Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
21.05
Sobota
22.05
Niedziela
23.05
Poniedziałek
24.05
Wtorek
25.05
Środa
26.05
Czwartek
27.05
Piątek
28.05
Sobota
29.05
Niedziela
30.05
Poniedziałek
31.05
Wtorek
01.06
Środa
02.06
Czwartek
04.06
Sobota
07.06
Wtorek
11.06
Sobota
23.06
Czwartek
28.06
Wtorek
05.07
Wtorek
28.07
Czwartek
09.08
Wtorek
25.08
Czwartek
sala
Solaris
16:00
Bilet
19. MDAG: OKI DOKI. Relacje ze zwierzętami
reż.
Ewa Martynkien, Wojciech Szczupak
Polska, 2022
18:00
Bilet
Filmoteka Śląska przedstawia: Sekrety Parku Śląskiego
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
nieznani, E. B. Podolski
Polska, 1960
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:55
Bilet
Łucja z Lammermooru [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
reż.
Simon Stone
USA, 2021
15:00
Bilet
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: seans “Dzikie zwierzęta” oraz zabawy [obowiązują zapisy]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
10:00
Bilet
KINO DOBRYCH EMOCJI: Belle (dubbing)
KINO DOBRYCH EMOCJI
reż.
Mamoru Hosoda
Japonia, 2021
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Złodzieje rowerów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Vittorio De Sica
Włochy, 1948
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Szalony świat Louisa Waina
Pora Dla Seniora
reż.
Will Sharpe
W. Brytania, 2021
10:00
Bilet
KINO DOBRYCH EMOCJI: Sala samobójców. Hejter
KINO DOBRYCH EMOCJI
reż.
Jan Komasa
Polska, 2020
19:00
Bilet
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
Lászlo Moholy‐Nagy
Republika Weimarska, ZSRR, Wielka Brytania, 1930
18:55
Bilet
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
reż.
Neil Armfield
USA, 2021
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Robert Clouse
USA, Hongkong, 1973
16:00
Bilet
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
reż.
Kar Wai Wong
Francja / Hongkong, 2000
18:30
Bilet
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Dario Argento
Włochy, Francja, Niemcy, 1971
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Barry Sonnenfeld
USA, 1991
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Dennis Hopper
USA, 1969
18:30
Bilet
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Harry Kümel
Belgia, Francja, Niemcy, 1971
POKAZ SPECJALNY: Noc żywych trupów i spotkanie z Jackiem Rokoszem
Night of the Living Dead
Kraj, rok:
USA, 1968
Reżyseria:
George A. Romero
Scenariusz:
John A. Russo, George A. Romero
Producent:
Image Ten, Laurel Group, Market Square Productions
Obsada:
Duane Jones, S. William Hinzman, Judith Ridley, Judith O'Dea,
Czas trwania:
96 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Pokaz specjalny filmu „Noc żywych trupów” z prelekcją znawcy kina gatunkowego, dr. hab Jacka Rokosza.
O horrorze w latach 60. i niepokornym kinie eksploatacji opowie Jacek Rokosz, specjalista od najgorszych filmów świata, profesor Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor książki „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”. Spotkanie autorskie promujące książkę inauguruje przyszłoroczny rok z filmem grozy w Kinie Kosmos.
W kasie kina dostępna będzie książka prelegenta pt. „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”:
Książka Nadzy i rozszarpani – wraz ze Straconymi duszami. Amerykańską eksploatacją filmową 1929–1959 (2017) jako część filmoznawczej „dylogii” – to pozycja, wystawiającą najwyższe noty autorowi jako badaczowi filmowej kultury amerykańskiej. Autorowi potrafiącemu nieukrywaną pasję do filmów klasy „B” i „C” przekuć we wnikliwe studium zjawiska przez lata ignorowanego przez polskie środowisko badaczy kina, a przecież (jak widać z perspektywy kinematografii współczesnej) wprost kluczowego dla zrozumienia aktywności filmowej nie tylko twórców kina hollywoodzkiego. Aktywności, dodajmy, traktowanej jako socjologiczny, czy nawet bardziej, antropologiczny, przyczynek do analizy indywidualnych i zbiorowych procesów zachodzących w łonie amerykańskiego społeczeństwa w XX wieku – wieku kina.
(dr hab. Piotr Kletowski, filmoznawca, kulturoznawca)
opis filmu:
Zmarli powstają z grobów i żywią się mięsem przerażonej Ameryki. Klasyk George’a A. Romero był przerabiany i podrabiany tyle razy (czasem przez samego twórcę), że łatwo przeoczyć jego nowatorstwo. Kiedy jednak wszedł na ekrany w październiku 1968 – pod koniec roku obfitującego w polityczną przemoc nie tylko w Stanach – był prawdziwym szokiem. Romero zrywał z niewinnym horrorem sprzedającym strach jako frajdę. Noc żywych trupów przerażała naprawdę i nie oferowała żadnych wentyli bezpieczeństwa. Nie ma tu humoru ani melodramatu. Jest walka o przetrwanie, kilometrowe fragmenty newsów telewizyjnych i człapiące nieprzytomnie zombie, które przez obraz Romero zostały zaszczepione w naszej zbiorowej podświadomości.
Najbardziej polityczny z wszystkich midnight movies jest zarazem tym, który najmniej poddaje się kampowej strategii kpiny i wygłupu. Roger Ebert pisał w 1968 roku, że był świadkiem porannego seansu dla dzieci, na którym nierozważnie wyświetlono film Romero. Dzieci skamieniały ze strachu. Jest miarą wielkości tego prostego filmu, że do dziś łatwo nam tę reakcję zrozumieć. I podzielić.
(za MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, rok 2011)
Miała być to spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców Amerykę lat 60. opanowały zombie. Aby przeżyć kolejny dzień musiały znaleźć świeże, ludzkie mięso. Dla Johnny’ego, powalonego na ziemię przez pierwszego żywego trupa wycieczka skończyła się równie szybko jak się zaczęła. Barbara znalazła schronienie w opuszczonym domu, do którego wkrótce dotarli przypadkowi ludzie szukając bezpiecznego miejsca. Ludzie nie byli jednak jej jedynymi gośćmi tej nocy..."Noc żywych trupów" przełamuje wszystkie możliwe tabu i zakazy w formie, która w dalszym ciągu wywołuje przerażenie, zaciekawienie i zdumienie, a przede wszystkim trzyma w napięciu do ostatniej chwili. Porównywane z "Ptakami" Alfreda Hitchcocka i "Lśnieniem" Stanley’a Kubricka dzieło George’a Romero weszło na trwałe do biblioteki kinowych arcydzieł, świadcząc, że prawdziwy talent nie jest ograniczony skromnymi środkami finansowymi, moralnością i światopoglądami społeczności.
(opis dystrybutora)
O horrorze w latach 60. i niepokornym kinie eksploatacji opowie Jacek Rokosz, specjalista od najgorszych filmów świata, profesor Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor książki „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”. Spotkanie autorskie promujące książkę inauguruje przyszłoroczny rok z filmem grozy w Kinie Kosmos.
W kasie kina dostępna będzie książka prelegenta pt. „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”:
Książka Nadzy i rozszarpani – wraz ze Straconymi duszami. Amerykańską eksploatacją filmową 1929–1959 (2017) jako część filmoznawczej „dylogii” – to pozycja, wystawiającą najwyższe noty autorowi jako badaczowi filmowej kultury amerykańskiej. Autorowi potrafiącemu nieukrywaną pasję do filmów klasy „B” i „C” przekuć we wnikliwe studium zjawiska przez lata ignorowanego przez polskie środowisko badaczy kina, a przecież (jak widać z perspektywy kinematografii współczesnej) wprost kluczowego dla zrozumienia aktywności filmowej nie tylko twórców kina hollywoodzkiego. Aktywności, dodajmy, traktowanej jako socjologiczny, czy nawet bardziej, antropologiczny, przyczynek do analizy indywidualnych i zbiorowych procesów zachodzących w łonie amerykańskiego społeczeństwa w XX wieku – wieku kina.
(dr hab. Piotr Kletowski, filmoznawca, kulturoznawca)
opis filmu:
Zmarli powstają z grobów i żywią się mięsem przerażonej Ameryki. Klasyk George’a A. Romero był przerabiany i podrabiany tyle razy (czasem przez samego twórcę), że łatwo przeoczyć jego nowatorstwo. Kiedy jednak wszedł na ekrany w październiku 1968 – pod koniec roku obfitującego w polityczną przemoc nie tylko w Stanach – był prawdziwym szokiem. Romero zrywał z niewinnym horrorem sprzedającym strach jako frajdę. Noc żywych trupów przerażała naprawdę i nie oferowała żadnych wentyli bezpieczeństwa. Nie ma tu humoru ani melodramatu. Jest walka o przetrwanie, kilometrowe fragmenty newsów telewizyjnych i człapiące nieprzytomnie zombie, które przez obraz Romero zostały zaszczepione w naszej zbiorowej podświadomości.
Najbardziej polityczny z wszystkich midnight movies jest zarazem tym, który najmniej poddaje się kampowej strategii kpiny i wygłupu. Roger Ebert pisał w 1968 roku, że był świadkiem porannego seansu dla dzieci, na którym nierozważnie wyświetlono film Romero. Dzieci skamieniały ze strachu. Jest miarą wielkości tego prostego filmu, że do dziś łatwo nam tę reakcję zrozumieć. I podzielić.
(za MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, rok 2011)
Miała być to spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców Amerykę lat 60. opanowały zombie. Aby przeżyć kolejny dzień musiały znaleźć świeże, ludzkie mięso. Dla Johnny’ego, powalonego na ziemię przez pierwszego żywego trupa wycieczka skończyła się równie szybko jak się zaczęła. Barbara znalazła schronienie w opuszczonym domu, do którego wkrótce dotarli przypadkowi ludzie szukając bezpiecznego miejsca. Ludzie nie byli jednak jej jedynymi gośćmi tej nocy..."Noc żywych trupów" przełamuje wszystkie możliwe tabu i zakazy w formie, która w dalszym ciągu wywołuje przerażenie, zaciekawienie i zdumienie, a przede wszystkim trzyma w napięciu do ostatniej chwili. Porównywane z "Ptakami" Alfreda Hitchcocka i "Lśnieniem" Stanley’a Kubricka dzieło George’a Romero weszło na trwałe do biblioteki kinowych arcydzieł, świadcząc, że prawdziwy talent nie jest ograniczony skromnymi środkami finansowymi, moralnością i światopoglądami społeczności.
(opis dystrybutora)
Zwiastun
