Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
06.10
Piątek
07.10
Sobota
08.10
Niedziela
09.10
Poniedziałek
10.10
Wtorek
11.10
Środa
12.10
Czwartek
13.10
Piątek
14.10
Sobota
15.10
Niedziela
17.10
Wtorek
18.10
Środa
19.10
Czwartek
22.10
Niedziela
23.10
Poniedziałek
25.10
Środa
26.10
Czwartek
27.10
Piątek
28.10
Sobota
29.10
Niedziela
31.10
Wtorek
03.11
Piątek
08.11
Środa
11.11
Sobota
14.11
Wtorek
15.11
Środa
17.11
Piątek
21.11
Wtorek
26.11
Niedziela
27.11
Poniedziałek
28.11
Wtorek
07.12
Czwartek
26.12
Wtorek
10.01
Środa
24.01
Środa
07.02
Środa
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: O psie, który jeździł koleją [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Magdalena Nieć
Polska, 2023
09:00
Bilet
Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o Dostępności
,
17:00
Bilet
Arteterapeutyczny Seans z poduchą [obowiązują zapisy]
SEANS Z PODUCHĄ
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2023
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Mavka i strażnicy lasu
RODZINA W KINIE
reż.
Oleg Malamuzh, Oleksandra Ruban
Ukraina, 2023
20:00
Bilet
Zielona granica z angielskimi napisami | The Green Border with English subtitles
Wydarzenia specjalne
reż.
Agnieszka Holland
Poland, France, Czech Republic, Belgium, Germany, Turkey, USA, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
reż.
Ira Carpelan / Jakub Wroński
Finlandia / Polska, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt
RODZINA W KINIE
reż.
Gregor Schnitzler
Austria, Niemcy, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
reż.
Krzysztof Kieślowski
Polska, 1981
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:30
Bilet
Zielona granica – pokaz filmu i debata
Wydarzenia specjalne
reż.
Agnieszka Holland
Polska, 2023
09:00
Bilet
Warsztaty: Jak zadbać o dostępność architektoniczną naszych instytucji + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o Dostępności
,
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Kochanica króla Jeanne du Barry
Pora Dla Seniora
reż.
Maïwenn
Francja, Wielka Brytania, Belgia, 2023
16:30
Bilet
Letni koncert z Maastricht 2023. André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
Spirala | gość specjalny: Krzysztof Zanussi
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Krzysztof Zanussi
Polska, 1978
17:00
Bilet
Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Niemcy, 2023
18:30
Bilet
Elektroniczne babcie
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ladislav Rychman
Czechosłowacja, 1984
20:00
Bilet
POKAZ PREMIEROWY filmu „Prawdziwi ludzie” + SPOTKANIE z twórcami i bohaterami
Wydarzenia specjalne
reż.
Paweł Brzenczek
Polska, 2023
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali sportowcy [obowiązują zapisy na warsztaty]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
reż.
Krzysztof Kieślowski
Polska, 1981
19:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Oczy szeroko zamknięte
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Stanley Kubrick
USA, 1999
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
19:00
Bilet
TEATR W KINIE: Fleabag
TEATR W KINIE
reż.
Tony Grech-Smith, Vicky Jones
Wielka Brytania, 2019
17:00
Bilet
Wesele Figara [W.A. Mozart] retransmisja opery
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
, 2023
18:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Wielki Gatsby
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Baz Luhrmann
Australia, USA, 2013
17:00
Bilet
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Francja, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Polot
Polot
Kraj, rok:
Polska, 2020
Gatunek:
obyczajowy
Reżyseria:
Michał Wnuk
Scenariusz:
Michał Wnuk, Kaja Krawczyk-Wnuk
Producent:
Polski Instytut Sztuki Filmowej Studio Filmowe Kadr Studio Orka
Obsada:
Eryk Kulm jr (Dionizy), Maciej Musiałowski (Karol Tomporowski), Tomasz Włosok (Mariusz), Pola Błasik (Justyna Kruk) i Andrzej Konopka (Stanisław Pacak).
Czas trwania:
90 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
„Polot” to poruszająca historia o wkraczaniu w dorosłość, realizacji marzeń oraz przyjaźni wystawionej na próbę. Karol, utalentowany i przedsiębiorczy 25-latek, dorabia w rodzinnej firmie i prowadzi własny obiecujący biznes. Gdy ojciec, instruktor lotnictwa, ginie w wypadku, na barki Karola spada obowiązek utrzymania domu i matki. Wraz z dwójką najlepszych przyjaciół stawia wszystko na jedną kartę – zamierza skonstruować innowacyjny sterowiec. Gdy na horyzoncie pojawią się duże pieniądze, młody wizjoner szybko przekona się, ile wyrzeczeń kosztuje własna firma. Karol będzie musiał ostrożnie dobierać zarówno przyjaciół, jak i biznesowych partnerów. Czy uda mu się osiągnąć sukces na własnych warunkach?
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.
Michał Wnuk, reżyser i współscenarzysta o filmie:
Dlaczego właśnie tę historię wybrałeś na swój pełnometrażowy debiut fabularny?
Dostałem się do szkoły filmowej w Katowicach tuż po maturze. Głodny wrażeń i środków utrzymania jeszcze w czasie studiów zacząłem pracować w startupie (choć nikt z nas by tego tej firmy tak nie określił) z pogranicza IT i lotnictwa. To moje natu-ralne środowisko, dobrze się czuję w towarzystwie ambitnych marzycieli w skórze nerdów. Miałem poczucie, że nikt nie tyle nie zrobił filmu o nas, co dla nas. To jest film, którego mi wtedy brakowało.
Czy od początku w roli Karola widziałeś Macieja Musiałowskiego?
Po lekturze scenariusza wiele osób mi mówiło, że to ciekawa historia i super bohater, ale nie znajdę nikogo o takiej kombinacji młodzieńczości i dorosłości. Doradzano mi, żebym przepisał to na starszych aktorów. I wtedy zadzwonił do mnie Filip Bajon i powiedział, że jest jeden chłopak, który mógłby to pociągnąć, studiuje u niego w szkole w Łodzi – Maciek Musiałowski. Na castingu biło od niego charyzmą, to typ człowieka, który odnalazłby się i w cyrku i w sądzie i na sali operacyjnej. I byłby w tym najlepszy. Potem razem z Tomkiem Włosokiem, Erykiem Kulmem i Polą Błasik zobaczyłem go w otoczeniu ludzi z jego świata, to był moment, w którym poczułem, że to się uda.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w tworzeniu filmów i jak wpisuje się w to „Polot”?
Dla mnie najważniejszym zadaniem w robieniu filmów jest zła-pać życie i nastrój. W „Polocie” łapaliśmy relacje między mło-dymi bohaterami, jak się boją, kochają, rozśmieszają, a z drugiej strony - to film o chłopakach, którzy są z bloków, ale o tym nie wiedzą, bo ich głowy są w chmurach, w szerokich kadrach, w pobłyskujących skrzydłach i hangarach.