Jutro
Niedziela
30.01
Poniedziałek
31.01
Wtorek
01.02
Środa
02.02
Czwartek
03.02
Piątek
04.02
Sobota
05.02
Niedziela
06.02
Poniedziałek
07.02
Wtorek
08.02
Środa
09.02
Czwartek
10.02
Piątek
11.02
Sobota
12.02
Niedziela
14.02
Wtorek
16.02
Czwartek
19.02
Niedziela
22.02
Środa
26.02
Niedziela
28.02
Wtorek
21.03
Wtorek
30.03
Czwartek
07.05
Niedziela
28.05
Niedziela
26.06
Poniedziałek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
14:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 20.01 – 29.01 | Bella i Sebastian. Nowe pokolenie | 7+
Ferie zimowe w Kosmosie
reż.
Pierre Coré
Francja, 2022
16:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 29.01 | 16:00 | Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min| 5+ [S]
Ferie zimowe w Kosmosie
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
15:00
Bilet
FERIE ZIMOWE | 29.01 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Poszukiwacze skarbów | 3+ [N]
Ferie zimowe w Kosmosie
Polska,
17:00
Bilet
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Holandia, 2022
15:00
Bilet
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
reż.
Marc Forster
USA, Szwecja, 2022
18:00
Bilet
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
reż.
Aleksandra Fudala-Barańska
Polska, 2023
17:00
Bilet
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Holandia, 2022
15:00
Bilet
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
15:00
Bilet
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:00
Bilet
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Barrie Kosky
Holandia, 2022
18:30
Bilet
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
reż.
Georges Méliès
Francja, 1902
15:00
Bilet
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:30
Bilet
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Miloš Forman
USA, 1975
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
Nocny kowboj
Midnight Cowboy
Kraj, rok:
USA, 1969
Gatunek:
dramat
Reżyseria:
John Schlesinger
Producent:
Jerome Hellman Productions
Obsada:
Jon Voight, Dustin Hoffman, Sylvia Miles
Czas trwania:
113 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów swoich czasów, w którym skonfrontowane zostały dwie odsłony Ameryki – Ameryka legendy i codziennej realności. Historia Joe Bucka, który porzuca pracę pomywacza i ubrany w strój kowboja opuszcza rodzinny Teksas z nadzieją na znalezienie szczęścia w Nowym Jorku. Bohater w swoim kowbojskim ekwipunku zostaje męską prostytutką, jednak pierwsze starania bohatera w zdobyciu „opiekunki” kończą się kompletnym fiaskiem. Zdesperowany mężczyzna spotyka kalekę o ksywie Ratso, który oferuje mu swoją pomoc.
John Schlesinger wyrósł z brytyjskiej szkoły społecznego dramatu „młodych gniewnych”, co niewątpliwie przełożyło się na sposób przedstawienia w filmie Ameryki końca lat 60. Jednak „Nocny kowboj” nie tylko rozprawia się z amerykańską mitologią sukcesu. Prawdziwą gratką jest ukazanie artystycznej cyganerii nowojorskiego undergoundu. W filmie pojawia się m.in. gwiazda Underground Cinema – Viva, a w scenie narkotycznego przyjęcia – postaci z „fabryki” Andy’ego Warhola.
„Nocny kowboj” został nagrodzony m.in. trzema Oscarami w kategoriach za najlepszy film, reżyserię oraz scenariusz w 1970 roku. Jednoczesny sukces artystyczny oraz komercyjny produkcji ugruntował karierę dwóch wielkich indywidualności aktorskich Jona Voighta oraz Dustina Hoffmana, którzy w filmie Schlesingera stworzyli niezapomniany duet.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
John Schlesinger wyrósł z brytyjskiej szkoły społecznego dramatu „młodych gniewnych”, co niewątpliwie przełożyło się na sposób przedstawienia w filmie Ameryki końca lat 60. Jednak „Nocny kowboj” nie tylko rozprawia się z amerykańską mitologią sukcesu. Prawdziwą gratką jest ukazanie artystycznej cyganerii nowojorskiego undergoundu. W filmie pojawia się m.in. gwiazda Underground Cinema – Viva, a w scenie narkotycznego przyjęcia – postaci z „fabryki” Andy’ego Warhola.
„Nocny kowboj” został nagrodzony m.in. trzema Oscarami w kategoriach za najlepszy film, reżyserię oraz scenariusz w 1970 roku. Jednoczesny sukces artystyczny oraz komercyjny produkcji ugruntował karierę dwóch wielkich indywidualności aktorskich Jona Voighta oraz Dustina Hoffmana, którzy w filmie Schlesingera stworzyli niezapomniany duet.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com