Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
18:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
sala
Nostromo
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
PRZEDPREMIERA: Monster
Kaibutsu
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Japonia, 2023
Reżyseria:
Kore-eda Hirokazu
Scenariusz:
Sakamoto Yuji
Producent:
AOI Promotion, Bun-Buku, Fuji Television Network
Obsada:
Soya Kurokawa, Hinata Hiiragi, Sakura Ando, Eita Nagayama
Czas trwania:
128 min.
Wydarzenie archiwalne
![](https://kosmos.katowice.pl/wp-content/uploads/2024/04/MONSTER-plakat-wkrotce-scaled.jpg)
Opis
2024. Rok z Kinem Azji w Kinie Kosmos
przedpremierowy seans filmu MONSTER reż. Kore-eda Hirokazu
19 kwietnia, piątek, godz. 20:30
2 maja, czwartek, godz. 18:00
OPIS FILMU
Kiedy Minato zaczyna dziwnie się zachowywać, jego matka od razu wyczuwa, że coś jest nie tak. Kiedy odkrywa, że za wszystkim stoi nauczyciel, wpada do szkoły i żąda, aby wyjaśnił jej, co się dzieje. W miarę, jak poznajemy historię oczami matki, nauczyciela i chłopca, powoli dochodzimy do prawdy.
KILKA SŁÓW OD REŻYSERA
Sakamoto Yuji, z którym po raz pierwszy współpracowałem przy tym filmie, to scenarzysta, którego szanuję najbardziej spośród tych, którzy nadal są w branży. Jestem od niego nieco starszy, ale żyliśmy w tych samych czasach, oddychaliśmy tym samym powietrzem pod pochmurnym niebem, kiedy on tworzył swoje scenariusze. Pisał o zaniedbaniach, o przestępcach oraz pseudorodzinach. Historie, które nas interesują, dotykają podobnych tematów i motywów, chociaż poruszaliśmy je w różnym czasie. Każdy z nas wybrał własne podejście do tych tematów. Tak jakbyśmy wdychali to samo powietrze, ale inaczej je wydychali.
Tym razem Sakamoto i ja stworzyliśmy film, synchronizując nasze oddechy. Historia opowiada o wydarzeniu, które miało miejsce w małej szkole w prowincjonalnym mieście w Japonii, oraz o małych iskrach, które tworzą potężny pożar i dzielą ludzi, którzy tam mieszkają. Dołączyłem do projektu rozwinięcia scenariusza w 2019 roku na zaproszenie producenta Kawamury Genki. To było jeszcze zanim pandemia COVID-19 wywróciła nasze życie do góry nogami. Jestem zaskoczony, że film niespodziewanie ukazuje rozdźwięk, jaki obserwujemy między ludźmi, krajami i grupami etnicznymi na całym świecie.
Pracując po raz pierwszy ze scenarzystą, producentami oraz Ryuichi Sakamoto – kompozytorem, z którym zawsze chciałem współpracować, stworzyliśmy cudowny film, z którego jestem bardzo dumny.
GŁOS PRASY
"W jednej z najlepszych scen, Saori i Hori próbują oczyścić szybę w wykolejonym na błotnym osuwisku wagonie kolejowym. Im bardziej się miotają, im szybciej przebierają rękoma, tym więcej czarnej brei zalewa taflę. To fantastyczne ujęcie i być może najcelniejsza metafora w całym filmie. Świadectwo rodzicielskiej bezradności, ale też determinacji i miłości. Nie jest tajemnicą, że Koreeda wierzy w świat, w którym ten rodzaj miłości jest najwyższym sensem. A także w kino, które potrafi na tę wiarę nawrócić."
(Michał Walkiewicz dla filmweb.pl)
przedpremierowy seans filmu MONSTER reż. Kore-eda Hirokazu
19 kwietnia, piątek, godz. 20:30
2 maja, czwartek, godz. 18:00
OPIS FILMU
Kiedy Minato zaczyna dziwnie się zachowywać, jego matka od razu wyczuwa, że coś jest nie tak. Kiedy odkrywa, że za wszystkim stoi nauczyciel, wpada do szkoły i żąda, aby wyjaśnił jej, co się dzieje. W miarę, jak poznajemy historię oczami matki, nauczyciela i chłopca, powoli dochodzimy do prawdy.
KILKA SŁÓW OD REŻYSERA
Sakamoto Yuji, z którym po raz pierwszy współpracowałem przy tym filmie, to scenarzysta, którego szanuję najbardziej spośród tych, którzy nadal są w branży. Jestem od niego nieco starszy, ale żyliśmy w tych samych czasach, oddychaliśmy tym samym powietrzem pod pochmurnym niebem, kiedy on tworzył swoje scenariusze. Pisał o zaniedbaniach, o przestępcach oraz pseudorodzinach. Historie, które nas interesują, dotykają podobnych tematów i motywów, chociaż poruszaliśmy je w różnym czasie. Każdy z nas wybrał własne podejście do tych tematów. Tak jakbyśmy wdychali to samo powietrze, ale inaczej je wydychali.
Tym razem Sakamoto i ja stworzyliśmy film, synchronizując nasze oddechy. Historia opowiada o wydarzeniu, które miało miejsce w małej szkole w prowincjonalnym mieście w Japonii, oraz o małych iskrach, które tworzą potężny pożar i dzielą ludzi, którzy tam mieszkają. Dołączyłem do projektu rozwinięcia scenariusza w 2019 roku na zaproszenie producenta Kawamury Genki. To było jeszcze zanim pandemia COVID-19 wywróciła nasze życie do góry nogami. Jestem zaskoczony, że film niespodziewanie ukazuje rozdźwięk, jaki obserwujemy między ludźmi, krajami i grupami etnicznymi na całym świecie.
Pracując po raz pierwszy ze scenarzystą, producentami oraz Ryuichi Sakamoto – kompozytorem, z którym zawsze chciałem współpracować, stworzyliśmy cudowny film, z którego jestem bardzo dumny.
GŁOS PRASY
"W jednej z najlepszych scen, Saori i Hori próbują oczyścić szybę w wykolejonym na błotnym osuwisku wagonie kolejowym. Im bardziej się miotają, im szybciej przebierają rękoma, tym więcej czarnej brei zalewa taflę. To fantastyczne ujęcie i być może najcelniejsza metafora w całym filmie. Świadectwo rodzicielskiej bezradności, ale też determinacji i miłości. Nie jest tajemnicą, że Koreeda wierzy w świat, w którym ten rodzaj miłości jest najwyższym sensem. A także w kino, które potrafi na tę wiarę nawrócić."
(Michał Walkiewicz dla filmweb.pl)
Nasze wydarzenia