Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: Kicia Kocia na pikniku [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Gorączka
Krótka historia polskiego kina
Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
Rok 2384, czyli parodia ponuklearna
Najlepsze z najgorszych
Przystanek Śląsk | Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
PRZYSTANEK ŚLĄSK
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
Moda na Kosmos: seans „Beksa” połączony z prelekcją Karoliny Kostyry
Moda na Kosmos
Warsztaty: Jak zadbać o dostępność architektoniczną naszych instytucji + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
Letni koncert z Maastricht 2023. André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Elektroniczne babcie
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
100 lat Warner Bros: Oczy szeroko zamknięte
100 LAT WARNER BROS.
Wesele Figara [W.A. Mozart] retransmisja opery
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
100 lat Warner Bros: Wielki Gatsby
100 LAT WARNER BROS.
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Rerberg i Tarkowski: Odwrotna strona „Stalkera”
РЕРБЕРГ И ТАРКОВСКИЙ: ОБРАТНАЯ СТОРОНА «СТАЛКЕРА»

Film pokazujący kulisy powstania arcydzieł kina - Zwierciadła i Stalkera - to wielka gratka dla miłośników Andrieja Tarkowskiego, sztuki operatorskiej i fenomenu rosyjskości. Dzięki niepublikowanym materiałom i dziesiątkom wywiadów Igor Majboroda dociera do nieznanych faktów i pokazuje Tarkowskiego z nieoczekiwanej strony. Film nie jest bynajmniej (tylko?) próbą demitologizacji uwielbianego geniusza, ale i tak pokazuje go jako człowieka, ze wszystkimi jego słabostkami. Jednak głównym celem Majborody jest przywrócenie do świadomości kinomanów postaci genialnego operatora, Georgija Rerberga, pochodzącego z rodziny o korzeniach artystycznych, spokrewnionego z wiolonczelistą Rostropowiczem (patrz: Elegia życia Sokurowa) i uwielbianego przez dyrygenta Mrawińskiego. Odtworzenie starcia dwóch wielkich osobowości i wizji artystycznych, do jakiego doszło na planieStalkera, pozwoliło Majborodzie wniknąć w samą istotę tworzenia. Reżyser delikatnie przepytuje świadków (m.in. Michałkowa, Wójcika, Nykvista), niespiesznie krąży wokół zdarzeń i relacji, powraca, przypomina i powtarza.