub dla posagu. Czy Abel będzie w stanie pokochać Rosalie i dostrzec w niej kobietę, gdy pozna prawdę?
Światowa premiera filmu „Rosalie” miała miejsce podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes w sekcji Un Certain Regard. Polska premiera festiwalowa odbędzie się na Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.
„Rosalie” to kolejny po bardzo dobrze przyjętej „Tancerce” film Stéphanie Di Giusto, która jest także współautorką scenariusza razem z Sandrine Le Coustumer. Za muzykę odpowiada polska kompozytorka, laureatka Paszportu Polityki – Hania Rani. W tytułową rolę Rosalie, zmagającej się ze swoją fizyczną odmiennością i brakiem akceptacji, wciela się Nadia Tereszkiewicz („Moja zbrodnia”). Partneruje jej nagrodzony za najlepszą rolę męską na festiwalu w Cannes – Benoît Magimel („Pianistka”) jako Abel, nieświadomy sekretu mąż bohaterki. Film Stéphanie Di Giusto to intrygująca opowieść, która porusza ponadczasowy temat odmienności i samoakceptacji.
– Mój film opowiada o miłości, wolności, akceptacji. Niewielu ludzi pozwala sobie na taką wolność, jaką ma Rosalie, prawdopodobnie dlatego, że są świadomi ceny, jaką będą musieli za nią zapłacić. Moja bohaterka chce być sobą. Miłość wypływa z niej, jako przesłanie, które niweluje nienawiść i różnice – mówi reżyserka Stéphanie Di Giusto
– Wszyscy mamy pewne cechy lub zmagamy się z czymś, co może nie być przez innych akceptowane. Podobało mi się to, że moja postać Rosalie nigdy nie rezygnuje ze swoich marzeń o miłości, macierzyństwie i spełnieniu, że jest odważna, pełna pozytywnej energii, pomimo przeszkód. Nigdy nie pozuje na ofiarę i staje się kobietą w pełnym tego słowa znaczeniu, gdy akceptuje swoją odmienność. Odkrywa dzięki temu swoją kobiecość, spełnienie i zarazem wolność – dodaje odtwórczyni głównej roli Nadia Tereszkiewicz