Dzisiaj
Piątek
Jutro
Sobota
29.05
Niedziela
30.05
Poniedziałek
31.05
Wtorek
01.06
Środa
02.06
Czwartek
03.06
Piątek
04.06
Sobota
05.06
Niedziela
06.06
Poniedziałek
07.06
Wtorek
08.06
Środa
09.06
Czwartek
11.06
Sobota
12.06
Niedziela
19.06
Niedziela
23.06
Czwartek
24.06
Piątek
26.06
Niedziela
28.06
Wtorek
05.07
Wtorek
26.07
Wtorek
28.07
Czwartek
09.08
Wtorek
25.08
Czwartek
sala
Solaris
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
reż.
Jan Bubeníček / Denisa Grimmová
Czechy / Francja / Polska / Słowacja, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:00
Bilet
Seans z lektorką: Trzy piętra
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
reż.
Nanni Moretti
Francja / Włochy, 2021
19:00
Bilet
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
Lászlo Moholy‐Nagy
Republika Weimarska, ZSRR, Wielka Brytania, 1930
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:55
Bilet
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
reż.
Neil Armfield
USA, 2021
15:00
Bilet
Dzień Dziecka | Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Warsztaty dźwiękowe Asi Miny – Kropkolandia
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Robert Clouse
USA, Hongkong, 1973
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
reż.
Kar Wai Wong
Francja / Hongkong, 2000
16:00
Bilet
Dzień Dziecka | Rodzina w kinie: Warsztaty dźwiękowe Asi Miny – W PUNKT
RODZINA W KINIE
Polska,
18:30
Bilet
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Dario Argento
Włochy, Francja, Niemcy, 1971
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Barry Sonnenfeld
USA, 1991
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Dennis Hopper
USA, 1969
18:30
Bilet
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Harry Kümel
Belgia, Francja, Niemcy, 1971
PRZEDPREMIERA: Na rauszu
Druk / Another Round
Kraj, rok:
Dania, Szwecja, Holandia, 2020
Gatunek:
komediodramat
Reżyseria:
Thomas Vinterberg
Scenariusz:
obias Lindholm / Thomas Vinterberg
Obsada:
Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang, Lars Ranthe, Maria Bonnevie, Helene Reingaard Neumann
Czas trwania:
115 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Ten eksperyment to jazda bez trzymanki! „” opowiada historię grupy przyjaciół, nauczycieli szkoły średniej, zainspirowanych teorią, że skromna dawka czegoś mocniejszego pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować.
Nie przewidują jednak skutków, jakie pociągnie za sobą długotrwałe utrzymywanie stałego poziomu alkoholu we krwi – przez cały dzień, również w pracy…
Od reżysera:
„Nigdy nie piję przed śniadaniem” – to cytat z Churchilla, który pomógł pokonać Niemców i wygrać drugą wojnę światową, będąc nieustannie pod wpływem alkoholu.
Inni wielcy pijacy, artyści i pisarze, tacy jak Czajkowski czy Hemingway, znajdowali w alkoholu odwagę i inspirację. Po pierwszych łykach wszyscy czujemy, że łatwiej prowadzi nam się rozmowę, pomieszczenie wydaje się większe, a problemy znacznie mniejsze.
W tym filmie chcemy zbadać i wznieść toast na cześć tego, jak alkohol daje ludziom wolność. Film zainspirowany jest teoriami norweskiego psychologa Finna Skårderuda, że człowiek rodzi się z za niskim o pół promila poziomem alkoholu we krwi.
Chcemy, by był to rodzaj hołdu dla alkoholu, ale oczywiste jest też, że ma to być obraz pełen niuansów. W naszym badaniu istoty działania alkoholu jest również świadomość, że ludzie umierają i pogrążają się przez nadmierne picie. Funkcjonowanie z alkoholem jednocześnie nas ożywia, ale też zabija.
W tej historii poznajemy czterech miłych mężczyzn w średnim wieku. Żyją w świecie, który wszyscy dobrze znamy – przepełnionym nudą i przeciętnością, w którym człowiek czuje się pogrążony w monotonii, zagubiony w przyzwyczajeniach, przytłoczony. Jednocześnie bohaterowie mają świadomość, że zbliża się śmierć. Przekroczyli półmetek przeciętnego okresu życia. Wolność młodości, zauroczenia i beztroska powoli stają się odległymi wspomnieniami. Mężczyźni postanawiają wziąć udział w eksperymencie polegającym na systematycznym spożywaniu alkoholu. Początkowo wdrażają swój pomysł w życie w związku z pracą w szkole średniej, gdzie są nauczycielami.
Film jest osadzony w prawdziwym świecie – w zupełnie nagiej, dosadnej, a czasem improwizowanej intymności – jak w „Wojnie” Tobiasa Lindholma, „Festen” niżej podpisanego czy „Mężach” Cassavetesa. Chwile rozgrywają się naturalnie, pozwalając kamerze obserwować, a nie narzucać.
Film humorystycznie, a w oczach niektórych zapewne też skandaliczne, przedstawia poważny temat. „” to wielopłaszczyznowa historia, która jednocześnie prowokuje i bawi, skłania do myślenia, płaczu i śmiechu. Mam nadzieję, że prowokuje również do głębszych przemyśleń, a także zachęca do dyskusji widzów żyjących w świecie, który z pozoru w coraz większym stopniu zdominowany jest przez purytańską retorykę, choć rzeczywistość wygląda tak, że ludzie piją naprawdę dużo alkoholu, i to już w młodym wieku.
„Na rauszu” to hołd dla życia. To sposób odzyskania irracjonalnej mądrości, odrzucającej przepełniony lękami zdrowy rozsądek i pozwalającej dojrzeć czystą przyjemność wynikającą z apetytu na życie. Chociaż konsekwencje często bywają śmiertelne.
Nagrody:
„Na rauszu” to wielki zwycięzca Europejskich Nagród Filmowych 2020 (Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy Aktor i Najlepszy Scenariusz), film znalazł się w oficjalnej selekcji MFF w Cannes, Toronto, San Sebastian (nagroda dla Najlepszego Aktora dla czterech odtwórców głównych ról). „Na rauszu” jest duńskim kandydatem do Oscara
„Na rauszu” znalazło się na shortliście filmów kwalifikujących się do nominacji w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy!
Nie przewidują jednak skutków, jakie pociągnie za sobą długotrwałe utrzymywanie stałego poziomu alkoholu we krwi – przez cały dzień, również w pracy…
Od reżysera:
„Nigdy nie piję przed śniadaniem” – to cytat z Churchilla, który pomógł pokonać Niemców i wygrać drugą wojnę światową, będąc nieustannie pod wpływem alkoholu.
Inni wielcy pijacy, artyści i pisarze, tacy jak Czajkowski czy Hemingway, znajdowali w alkoholu odwagę i inspirację. Po pierwszych łykach wszyscy czujemy, że łatwiej prowadzi nam się rozmowę, pomieszczenie wydaje się większe, a problemy znacznie mniejsze.
W tym filmie chcemy zbadać i wznieść toast na cześć tego, jak alkohol daje ludziom wolność. Film zainspirowany jest teoriami norweskiego psychologa Finna Skårderuda, że człowiek rodzi się z za niskim o pół promila poziomem alkoholu we krwi.
Chcemy, by był to rodzaj hołdu dla alkoholu, ale oczywiste jest też, że ma to być obraz pełen niuansów. W naszym badaniu istoty działania alkoholu jest również świadomość, że ludzie umierają i pogrążają się przez nadmierne picie. Funkcjonowanie z alkoholem jednocześnie nas ożywia, ale też zabija.
W tej historii poznajemy czterech miłych mężczyzn w średnim wieku. Żyją w świecie, który wszyscy dobrze znamy – przepełnionym nudą i przeciętnością, w którym człowiek czuje się pogrążony w monotonii, zagubiony w przyzwyczajeniach, przytłoczony. Jednocześnie bohaterowie mają świadomość, że zbliża się śmierć. Przekroczyli półmetek przeciętnego okresu życia. Wolność młodości, zauroczenia i beztroska powoli stają się odległymi wspomnieniami. Mężczyźni postanawiają wziąć udział w eksperymencie polegającym na systematycznym spożywaniu alkoholu. Początkowo wdrażają swój pomysł w życie w związku z pracą w szkole średniej, gdzie są nauczycielami.
Film jest osadzony w prawdziwym świecie – w zupełnie nagiej, dosadnej, a czasem improwizowanej intymności – jak w „Wojnie” Tobiasa Lindholma, „Festen” niżej podpisanego czy „Mężach” Cassavetesa. Chwile rozgrywają się naturalnie, pozwalając kamerze obserwować, a nie narzucać.
Film humorystycznie, a w oczach niektórych zapewne też skandaliczne, przedstawia poważny temat. „” to wielopłaszczyznowa historia, która jednocześnie prowokuje i bawi, skłania do myślenia, płaczu i śmiechu. Mam nadzieję, że prowokuje również do głębszych przemyśleń, a także zachęca do dyskusji widzów żyjących w świecie, który z pozoru w coraz większym stopniu zdominowany jest przez purytańską retorykę, choć rzeczywistość wygląda tak, że ludzie piją naprawdę dużo alkoholu, i to już w młodym wieku.
„Na rauszu” to hołd dla życia. To sposób odzyskania irracjonalnej mądrości, odrzucającej przepełniony lękami zdrowy rozsądek i pozwalającej dojrzeć czystą przyjemność wynikającą z apetytu na życie. Chociaż konsekwencje często bywają śmiertelne.
Nagrody:
„Na rauszu” to wielki zwycięzca Europejskich Nagród Filmowych 2020 (Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy Aktor i Najlepszy Scenariusz), film znalazł się w oficjalnej selekcji MFF w Cannes, Toronto, San Sebastian (nagroda dla Najlepszego Aktora dla czterech odtwórców głównych ról). „Na rauszu” jest duńskim kandydatem do Oscara
„Na rauszu” znalazło się na shortliście filmów kwalifikujących się do nominacji w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy!