Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Miasto Nauki: Święta góra
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Rok z kinem Azji: Oldboy
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Złote Gody: Ziemia obiecana
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
PRZEDPREMIERA TÁR
TÁR
NA POKAZ PRZEDPREMIEROWY GŁOŚNEGO DRAMATU Z CATE BLANCHETT „TÁR” ZAPRASZAMY 4 LUTEGO, W SOBOTĘ, O GODZ. 19:45
6 nominacji do Oscarów:
Najlepszy film Alexandra Milchan, Scott Lambert, Todd Field
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa Cate Blanchett
Najlepszy reżyser Todd Field
Najlepszy scenariusz oryginalny Todd Field
Najlepsze zdjęcia Florian Hoffmeister
Najlepszy montaż Monika Willi
Nagroda dla najlepszej aktorki Złoty Glob - Cate Blanchett
Puchar Volpi dla najlepszej aktorki MFF w Wenecji - Cate Blanchett
Nagroda dla najlepszej aktorki Critic's Choice - Cate Blanchett
Nagroda za najlepszą muzykę Critic's Choice - Hildur Guðnadóttir
„TÁR” z Cate Blanchett w roli ikony muzyki Lydii Tár analizuje zmieniającą się naturę władzy, jej wpływ i trwałość we współczesnym świecie. Lydia Tár, powszechnie uważana za jedną z największych żyjących kompozytorek/dyrygentek i pierwszą w historii główną dyrygentkę wielkiej niemieckiej orkiestry.
Lydia Tár (Cate Blanchett), przełomowa dyrygentka orkiestry, jest u szczytu swojej kariery, przygotowując zarówno premierę książki, jak i wyczekiwane wykonanie na żywo V Symfonii Mahlera. Wraz z żoną, koncertmistrz orkiestry, Sharon Goodnow (Nina Hoss), wychowuje córkę Petrę. Lydia jest również współzałożycielką programu mentorskiego dla młodych dyrygentek. Osobista asystentka Lydii, jej była studentka Francesca (Noémie Merlant), ma nadzieję, że pewnego dnia Lydia awansuje ją na asystentkę dyrygenta. Kiedy Lydia zostaje oskarżona o niewłaściwe zachowanie, jej niezmącone dotąd kariera i życie prywatne zaczynają się układać w niezwykły sposób.
Jak podkreślił reżyser, TÁR to w każdym calu film odtwórczyni głównej roli Cate Blanchett. "Nie napisałem scenariusza z myślą o Cate Blanchett. Stworzyłem go dla Cate Blanchett. Zanim powiedziałem Cate o tym tekście, spędziłem z nią kilka miesięcy. Gdyby odmówiła, film nigdy nie ujrzałby światła dziennego”.
Na szczęście Cate Blanchett nie odmówiła i tym samym stworzyła jedną z najbardziej olśniewających ról w swojej karierze, co przy takim dorobku aktorki jest imponujące.
W filmie zobaczymy również Marka Stronga („1917”; „Szpieg”). Za reżyserię filmu odpowiada trzykrotnie nominowany do Oscara Todd Field („Małe dzieci”; „Za drzwiami sypialni”).
Oprawa muzyczna filmu została powierzona Hildur Guðnadóttir, nagrodzonej Oscarem® za pracę przy „Jokerze”. Za zdjęcia, oceniane przez wielu krytyków jako najlepsze w kinie od lat, Florian Hoffmeister, laureat m.in. Złotej Żaby w konkursie głównym 30. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Energa Camerimage w Toruniu (2022) za zdjęcia do „TÁR” właśnie.
z recenzji dla filmweb.pl (Wojciech Tutaj)
(...) „TÁR” pozostaje dziełem spełnionym i zrealizowanym z ogromnym wyczuciem tematu. Reżyser oprowadza nas po hermetycznym świecie muzyki klasycznej i kultury elitarnej pewną ręką, a fikcyjną postać dyrygentki czyni bardziej rzeczywistą od niejednego bohatera biopicu opartego na faktach. Jeśli burzyć pomniki artystów i zrywać z mitem ich nietykalności i wyższości, to tylko wzorem Fielda.