Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Czwartek
31.03
Niedziela
01.04
Poniedziałek
02.04
Wtorek
03.04
Środa
04.04
Czwartek
05.04
Piątek
06.04
Sobota
07.04
Niedziela
08.04
Poniedziałek
09.04
Wtorek
10.04
Środa
11.04
Czwartek
12.04
Piątek
13.04
Sobota
14.04
Niedziela
16.04
Wtorek
18.04
Czwartek
21.04
Niedziela
28.04
Niedziela
10.05
Piątek
12.05
Niedziela
sala
Solaris
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
14:30
Bilet
Podróże z Albertem | pokaz filmu interaktywnego dla dzieci
Wydarzenia specjalne
Polska 2024
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Sven Unterwaldt Jr.
Niemcy, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
reż.
Marc Forster
USA, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Perfect Days
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Wim Wenders
Japonia, Niemcy, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. KARNET
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński, Robert Whitehead, Thor F. Jen
Francja, Polska, UK, Dania, Estonia, RPA, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 1 – 6.04
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński
Francja, Polska, UK, 2022
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 2 – 7.04
JachtFilm
reż.
Robert Whitehead, Thor F. Jensen, Kaidor Kahar
Estonia, Dania, RPA, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:00
Bilet
Perichola [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2023-24
reż.
Laurent Pelly
Francja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
POKAZ SPECJALNY: Noc żywych trupów i spotkanie z Jackiem Rokoszem
Night of the Living Dead
Kraj, rok:
USA, 1968
Reżyseria:
George A. Romero
Scenariusz:
John A. Russo, George A. Romero
Producent:
Image Ten, Laurel Group, Market Square Productions
Obsada:
Duane Jones, S. William Hinzman, Judith Ridley, Judith O'Dea,
Czas trwania:
96 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Pokaz specjalny filmu „Noc żywych trupów” z prelekcją znawcy kina gatunkowego, dr. hab Jacka Rokosza.
O horrorze w latach 60. i niepokornym kinie eksploatacji opowie Jacek Rokosz, specjalista od najgorszych filmów świata, profesor Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor książki „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”. Spotkanie autorskie promujące książkę inauguruje przyszłoroczny rok z filmem grozy w Kinie Kosmos.
W kasie kina dostępna będzie książka prelegenta pt. „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”:
Książka Nadzy i rozszarpani – wraz ze Straconymi duszami. Amerykańską eksploatacją filmową 1929–1959 (2017) jako część filmoznawczej „dylogii” – to pozycja, wystawiającą najwyższe noty autorowi jako badaczowi filmowej kultury amerykańskiej. Autorowi potrafiącemu nieukrywaną pasję do filmów klasy „B” i „C” przekuć we wnikliwe studium zjawiska przez lata ignorowanego przez polskie środowisko badaczy kina, a przecież (jak widać z perspektywy kinematografii współczesnej) wprost kluczowego dla zrozumienia aktywności filmowej nie tylko twórców kina hollywoodzkiego. Aktywności, dodajmy, traktowanej jako socjologiczny, czy nawet bardziej, antropologiczny, przyczynek do analizy indywidualnych i zbiorowych procesów zachodzących w łonie amerykańskiego społeczeństwa w XX wieku – wieku kina.
(dr hab. Piotr Kletowski, filmoznawca, kulturoznawca)
opis filmu:
Zmarli powstają z grobów i żywią się mięsem przerażonej Ameryki. Klasyk George’a A. Romero był przerabiany i podrabiany tyle razy (czasem przez samego twórcę), że łatwo przeoczyć jego nowatorstwo. Kiedy jednak wszedł na ekrany w październiku 1968 – pod koniec roku obfitującego w polityczną przemoc nie tylko w Stanach – był prawdziwym szokiem. Romero zrywał z niewinnym horrorem sprzedającym strach jako frajdę. Noc żywych trupów przerażała naprawdę i nie oferowała żadnych wentyli bezpieczeństwa. Nie ma tu humoru ani melodramatu. Jest walka o przetrwanie, kilometrowe fragmenty newsów telewizyjnych i człapiące nieprzytomnie zombie, które przez obraz Romero zostały zaszczepione w naszej zbiorowej podświadomości.
Najbardziej polityczny z wszystkich midnight movies jest zarazem tym, który najmniej poddaje się kampowej strategii kpiny i wygłupu. Roger Ebert pisał w 1968 roku, że był świadkiem porannego seansu dla dzieci, na którym nierozważnie wyświetlono film Romero. Dzieci skamieniały ze strachu. Jest miarą wielkości tego prostego filmu, że do dziś łatwo nam tę reakcję zrozumieć. I podzielić.
(za MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, rok 2011)
Miała być to spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców Amerykę lat 60. opanowały zombie. Aby przeżyć kolejny dzień musiały znaleźć świeże, ludzkie mięso. Dla Johnny’ego, powalonego na ziemię przez pierwszego żywego trupa wycieczka skończyła się równie szybko jak się zaczęła. Barbara znalazła schronienie w opuszczonym domu, do którego wkrótce dotarli przypadkowi ludzie szukając bezpiecznego miejsca. Ludzie nie byli jednak jej jedynymi gośćmi tej nocy..."Noc żywych trupów" przełamuje wszystkie możliwe tabu i zakazy w formie, która w dalszym ciągu wywołuje przerażenie, zaciekawienie i zdumienie, a przede wszystkim trzyma w napięciu do ostatniej chwili. Porównywane z "Ptakami" Alfreda Hitchcocka i "Lśnieniem" Stanley’a Kubricka dzieło George’a Romero weszło na trwałe do biblioteki kinowych arcydzieł, świadcząc, że prawdziwy talent nie jest ograniczony skromnymi środkami finansowymi, moralnością i światopoglądami społeczności.
(opis dystrybutora)
O horrorze w latach 60. i niepokornym kinie eksploatacji opowie Jacek Rokosz, specjalista od najgorszych filmów świata, profesor Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor książki „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”. Spotkanie autorskie promujące książkę inauguruje przyszłoroczny rok z filmem grozy w Kinie Kosmos.
W kasie kina dostępna będzie książka prelegenta pt. „Nadzy i rozszarpani. Amerykańska eksploatacja filmowa 1960–1980”:
Książka Nadzy i rozszarpani – wraz ze Straconymi duszami. Amerykańską eksploatacją filmową 1929–1959 (2017) jako część filmoznawczej „dylogii” – to pozycja, wystawiającą najwyższe noty autorowi jako badaczowi filmowej kultury amerykańskiej. Autorowi potrafiącemu nieukrywaną pasję do filmów klasy „B” i „C” przekuć we wnikliwe studium zjawiska przez lata ignorowanego przez polskie środowisko badaczy kina, a przecież (jak widać z perspektywy kinematografii współczesnej) wprost kluczowego dla zrozumienia aktywności filmowej nie tylko twórców kina hollywoodzkiego. Aktywności, dodajmy, traktowanej jako socjologiczny, czy nawet bardziej, antropologiczny, przyczynek do analizy indywidualnych i zbiorowych procesów zachodzących w łonie amerykańskiego społeczeństwa w XX wieku – wieku kina.
(dr hab. Piotr Kletowski, filmoznawca, kulturoznawca)
opis filmu:
Zmarli powstają z grobów i żywią się mięsem przerażonej Ameryki. Klasyk George’a A. Romero był przerabiany i podrabiany tyle razy (czasem przez samego twórcę), że łatwo przeoczyć jego nowatorstwo. Kiedy jednak wszedł na ekrany w październiku 1968 – pod koniec roku obfitującego w polityczną przemoc nie tylko w Stanach – był prawdziwym szokiem. Romero zrywał z niewinnym horrorem sprzedającym strach jako frajdę. Noc żywych trupów przerażała naprawdę i nie oferowała żadnych wentyli bezpieczeństwa. Nie ma tu humoru ani melodramatu. Jest walka o przetrwanie, kilometrowe fragmenty newsów telewizyjnych i człapiące nieprzytomnie zombie, które przez obraz Romero zostały zaszczepione w naszej zbiorowej podświadomości.
Najbardziej polityczny z wszystkich midnight movies jest zarazem tym, który najmniej poddaje się kampowej strategii kpiny i wygłupu. Roger Ebert pisał w 1968 roku, że był świadkiem porannego seansu dla dzieci, na którym nierozważnie wyświetlono film Romero. Dzieci skamieniały ze strachu. Jest miarą wielkości tego prostego filmu, że do dziś łatwo nam tę reakcję zrozumieć. I podzielić.
(za MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, rok 2011)
Miała być to spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców Amerykę lat 60. opanowały zombie. Aby przeżyć kolejny dzień musiały znaleźć świeże, ludzkie mięso. Dla Johnny’ego, powalonego na ziemię przez pierwszego żywego trupa wycieczka skończyła się równie szybko jak się zaczęła. Barbara znalazła schronienie w opuszczonym domu, do którego wkrótce dotarli przypadkowi ludzie szukając bezpiecznego miejsca. Ludzie nie byli jednak jej jedynymi gośćmi tej nocy..."Noc żywych trupów" przełamuje wszystkie możliwe tabu i zakazy w formie, która w dalszym ciągu wywołuje przerażenie, zaciekawienie i zdumienie, a przede wszystkim trzyma w napięciu do ostatniej chwili. Porównywane z "Ptakami" Alfreda Hitchcocka i "Lśnieniem" Stanley’a Kubricka dzieło George’a Romero weszło na trwałe do biblioteki kinowych arcydzieł, świadcząc, że prawdziwy talent nie jest ograniczony skromnymi środkami finansowymi, moralnością i światopoglądami społeczności.
(opis dystrybutora)
Zwiastun