Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
POKAZ SPECJALNY: Jestem Erasmusem + spotkanie
The Old Oak
Miasto Nauki: Święta góra
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Rok z kinem Azji: Oldboy
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Miasto Nauki: Skradzione ciało
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Maryja. Matka ludzkości
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Rodzina w kinie: Laputa – podniebny zamek
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Złote Gody: Ziemia obiecana
Rok z kinem Azji: Godzilla
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Podły, okrutny, zły
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
„Podły, okrutny, zły” to spojrzenie na charyzmatyczną stronę seryjnego mordercy, Teda Bundy’ego. Tę jego stronę, którą znali przyjaciele, współpracownicy, a w końcu też widzowie przed telewizorami w całych Stanach Zjednoczonych. Był mistrzem wykorzystywania swojego wyglądu i uroku osobistego do zdobywania zaufania kobiet, w tym jego wieloletniej dziewczyny, Elizabeth Kloepfer.
Niewinna twarz Teda Bundy'ego (Zac Efron) skrywała tajemnice brutalnych mordów, w które Liz Kloepfer (Lilly Collins) długo nie chciała uwierzyć. To była miłość od pierwszego wejrzenia. Ted szybko zdobył serce Liz, która samotnie wychowywała córkę. Przez parę lat tworzyli sielankową rodzinę. Ideał runął, gdy Ted został aresztowany pod zarzutem makabrycznych zbrodni. Przystojny, czarujący, charyzmatyczny, czy podły, okrutny, zły? Losy Bundy'ego śledzi cała Ameryka - to pierwszy proces w historii transmitowany przez telewizję. Zakochane kobiety przyjeżdżają na salę sądową. Bundy zyskuje medialną sławę oraz rzeszę wierzących w jego niewinność fanek. Liz musi zdecydować, czy pozostać u jego boku, czy chronić siebie i córkę?
Słowo od reżysera:
Historia Teda Bundy’ego jest obrzydliwa i dramatyczna. Bundy wykorzystywał swój rozbrajający urok osobisty do uwodzenia i mordowania ofiar. Był też mistrzem w zmienianiu modus operandi, żeby zmylić śledczych. Jednak tym, co naprawdę wyróżnia Bundy’ego spośród innych - poza liczbą ofiar i umiejętnością unikania schwytania – jest poziom perwersyjnej celebryckiej sławy, a nawet podziwu i wiary w jego niewinność, jaką osiągnęło niewielu innych seryjnych zabójców z Ameryki. Bundy doskonale umiał wykorzystać amerykańskie media do zdobycia pokaźnej grupy fanatycznych zwolenników, przecząc całkowicie temu, jak postrzega się seryjnych morderców.
Powstawały już inne filmy, dokumenty, książki o tym niesławnym mordercy. Dlaczego więc mielibyśmy się znów zabierać za ten temat? Odpowiedzią jest niezwykły scenariusz Michaela Werwie, który opisuje historię z perspektywy wieloletniej dziewczyny zabójcy, Elizabeth Kloepfer. Ten scenariusz dał mi okazję do zbadania zjawiska całkiem odwrotnego. Kobieta, która wierzy w niewinność swojego ukochanego, pozwala nam odnaleźć emocjonalny punkt odniesienia w historii Teda Bundy’ego. W ten sposób film nie jest opowieścią o mechanizmach zabijania seryjnego mordercy, ani o tym, jak zostaje wreszcie złapany (to pokazano wspaniale w innych, podziwianych przeze mnie filmach z tego gatunku), ale raczej o tym, jak pada się ofiarą psychopaty z powodu jego wiarygodności. Czy Bundy naprawdę kochał Liz? To pytanie pozostaje w filmie bez odpowiedzi.
(kinoinfo.pl)