Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Flow
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
I’m Still Here
Emilia Pérez
Emilia Pérez
Konklawe
Jutro o świcie
Nasienie świętej figi
Przepiękne!
Mickey 17
Basia. Radzę sobie!
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Nasienie świętej figi
Bogini Partenope. Premiera z prelekcją
Przepiękne!
Filmowe popołudnie dla dzieci: wiosna, ach to ty!
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Bogini Partenope
Jutro o świcie
Flow
Przepiękne!
Konklawe
Siedem
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Jutro o świcie
Flow
Nasienie świętej figi
Jutro o świcie
Flow
Nasienie świętej figi
Nasienie świętej figi
Mickey 17
Jutro o świcie
Przygody błękitnego rycerzyka
Rodzina w kinie: Porwanie w Tiutiurlistanie
Basia. Radzę sobie!
Rodzina w kinie: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Ruchomy Zamek Hauru (dub) + prelekcja
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Przedpremiera: Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
PORA DLA SENIORA: Maria Callas
Konklawe
Przepiękne!
Rok z kinem Azji: Parasite
Jutro o świcie
Nasienie świętej figi
Przepiękne!
I’m Still Here
Emilia Pérez
Bogini Partenope
Mickey 17
Jutro o świcie
Mickey 17
PRZEDPREMIERA: Apetyt na więcej. La Cocina
Nasienie świętej figi
Bogini Partenope
„Mickey 17”. Sklonowana premiera.
Jutro o świcie
Przepiękne!
Bogini Partenope
Mickey 17
Bogini Partenope
Mickey 17
Przepiękne!
Przepiękne!
Bogini Partenope
Rok z kinem Azji: Płomienie + wstęp o twórczośći H. Murakamiego
„Amelia” na pierwszy dzień wiosny
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 1
KF AMBASADA: Gorączka
PORA DLA SENIORA: Przepiękne!
Serce Ojca. Cuda Świętego Józefa
Nosferatu – symfonia grozy. Pokaz specjalny.
Byliśmy rekrutami
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 2
Carmen [sezon 2025]
Rok z kinem Azji: Służąca
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Byliśmy rekrutami
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Lokator
Filmowe powtórki do matury: Wesele
Najlepsze z najgorszych: Fateful Findings
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Opera!
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
Rok z kinem Azji: Podejrzana
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Fargo
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Paterson
Paterson

Legendarny buntownik amerykańskiego kina Jim Jarmusch, na przekór dyktatowi konsumpcji i efekciarstwa, nakręcił film fabularny „PATERSON”, będący pochwałą zwyczajności. Ten niezależny twórca stworzył pełną humoru opowieść o tym, że życie jest poezją i każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób.
…Paterson jest kierowcą miejskiego autobusu. Niczego mu nie brakuje. Kocha swoją pełną szalonych pomysłów żonę, która każdego dnia tworzy nowy plan na przyszłość. Mężczyzna ma czas na swoją pasję (pisanie wierszy), spacery z psem i spotkania z grupą zaprzyjaźnionych ekscentryków. Jest wśród nich przeżywający zawód miłosny kompan od kufla, wyzwolona singielka przesiadująca wieczorami w barze, czy wiecznie narzekający kolega z pracy, który zazdrości Patersonowi pogody ducha. Jednak na skutek zabawnego zbiegu okoliczności stoicki spokój tytułowego bohatera zostaje poddany próbie...
Kiedy do sieci trafiły pierwsze informacje o nowym filmie Jarmuscha, niektórzy miłośnicy poezji zastanawiali się, czy ma on coś wspólnego z pięcioczęściowym poematem „Paterson” Williama Carlosa Williamsa. Z pewnością nie jest to adaptacja tego utworu, ale obraz wiele łączy z dokonaniami amerykańskiego poety. - Nie musisz niczego wiedzieć o Williamie Carlosie Williamsie, aby zobaczyć ten film. Ale jeśli znasz Williama Carlosa Williamsa, może wtedy film będzie dla ciebie głębszy. Może też ktoś, kto nigdy nie słyszał o Williamie Carlosie Williamsie, zobaczy nasz film i postanowi dowiedzieć się o nim czegoś więcej, co oznaczałoby, że zrobiliśmy coś dobrego – mówi sam Jarmusch. Poemat „Paterson” stanowi swoistą kronikę tytułowego miasta, w pobliżu którego mieszkał William Carlos Williams i gdzie dorastał Allen Ginsberg. Akcja filmu Jarmuscha również została ulokowana w Paterson. Reżyser wyjaśnia, że przed laty zaczął interesować się historią tego bardzo dziwnego miasta niedaleko Nowego Jorku, które było niejako zapomniane. - W Nowym Jorku nikogo ono nie obchodzi. Nikt nie mówi o Paterson – zauważa Jarmusch.
Czy „PATERSON” ma coś wspólnego z poematem Williama Carlosa Williamsa o tym samym tytule? Bohaterem filmu jest tytułowy skromny kierowca autobusu, który żyje nieśpiesznym rytmem wyznaczanym przez poranny pocałunek z żoną Laurą, pracę i wieczorne spotkania przy piwie z grupą typowo jarmuschowskich ekscentryków. W tych codziennych rutynach towarzyszy mu notes, w którym zapisuje swoje obserwacje i refleksje pod postacią wierszy.
REŻYSER O FILMIE:
„Paterson” to spokojna historia. Jej główni bohaterowie nie mają żadnym dramatycznych konfliktów. Struktura filmu jest prosta – śledzimy życie bohaterów przez siedem dni. „Paterson” jest w zamierzeniu celebracją poezji, kryjącej się w drobiazgach, zmianach, codziennych relacjach z innymi. To odtrutka na mroczne, trudne kino pełne problemów bądź akcji. To film, który powinien przepłynąć obok widza, jak obrazy obserwowane przez szybę miejskiego autobusu, jak mechaniczna gondola poruszająca się przez małe, zapomniane miasto. - Wielu krytyków uważa, że to twój najbardziej osobisty film. Co o tym myślisz? -Sam nie wiem. Przy poprzednim filmie – „Tylko kochankowie przeżyją” – wszyscy mówili: to jego najbardziej osobisty film. Pamiętam też opinie przy okazji premiery „Broken Flowers”: w końcu zrobił swój najbardziej osobisty film. Trudno mi się więc odnosić do takich opinii i porównywać moje filmy, mogę tylko podążać za swoim instynktem.