Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]|
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!
RODZINA W KINIE
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Dziki Zachód [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Okup
Ransom!

Przemysłowiec amerykański Stannard staje pewnego dnia w obliczu wstrząsającego faktu: jego synek Andy został porwany przez kidnaperów, którzy żądają okupu w wysokości pół miliona dolarów. Rodzice zdają sobie sprawę, że przestępcy zdecydowani są na wszystko i w razie nie otrzymania okupu zabiją dziecko. Stannard uruchamia wiec wszystkie swoje aktywa, by zebrać potrzebną sumę. Ale rozmowa z reporterem miejscowej gazety Telferem wpływa na zmianę decyzji nieszczęśliwego ojca. Mimo błagań żony, mimo nalegań krewnych, a nawet nieprzychylnego dlań środowiska prasy i opinii publicznej – postanawia nie spełniać żądania kidnaperów.
Polska premiera miała miejsce w 1961 roku. Film był prezentowany w wersji zdubbingowanej z udziałem m.in. Czesława Byszewskiego, Wandy Majer i Wieńczysława Glińskiego.
Kidnapping w czasach powstania filmu stał się prawdziwą zmorą, a walka z nim stała się tyleż trudna co i często bezskuteczna.Głośnym echem odbiła się w USA sprawa porwania i zamordowania dziecka słynnego lotnika Charles Lindbergha.
Nagminność tego procederu sprawiła, że był dla filmu przez długi czas tematem „tabu”. Producentom filmowym chodziło o to, by z jednej strony nie rozpowszechniać wyrafinowanych metod stosowanych przez porywaczy, z drugiej nie budzić paniki w społeczeństwie. Film „Okup” stanowi zatem przełom w kinematografii lat 50. Powstał podobnie jak inne ważne tytuły tej dekady ( „Dwunastu gniewnych ludzi”, „Marty”) w oparciu o widowisko telewizyjne. „Straszna decyzja” - bo taki nosiło ono tytuł - wywarło wielkie wrażenie na ówczesnej widowni i na liczne żądania zostało powtórzone, co wtedy było wypadkiem wyjątkowym. Reżyser Alex Segal był wówczas uznawany za najwybitniejszego współczesnego reżysera teatralnego i telewizyjnego.
Recenzje
„...Powodzenie sztuki telewizyjnej całkowicie usprawiedliwia jej sfilmowanie i przyznać trzeba, że napięcie jakie wywołuje film, jest znacznie większe… Alex Segal wykorzystał kamerę filmową z równym mistrzostwem jak telewizyjną, a kreacja Glenna Forda wskazuje , jak wiele po tym sympatycznym kowboju z wielu filmów można jeszcze oczekiwać.”
Al Winter „New Yorker”
Seans w cyklu CZWARTEK Z KRYMINAŁEM