Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Gladiator II
Imago
Po zachodzie słońca: Prawdziwy ból
Gladiator II
Gladiator II
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty Fundacji Iskierka
Anora
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Ars Cameralis: Naga prawda
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Pora dla seniora: Konklawe
Maryja. Matka ludzkości
Prawdziwy ból
Konklawe
MODOWY KLUB FILMOWY: Gilda
Prawdziwy ból
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Gladiator II
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Gladiator II
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wspomnienie z wakacji z Bolkiem i Lolkiem + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Gladiator II
Złote Gody: Emmanuelle
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Rok z kinem Azji: Wschód księżyca
Historia na ekranie: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
Anora
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Anora
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Złote gody: Rozmowa
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu?
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
PAMIĘCI PIOTRA SZULKINA: Ubu król
Ubu król
Swobodna i autorska wizja sztuki Alfreda Jarry’ego. Sam reżyser nazwał ją „ Bajką anarchiczną”. Tytułowy Ubu w krwawy sposób przejmuje władzę w państwie z hasłami wolności demokracji na sztandarach. Jego rządy podporządkowane są jednak tylko jednemu celowi – nabiciu własnej kiesy. Wprowadzane reformy są absurdalne, obywatele biednieją, zaś skarb państwa okazuje się pusty. Ubu, otoczony pochlebcami, wzmaga terror.
............................................................................................................
Piotr Szulkin zmarł 3 sierpnia w wieku 68 lat. Był jednym z najoryginalniejszych twórców filmowych. Reżyser, scenarzysta ale także pisarz, malarz, z kilkoma epizodami aktorskimi. Wieloletni pedagog .
W swym 68 letnim życiu zrealizował tylko 6 filmów kinowych ale większość z nich trafiła do kanonu rodzimej kinematografii. Był twórcą „ osobnym” , ze swoją własną wizją świata i indywidualnym podejściem do materii filmowej. Artystą uczulonym na patologie rzeczywistości. Trafnie ją opisywał jednocześnie stawiając diagnozy przyszłości naszego kraju, świata i całej cywilizacji. Jego wizje przyszłości były i nadal są dalekie od sztampowości hollywoodzkiego science- fiction. Temu gatunkowi, którego był nielicznym polskim wyznawcą stanowczo nadawał rys intelektualny rezygnując z efekciarstwa i widowiskowości.
Jego indywidualizm i klarowność poglądów w czasach PRL-u była odbierana jako krytyka autorytaryzmu i antydemokratycznej polityki ale co ciekawe z wieloma przeszkodami spotykał się w swoich artystycznych działaniach już po 1989 roku. Rozważanie definicji człowieczeństwa i egzystencji stały się punktem wyjścia i dojścia w jego twórczych poszukiwaniach. Sam traktował l siebie jako ucznia i wielbiciela Jarry’ego, Mrożka, Vonneguta ale i Korczaka.