Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Joker: Folie à deux
Terapia dla par
Miasto Nauki: Skradzione ciało
Joker: Folie à deux
Dahomej
Nausicaä z Doliny Wiatru
Substancja
Moje ulubione ciasto
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Substancja
Moje ulubione ciasto
Dahomej
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + warsztaty wprowadzające do świata japońskiego komiksu
Maryja. Matka ludzkości
Substancja
Dahomej
Moje ulubione ciasto
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Rok z kinem Azji: Oldboy
Substancja
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
Substancja
Nausicaä z Doliny Wiatru
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Substancja
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Konklawe
Rodzina w kinie: Laputa – podniebny zamek
JOHN WICK 10th Anniversary
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
JOHN WICK 10th Anniversary
PRZEDPREMIERA: Konklawe
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Złote Gody: Ziemia obiecana
Rok z kinem Azji: Godzilla
Maryja. Matka ludzkości
MODOWY KLUB FILMOWY: Gilda
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Okup
Ransom!
Przemysłowiec amerykański Stannard staje pewnego dnia w obliczu wstrząsającego faktu: jego synek Andy został porwany przez kidnaperów, którzy żądają okupu w wysokości pół miliona dolarów. Rodzice zdają sobie sprawę, że przestępcy zdecydowani są na wszystko i w razie nie otrzymania okupu zabiją dziecko. Stannard uruchamia wiec wszystkie swoje aktywa, by zebrać potrzebną sumę. Ale rozmowa z reporterem miejscowej gazety Telferem wpływa na zmianę decyzji nieszczęśliwego ojca. Mimo błagań żony, mimo nalegań krewnych, a nawet nieprzychylnego dlań środowiska prasy i opinii publicznej – postanawia nie spełniać żądania kidnaperów.
Polska premiera miała miejsce w 1961 roku. Film był prezentowany w wersji zdubbingowanej z udziałem m.in. Czesława Byszewskiego, Wandy Majer i Wieńczysława Glińskiego.
Kidnapping w czasach powstania filmu stał się prawdziwą zmorą, a walka z nim stała się tyleż trudna co i często bezskuteczna.Głośnym echem odbiła się w USA sprawa porwania i zamordowania dziecka słynnego lotnika Charles Lindbergha.
Nagminność tego procederu sprawiła, że był dla filmu przez długi czas tematem „tabu”. Producentom filmowym chodziło o to, by z jednej strony nie rozpowszechniać wyrafinowanych metod stosowanych przez porywaczy, z drugiej nie budzić paniki w społeczeństwie. Film „Okup” stanowi zatem przełom w kinematografii lat 50. Powstał podobnie jak inne ważne tytuły tej dekady ( „Dwunastu gniewnych ludzi”, „Marty”) w oparciu o widowisko telewizyjne. „Straszna decyzja” - bo taki nosiło ono tytuł - wywarło wielkie wrażenie na ówczesnej widowni i na liczne żądania zostało powtórzone, co wtedy było wypadkiem wyjątkowym. Reżyser Alex Segal był wówczas uznawany za najwybitniejszego współczesnego reżysera teatralnego i telewizyjnego.
Recenzje
„...Powodzenie sztuki telewizyjnej całkowicie usprawiedliwia jej sfilmowanie i przyznać trzeba, że napięcie jakie wywołuje film, jest znacznie większe… Alex Segal wykorzystał kamerę filmową z równym mistrzostwem jak telewizyjną, a kreacja Glenna Forda wskazuje , jak wiele po tym sympatycznym kowboju z wielu filmów można jeszcze oczekiwać.”
Al Winter „New Yorker”
Seans w cyklu CZWARTEK Z KRYMINAŁEM