This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
04.02
Sobota
05.02
Niedziela
06.02
Poniedziałek
07.02
Wtorek
08.02
Środa
09.02
Czwartek
10.02
Piątek
11.02
Sobota
12.02
Niedziela
14.02
Wtorek
16.02
Czwartek
19.02
Niedziela
22.02
Środa
26.02
Niedziela
28.02
Wtorek
21.03
Wtorek
30.03
Czwartek
07.05
Niedziela
28.05
Niedziela
26.06
Poniedziałek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
15:00
Bilet
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
reż.
Marc Forster
USA, Szwecja, 2022
18:00
Bilet
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
reż.
Aleksandra Fudala-Barańska
Polska, 2023
15:00
Bilet
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
15:00
Bilet
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:00
Bilet
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Barrie Kosky
Holandia, 2022
18:30
Bilet
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
reż.
Georges Méliès
Francja, 1902
15:00
Bilet
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:30
Bilet
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Miloš Forman
USA, 1975
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
Polot
Polot
Kraj, rok:
Polska, 2020
Gatunek:
obyczajowy
Reżyseria:
Michał Wnuk
Scenariusz:
Michał Wnuk, Kaja Krawczyk-Wnuk
Producent:
Polski Instytut Sztuki Filmowej Studio Filmowe Kadr Studio Orka
Obsada:
Eryk Kulm jr (Dionizy), Maciej Musiałowski (Karol Tomporowski), Tomasz Włosok (Mariusz), Pola Błasik (Justyna Kruk) i Andrzej Konopka (Stanisław Pacak).
Czas trwania:
90 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
„Polot” to poruszająca historia o wkraczaniu w dorosłość, realizacji marzeń oraz przyjaźni wystawionej na próbę. Karol, utalentowany i przedsiębiorczy 25-latek, dorabia w rodzinnej firmie i prowadzi własny obiecujący biznes. Gdy ojciec, instruktor lotnictwa, ginie w wypadku, na barki Karola spada obowiązek utrzymania domu i matki. Wraz z dwójką najlepszych przyjaciół stawia wszystko na jedną kartę – zamierza skonstruować innowacyjny sterowiec. Gdy na horyzoncie pojawią się duże pieniądze, młody wizjoner szybko przekona się, ile wyrzeczeń kosztuje własna firma. Karol będzie musiał ostrożnie dobierać zarówno przyjaciół, jak i biznesowych partnerów. Czy uda mu się osiągnąć sukces na własnych warunkach?
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.