Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Niedziela
Jutro
Poniedziałek
05.12
Wtorek
06.12
Środa
07.12
Czwartek
08.12
Piątek
09.12
Sobota
10.12
Niedziela
11.12
Poniedziałek
12.12
Wtorek
13.12
Środa
14.12
Czwartek
15.12
Piątek
16.12
Sobota
17.12
Niedziela
21.12
Czwartek
26.12
Wtorek
27.12
Środa
28.12
Czwartek
29.12
Piątek
30.12
Sobota
31.12
Niedziela
05.01
Piątek
10.01
Środa
12.01
Piątek
18.01
Czwartek
21.01
Niedziela
23.01
Wtorek
24.01
Środa
25.01
Czwartek
07.02
Środa
25.02
Niedziela
29.02
Czwartek
17.03
Niedziela
14.04
Niedziela
26.05
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Jak zostać Świętym Mikołajem 3
RODZINA W KINIE
reż.
Christian Dyekjaer
Dania, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia pod choinkę [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2023
17:00
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
18:00
Bilet
Porozmawiaj z nią | gość specjalny: Tomasz Raczek
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania, 2002
17:00
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Klub cudownych kobiet
Pora Dla Seniora
reż.
Thaddeus O'Sullivan
W. Brytania, USA, 2023
18:30
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
20:20
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
16:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
18:00
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
17:00
Bilet
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Francja
18:00
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Vika!
Pora Dla Seniora
reż.
Agnieszka Zwiefka
Polska, Niemcy, Finlandia, 2023
17:30
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
17:30
Bilet
2001. Odyseja kosmiczna | finał Roku z science fiction
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1968
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Niedziela z Bolkiem i Lolkiem
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI. PRZEDPREMIERA: Chłopiec i czapla
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2023
17:00
Bilet
Orfeusz w piekle [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Barrie Kosky
Austria, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:00
Bilet
Turandot [G. Puccini] retransmisja opery | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Robert Wilson
Francja, 2023
17:00
Bilet
Śpiąca królewna [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Szwajcaria, 2022
POKAZ SPECJALNY: Aida + spotkanie
Quo vadis, Aida?
Kraj, rok:
Polska, Niemcy, Francja, Holandia, Norwegia, Austria, Turcja, Rumunia, Bośnia i Hercegowina, 2020
Reżyseria:
Jasmila Žbanić
Scenariusz:
Jasmila Žbanić
Producent:
Deblokada Produkcija, Coop99 Filmproduktion, Digital Cube
Obsada:
Jasna Djuricic, Boris Isaković, Johan Heldenbergh, Raymond Thiry
Czas trwania:
101 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Co zadecydowało o wybuchu wojny w Bośni i Hercegowinie? Jaka była rola organizacji międzynarodowych w przebiegu konfliktu? Dlaczego musimy pamiętać o Srebrenicy?
Historia Półwyspu Bałkańskiego pełna jest meandrów i nagłych zwrotów akcji. Obecna w niej wielość narodowości, języków i kultur niejednokrotnie prowadziła do uproszczeń w przekazach medialnych, a w konsekwencji – utrwalania stereotypów.
Spotkanie z historykiem dr. Sławomirem Lucjanem Szczesio z Uniwersytetu Łódzkiego pozwoli na odczytanie geograficznej i historycznej mapy byłej Jugosławii. W czasie rozmowy spróbujemy nakreślić najważniejsze momenty w historii, które zadecydowały o późniejszym, tragicznym przebiegu konfliktu w Bośni i Hercegowinie. Spotkanie poprowadzi dr Małgorzata Cekiera, kulturoznawczyni oraz slawistka i kierowniczka Kina Kosmos.
Dr Sławomir Lucjan Szczesio, historyk, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Łódzkiego oraz sekretarz naukowy w Centrum Naukowo-Badawczym UŁ „Bałkany na przełomie XX/XXI w.” Jego zainteresowania badawcze to historia dyplomacji i konfliktów zbrojnych w XX w. oraz dzieje najnowsze Bałkanów. Autor ponad 20 artykułów naukowych i współredaktor trzech prac zbiorowych (m.in. „Bałkany Zachodnie w systemie bezpieczeństwa euroatlantyckiego”, Łódź 2015).
o filmie:
To był szok, który nauczył nas, że świat może wywrócić się do góry nogami w ciągu jednej chwili. Życie jest kruche. System jest kruchy. To poczucie stale mi towarzyszy. – mówi Jasmila Žbanić, reżyserka nominowanej do Oscara, pokazywanej w Konkursie Festiwalu w Wenecji „Aidy”. Podobnie jak w głośnej, nagrodzonej przed laty Złotym Niedźwiedziem na Berlinale „Grbavicy”, również i w swoim najnowszym filmie Žbanić podejmuje temat wojny w byłej Jugosławii. A dokładnie masakry w Srebrenicy, gdzie ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców, zostało zamordowanych przez Serbów na oczach żołnierzy międzynarodowych sił pokojowych.
Ale ta wojna jest inna, bo widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida (warta wszystkich nagród, wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.
Warto dodać, że znaczący wkład w koprodukowaną przez kilka państw „Aidę” mają także polscy członkowie ekipy: muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz („Szarlatan”, „Obywatel Jones”), zmontował ją Jarosław Kamiński („Zimna wojna”, „Śniegu już nigdy nie będzie”), nad kostiumami pracowała Małgorzata Karpiuk („Ślepnąc od świateł”), a polską producentką „Aidy” jest Ewa Puszczyńska, która stoi m.in. za oscarowymi sukcesami „Idy” i „Zimnej wojny”.
Historia Półwyspu Bałkańskiego pełna jest meandrów i nagłych zwrotów akcji. Obecna w niej wielość narodowości, języków i kultur niejednokrotnie prowadziła do uproszczeń w przekazach medialnych, a w konsekwencji – utrwalania stereotypów.
Spotkanie z historykiem dr. Sławomirem Lucjanem Szczesio z Uniwersytetu Łódzkiego pozwoli na odczytanie geograficznej i historycznej mapy byłej Jugosławii. W czasie rozmowy spróbujemy nakreślić najważniejsze momenty w historii, które zadecydowały o późniejszym, tragicznym przebiegu konfliktu w Bośni i Hercegowinie. Spotkanie poprowadzi dr Małgorzata Cekiera, kulturoznawczyni oraz slawistka i kierowniczka Kina Kosmos.
Dr Sławomir Lucjan Szczesio, historyk, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Łódzkiego oraz sekretarz naukowy w Centrum Naukowo-Badawczym UŁ „Bałkany na przełomie XX/XXI w.” Jego zainteresowania badawcze to historia dyplomacji i konfliktów zbrojnych w XX w. oraz dzieje najnowsze Bałkanów. Autor ponad 20 artykułów naukowych i współredaktor trzech prac zbiorowych (m.in. „Bałkany Zachodnie w systemie bezpieczeństwa euroatlantyckiego”, Łódź 2015).
o filmie:
To był szok, który nauczył nas, że świat może wywrócić się do góry nogami w ciągu jednej chwili. Życie jest kruche. System jest kruchy. To poczucie stale mi towarzyszy. – mówi Jasmila Žbanić, reżyserka nominowanej do Oscara, pokazywanej w Konkursie Festiwalu w Wenecji „Aidy”. Podobnie jak w głośnej, nagrodzonej przed laty Złotym Niedźwiedziem na Berlinale „Grbavicy”, również i w swoim najnowszym filmie Žbanić podejmuje temat wojny w byłej Jugosławii. A dokładnie masakry w Srebrenicy, gdzie ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców, zostało zamordowanych przez Serbów na oczach żołnierzy międzynarodowych sił pokojowych.
Ale ta wojna jest inna, bo widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida (warta wszystkich nagród, wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.
Warto dodać, że znaczący wkład w koprodukowaną przez kilka państw „Aidę” mają także polscy członkowie ekipy: muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz („Szarlatan”, „Obywatel Jones”), zmontował ją Jarosław Kamiński („Zimna wojna”, „Śniegu już nigdy nie będzie”), nad kostiumami pracowała Małgorzata Karpiuk („Ślepnąc od świateł”), a polską producentką „Aidy” jest Ewa Puszczyńska, która stoi m.in. za oscarowymi sukcesami „Idy” i „Zimnej wojny”.