Yuku i magiczny kwiat
Uciekinier
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Dom dobry
Ostatni wiking
Być kochaną
Uciekinier
Uciekinier
Ministranci
Rocznica
Kicia Kocia ma braciszka
Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Sny o miłości
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty botaniczne
Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Uciekinier
Sny o miłości
Ministranci
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Ministranci
Rocznica
Sny o miłości
Dom dobry
Uciekinier
Rocznica
Ministranci
Sny o miłości
Ministranci
Rocznica + wywiad wideo z Janem Komasą
Szkoła magicznych zwierząt 3
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Paciorki jednego różańca
Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
Bugonia
Historia na ekranie: Zgoda
Franz Kafka
Bugonia
Funny Games + prelekcja
Dom dobry
Ministranci
Sny o miłości
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Dom dobry
Ministranci
Uciekinier
Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Rocznica
Rocznica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ruszamy w góry
„8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Ministranci
Dom dobry
Ministranci
„Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Rocznica
Uciekinier
Dom dobry
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Ministranci
Rok z kinem Azji: Angel’s Egg
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Czyściec
Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Historia na ekranie: Titina
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
André Rieu. Wesołych Świąt!
Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Kurosawa. Dersu Uzała
Anishort: Najlepsze krótkie filmy animowane
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
Rok z kinem Azji: Ghost in the Shell (1995)
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Oldboy
Najlepsze z najgorszych: Święty Mikołaj wyrusza na podbój Marsa
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Wesołych Świąt!
Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Okup
Ransom!
Przemysłowiec amerykański Stannard staje pewnego dnia w obliczu wstrząsającego faktu: jego synek Andy został porwany przez kidnaperów, którzy żądają okupu w wysokości pół miliona dolarów. Rodzice zdają sobie sprawę, że przestępcy zdecydowani są na wszystko i w razie nie otrzymania okupu zabiją dziecko. Stannard uruchamia wiec wszystkie swoje aktywa, by zebrać potrzebną sumę. Ale rozmowa z reporterem miejscowej gazety Telferem wpływa na zmianę decyzji nieszczęśliwego ojca. Mimo błagań żony, mimo nalegań krewnych, a nawet nieprzychylnego dlań środowiska prasy i opinii publicznej – postanawia nie spełniać żądania kidnaperów.
Polska premiera miała miejsce w 1961 roku. Film był prezentowany w wersji zdubbingowanej z udziałem m.in. Czesława Byszewskiego, Wandy Majer i Wieńczysława Glińskiego.
Kidnapping w czasach powstania filmu stał się prawdziwą zmorą, a walka z nim stała się tyleż trudna co i często bezskuteczna.Głośnym echem odbiła się w USA sprawa porwania i zamordowania dziecka słynnego lotnika Charles Lindbergha.
Nagminność tego procederu sprawiła, że był dla filmu przez długi czas tematem „tabu”. Producentom filmowym chodziło o to, by z jednej strony nie rozpowszechniać wyrafinowanych metod stosowanych przez porywaczy, z drugiej nie budzić paniki w społeczeństwie. Film „Okup” stanowi zatem przełom w kinematografii lat 50. Powstał podobnie jak inne ważne tytuły tej dekady ( „Dwunastu gniewnych ludzi”, „Marty”) w oparciu o widowisko telewizyjne. „Straszna decyzja” - bo taki nosiło ono tytuł - wywarło wielkie wrażenie na ówczesnej widowni i na liczne żądania zostało powtórzone, co wtedy było wypadkiem wyjątkowym. Reżyser Alex Segal był wówczas uznawany za najwybitniejszego współczesnego reżysera teatralnego i telewizyjnego.
Recenzje
„...Powodzenie sztuki telewizyjnej całkowicie usprawiedliwia jej sfilmowanie i przyznać trzeba, że napięcie jakie wywołuje film, jest znacznie większe… Alex Segal wykorzystał kamerę filmową z równym mistrzostwem jak telewizyjną, a kreacja Glenna Forda wskazuje , jak wiele po tym sympatycznym kowboju z wielu filmów można jeszcze oczekiwać.”
Al Winter „New Yorker”
Seans w cyklu CZWARTEK Z KRYMINAŁEM
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Szkoła magicznych zwierząt 3