Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
27.04
Sobota
28.04
Niedziela
29.04
Poniedziałek
30.04
Wtorek
01.05
Środa
02.05
Czwartek
03.05
Piątek
04.05
Sobota
05.05
Niedziela
06.05
Poniedziałek
07.05
Wtorek
08.05
Środa
09.05
Czwartek
10.05
Piątek
11.05
Sobota
12.05
Niedziela
17.05
Piątek
19.05
Niedziela
21.05
Wtorek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
14:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:15
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
15:40
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
reż.
Hiroyuki Morita
Japonia, 2002
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
sala
Nostromo
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
12:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
13:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Polot
Polot
Kraj, rok:
Polska, 2020
Gatunek:
obyczajowy
Reżyseria:
Michał Wnuk
Scenariusz:
Michał Wnuk, Kaja Krawczyk-Wnuk
Producent:
Polski Instytut Sztuki Filmowej Studio Filmowe Kadr Studio Orka
Obsada:
Eryk Kulm jr (Dionizy), Maciej Musiałowski (Karol Tomporowski), Tomasz Włosok (Mariusz), Pola Błasik (Justyna Kruk) i Andrzej Konopka (Stanisław Pacak).
Czas trwania:
90 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
„Polot” to poruszająca historia o wkraczaniu w dorosłość, realizacji marzeń oraz przyjaźni wystawionej na próbę. Karol, utalentowany i przedsiębiorczy 25-latek, dorabia w rodzinnej firmie i prowadzi własny obiecujący biznes. Gdy ojciec, instruktor lotnictwa, ginie w wypadku, na barki Karola spada obowiązek utrzymania domu i matki. Wraz z dwójką najlepszych przyjaciół stawia wszystko na jedną kartę – zamierza skonstruować innowacyjny sterowiec. Gdy na horyzoncie pojawią się duże pieniądze, młody wizjoner szybko przekona się, ile wyrzeczeń kosztuje własna firma. Karol będzie musiał ostrożnie dobierać zarówno przyjaciół, jak i biznesowych partnerów. Czy uda mu się osiągnąć sukces na własnych warunkach?
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.