Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Punkty zwrotne
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Śląscy plastycy w fotografii Anny Chojnackiej i Arkadiusza Ławrywianiec
„Wśród bajek i mitów – skąd wiemy o Śląsku” – wykład Dariusza Zalegi
Fenicki układ
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Fenicki układ
Wszystkie odcienie światła
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Wszystkie odcienie światła
Punkty zwrotne
Ty [Romantyka]
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Fenicki układ
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
Gaucho Gaucho
Wszystkie odcienie światła
Fenicki układ
Podniebna poczta Kiki
Punkty zwrotne
Mizerykordia
Szkarłatny pilot + prelekcja
Felek i Tola ratują las
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Felek i Tola ratują las
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Fenicki układ
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Mizerykordia
Wiosna Juliette
Laputa – podniebny zamek
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Flow
Ty [Romantyka]
Wiosna Juliette
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Podniebna poczta Kiki
Wiosna Juliette
Gaucho Gaucho
Magia Podlasia. Szeptuchy
Nausicaä z Doliny Wiatru
Ponyo
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Magia Podlasia. Szeptuchy
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Gaucho Gaucho
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Madame Butterfly [sezon 2025]
Przed wschodem słońca. Pokaz plenerowy na 60. urodziny Kina Kosmos!
Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Księżniczka Mononoke + prelekcja
Fenicki układ
Gaucho Gaucho
Mój sąsiad Totoro
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Fenicki układ
Fenicki układ
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Fenicki układ
Gaucho Gaucho
Fenicki układ
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Gaucho Gaucho
PRZEDPREMIERA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Wiosna Juliette
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Punkty zwrotne
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Jarosław Mądry. Teść Europy
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Punkty zwrotne
Fenicki układ
KF AMBASADA: Barry Lyndon. 50-lecie premiery
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Fenicki układ
Fenicki układ
Mizerykordia
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
Fenicki układ
Materialiści
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
Jarosław Mądry. Teść Europy
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Chłopiec i czapla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
David Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
PREMIEROWY POKAZ SYLWESTROWY: Licorice Pizza

„Licorice Pizza” to najnowszy film wybitnego Paula Thomasa Andersona, reżysera takich produkcji jak „Nić widmo”, „Boogie Nights” czy „Mistrz”.
Historia toczy się na początku lat siedemdziesiątych w dobie wolności, eklektycznej mody i rewolucyjnej muzyki. Ukazane z ogromną czułością i sentymentem do epoki, szczenięce zauroczenie dorastających w Los Angeles Alany i Gary’ego rozwija się na tle powstawania pierwszych filmowych mega produkcji w Fabryce Snów i wielkich przemian kulturowych czasu wolnej miłości. Oprócz debiutujących Alany Haim i Coopera Hoffmana (syna nieodżałowanego Philipa Seymoura Hoffmana) w filmie występują również: Bradley Cooper, Sean Penn, Tom Waits, John C. Reilly, Maya Rudolph i inni.
Jedną z głównych ról gra debiutant, syn nieodżałowanego, wybitnego aktora Philipa Seymoura Hoffmana (1967–2014), urodzony w 2003 roku Cooper Hoffman. Jego matką jest twórczyni kostiumów Mimi O'Donnell.
Wybór Coopera okazał się strzałem w dziesiątkę. Wraz z Alaną Haim, również debiutującą na dużym ekranie, Hoffman zwyciężył w kategorii „Przełomowy występ” w rankingu ogłoszonym przez National Board Of Review. Znalazł się także wśród nominowanych do Złotych Globów – a więc jednych z najbardziej prestiżowych nagród w branży filmowej – w kategorii Najlepszy aktor w komedii lub musicalu. To jedna z czterech nominacji dla „Licorice Pizza” (pozostałe to: Najlepsza komedia lub musical, Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu i Najlepszy scenariusz). Zdobywców Złotych Globów poznamy 9 stycznia, podobnie jak werdykt Critics Choice Association (8 nominacji dla „Licorice Pizza”, w tym dla Coopera Hoffmana w kategorii Najlepszy młody aktor lub aktorka).
Dlaczego nowy film Paula Thomasa Andersona nosi tytuł „Licorice Pizza”?
W ostatnim dniu roku, 31 grudnia, na ekrany polskich kin wchodzi „Licorice Pizza”, czyli – jak zapowiedział magazyn „Variety” – „prawdopodobnie najbardziej czuły i optymistyczny film” w karierze ośmiokrotnie nominowanego do Oscara reżysera Paula Thomasa Andersona („Aż poleje się krew”). W filmie, z udziałem Bradleya Coopera („Narodziny gwiazdy”), Seana Penna („Obywatel Milk”) i Johna C. Reilly’ego („Chicago”), główne role grają debiutanci – Alana Haim, znana z siostrzanego muzycznego trio Haim, oraz 18-letni Cooper Hoffman, syn zmarłego w 2014 roku, niezapomnianego Philipa Seymoura Hoffmana.
Tytuł filmu może kojarzyć się z jedzeniem, ale czy rzeczywiście właśnie o to chodziło twórcy? Bynajmniej! Źródła tytułu filmu, który jest swoistym hołdem dla czasu i miejsca akcji – San Fernando Valley w latach 70. ubiegłego wieku, należy szukać w kulturze młodzieżowej tamtej epoki w południowej Kalifornii. Licorice Pizza to bowiem nazwa sieci sklepów płytowych, która działała w latach 1969–1986. Paul Thomas Anderson, który urodził się i wychował w Los Angeles, nawiązuje więc do czasów swego własnego dzieciństwa. Historia wyrażenia „licorice pizza”, funkcjonującego ówcześnie jako synonim płyt winylowych, sięga zresztą jeszcze dalej w przeszłość, bo do początku lat 60. Otóż podczas koncertu duetu Bud & Travis w Santa Monica Civic Auditorium muzycy zażartowali, że w okresie, gdy sprzedaż ich płyt leżała, mogli, po posypaniu czarnych krążków ziarnami sezamu, oferować je w sklepach spożywczych jako „pizzę z lukrecją”.
W filmie Paula Thomasa Andersona znajdzie się nie tylko spora szczypta nostalgii, ale i wiele doskonałej muzyki z lat 70., w tym utwory Davida Bowiego, The Doors, Paula McCartneya z zespołem Wings, Chucka Berry’ego, Sonny & Cher i innych znakomitych wykonawców.