RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
Seans z lektorką: Trzy piętra
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Dzień Dziecka | Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Warsztaty dźwiękowe Asi Miny – Kropkolandia
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
Dzień Dziecka | Rodzina w kinie: Warsztaty dźwiękowe Asi Miny – W PUNKT
RODZINA W KINIE
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
Powidoki
Powidoki

Jeden z najwybitniejszych twórców w historii kina, zdobywca wielu nagród filmowych, w tym Oscara za całokształt twórczości – Andrzej Wajda, przedstawia historię człowieka niezłomnego, Władysława Strzemińskiego pioniera polskiej awangardy, ze znakomitą rolą Bogusława Lindy.
Głównym bohaterem jest wielki artysta, wierny własnej wizji sztuki, który nie poddał się obowiązującemu systemowi i w konsekwencji doświadczył dramatycznych skutków swoich wyborów. Powidoki to intymny zapis ostatniego okresu życia obdarzonego charyzmą wybitnego malarza. Opowieść o tym, jak komunistyczna władza zniszczyła niepokornego człowieka.
Wajda w sposób niezwykle subtelny, a zarazem uniwersalny kreśli, tworzonymi z malarskim kunsztem obrazami, świat, w którym piękno i sztuka są prześladowane.
Powidoki są zapisem ostatnich lat życia Władysława Strzemińskiego. Akcja filmu dzieje się w Łodzi w okresie 1948 – 1952, w okresie stalinizmu. Strzemiński jest malarzem, profesorem i wykładowcą w Łódzkiej PWSSP. Wielki malarz, twórca teorii unizmu, doceniony i podziwiany przed wojną w kraju i za granicą, uwielbiany przez studentów, nie cieszy się sympatią władz uczelni, a przede wszystkim Ministra Kultury. Strzemiński w przeciwieństwie do lojalnych członków partii i kolegów realizujących doktrynę socrealizmu, nie zgadza się na żadne ustępstwa w sztuce. Nie pozwala aby polityka wkraczała do jego twórczości. Realizuje własną drogę artystyczną, niezgodną z oficjalnymi wytycznymi PZPR – właściwy tor w sztuce to opisywać historyczny wysiłek narodu pod kierownictwem Partii oraz istotę socjalistycznych przeobrażeń społecznych i cywilizacyjnych. Taka postawa sprowadza na niego szykany, aż do relegowania z uczelni i wykreślenia ze Związku Artystów Plastyków. Władza postanawia zniszczyć Strzemińskiego i konsekwentnie to realizuje. Żona głównego bohatera, wybitna rzeźbiarka Katarzyna Kobro, pojawia się jedynie w tle. Łączącą ich postacią, jest niezwykle dojrzała, jak na swój wiek, córka Nika.
mat. dystrybutora, fotosy: Akson Studio