Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
Back to Black. Historia Amy Winehouse
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rerberg i Tarkowski: Odwrotna strona „Stalkera”
РЕРБЕРГ И ТАРКОВСКИЙ: ОБРАТНАЯ СТОРОНА «СТАЛКЕРА»
Film pokazujący kulisy powstania arcydzieł kina - Zwierciadła i Stalkera - to wielka gratka dla miłośników Andrieja Tarkowskiego, sztuki operatorskiej i fenomenu rosyjskości. Dzięki niepublikowanym materiałom i dziesiątkom wywiadów Igor Majboroda dociera do nieznanych faktów i pokazuje Tarkowskiego z nieoczekiwanej strony. Film nie jest bynajmniej (tylko?) próbą demitologizacji uwielbianego geniusza, ale i tak pokazuje go jako człowieka, ze wszystkimi jego słabostkami. Jednak głównym celem Majborody jest przywrócenie do świadomości kinomanów postaci genialnego operatora, Georgija Rerberga, pochodzącego z rodziny o korzeniach artystycznych, spokrewnionego z wiolonczelistą Rostropowiczem (patrz: Elegia życia Sokurowa) i uwielbianego przez dyrygenta Mrawińskiego. Odtworzenie starcia dwóch wielkich osobowości i wizji artystycznych, do jakiego doszło na planieStalkera, pozwoliło Majborodzie wniknąć w samą istotę tworzenia. Reżyser delikatnie przepytuje świadków (m.in. Michałkowa, Wójcika, Nykvista), niespiesznie krąży wokół zdarzeń i relacji, powraca, przypomina i powtarza.