This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
RETRANSMISJA SPEKTAKLU: Wszyscy moi synowie
All My Sons

Wszyscy moi synowie
Autor: Arthur Miller
Reżyseria: Jeremy Herrin
Laureaci prestiżowych wyróżnień – Sally Field (Stalowe magnolie, Forrest Gump, Pani Doubtfire, Lincoln) i Bill Pullman (Dzień niepodległości czy nagrodzona w Gdyni Ukryta gra) w poruszającej adaptacji sztuki Wszyscy moi synowie znakomitego dramaturga Arthura Millera.
Ameryka, 1947 rok.
Życie małżeństwa Kellerów pełne jest sukcesów. Zbudowali dom, wychowali dwóch synów i prowadzą dobrze prosperujący biznes.
Lecz nic nie trwa wiecznie. Spokojne życie Joego i Kate zacznie się powoli rozpadać, gdy na ich drodze pojawi się tajemnicza postać z przeszłości. Ukrywana przez lata prawda wychodzi na jaw, a cena amerykańskiego snu okazuje się być dla bohaterów za wysoka.
W obsadzie wyreżyserowanego przez Jeremy’ego Herrina (NT Live: This House, People, Places&Things) spektaklu znaleźli się również, znana z roli królowej Wiktorii w serialu BBC, Jenna Coleman (Victoria) oraz, uwielbiany za rolę Merlina w młodzieżowej produkcji tej samej stacji, Colin Morgan (Merlin).
Wszyscy moi synowie to druga sztuka w dorobku Arthura Millera. Jego pierwsza próba scenopisarska The Man Who Had All The Luck okazała się porażką i została zdjęta z afisza po zaledwie czterech przedstawieniach. Rzekomo Miller odgrażał się, że porzuci pisanie, jeśli jego kolejna sztuka nie odniesie sukcesu.
Na całe szczęście dla widzów i światowej sceny teatralnej, spektakl Wszyscy moi synowie spotkał się z ciepłym przyjęciem przez nowojorską widownię, doczekał się ponad 300 wystawień, a także dwóch adaptacji filmowych.
Miller oparł swoją sztukę na prawdziwych wydarzeniach. W latach 40. XX wieku na jaw wyszły zaniedbania i malwersacje w jednej z amerykańskich firm produkujących silniki lotnicze przeznaczone do celów wojskowych. W wyniku nielegalnych działań do amerykańskiej armii trafił wadliwy sprzęt. Trzech oficerów lotnictwa zostało skazanych i zwolnionych ze służby.
Na twórczość Arthura Millera silny wpływ wywarł znany XIX-wieczny dramaturg Henryk Ibsen. Widać to wyraźnie, gdy porównamy Wszystkich moich synów do jednej z najbardziej znanych sztuk Ibsena, Dzikiej Kaczki. Miller zaczerpnął motyw dwóch partnerów biznesowych, z których tylko jeden ponosi konsekwencje nielegalnych i nieetycznych działań firmy. Pożyczył również ideę moralnej doskonałości bohatera, jako źródła jego problemów.
Zawarta w dramacie Millera krytyka idei amerykańskiego snu była przyczyną oskarżenia autora w latach 50. (w epoce tzw. makkartyzmu) o szpiegostwo na rzecz Związku Radzieckiego.