Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 1
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 2
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Sanatorium pod klepsydrą
Krótka historia polskiego kina
Krótka Historia Polskiego Kina: Barwy ochronne
Krótka historia polskiego kina
PRZEDPREMIERA: Pamfir
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Filmowe popołudnie dla dzieci: Legendy i tajemnice
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Noc na ziemi
Noc Świętojańska 2023. Urodziny Jima Jarmuscha
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
LEKCJE FILMOWE: Inaczej niż w raju
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
100 lat Warner Bros: Wejście Smoka
100 LAT WARNER BROS.
100 lat Warner Bros: Wszyscy ludzie prezydenta
100 LAT WARNER BROS.
100 lat Warner Bros: Chłopcy z ferajny
100 LAT WARNER BROS.
Pora dla seniora: Biały potok

Komedia pomyłek o problemach dwóch zaprzyjaźnionych małżeństw. Michał i Ewa prowadzą stateczne życie, podporządkowane pracy i drugiej ciąży. Mieszkający po sąsiedzku Kasia i Bartek borykają się z problemami finansowymi. Niespodziewanie dla wszystkich, podczas kłótni Kasia wyjawia mężowi, że łączy ją coś więcej z Michałem… Przyjaźń i miłość w jednej chwili stają pod znakiem zapytania. Wzajemne podejrzenia, powiązania finansowe oraz niewinne z pozoru kłamstwa nakręcają spiralę nieporozumień. Emocje sięgają zenitu. Na dodatek w małżeński spór angażują się windykatorzy, policja oraz wścibski sąsiad. Chaos narasta mnożąc zabawne sytuacje aż do finału, który okaże się szansą na uratowanie obydwu małżeństw. Czy wszyscy z niej skorzystają?
Reżyser o filmie:
Inspiracją był dla mnie Mike Leigh, który w swoich filmach perfekcyjnie balansuje na granicy dramatu i komedii. On nie ocenia bohaterów, obserwuje ich, stawia w trudnych sytuacjach i nie pozwala widzom na ich jednoznaczną ocenę. Świetnie też buduje relacje między swoimi postaciami, piętrząc z pozoru abstrakcyjne zdarzenia, które pełne są jednak psychologicznej prawdy. Takie operowanie emocjami prowokuje też śmiech, który po chwili ustępuje miejsca zastanowieniu. A jest tego tym więcej, im bardziej widzowie angażują się w przeżycia filmowych bohaterów. Dlatego, by dobrze się bawić i przeżyć w pełni swoje emocje, ludzie muszą zobaczyć na ekranie siebie i historie z własnego życia: zazdrość i miłość, sukces i kompleksy, egoizm i altruizm.
Chciałbym trafić z Białym potokiem do widzów, którzy są skłonni do refleksji, umieją zdystansować się wobec siebie, nie boją się zadawać sobie trudnych pytań. Dlaczego podejmujemy decyzje, choć stoją one czasem w sprzeczności z naszymi planami i aspiracjami? Co nas ogranicza i dlaczego zdarza nam się krzywdzić bliskich? Czemu osiągając wiele, potrafimy w jednej chwili wszystko zniszczyć?