Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Sobota
Jutro
Niedziela
05.06
Poniedziałek
06.06
Wtorek
07.06
Środa
08.06
Czwartek
09.06
Piątek
10.06
Sobota
11.06
Niedziela
12.06
Poniedziałek
13.06
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
16.06
Piątek
17.06
Sobota
18.06
Niedziela
20.06
Wtorek
22.06
Czwartek
23.06
Piątek
24.06
Sobota
25.06
Niedziela
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
28.06
Środa
02.07
Niedziela
13.07
Czwartek
25.07
Wtorek
16.08
Środa
05.09
Wtorek
sala
Solaris
18:30
Bilet
Zezowate szczęście + spotkanie z Tomaszem Kolankiewiczem
Krótka historia polskiego kina
reż.
Andrzej Munk
Polska, 1960
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 1
RODZINA W KINIE
reż.
Marek Skrobecki
Polska, 2016
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 2
RODZINA W KINIE
reż.
Marek Skrobecki
Polska, 2016
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
reż.
Michael Ekblad
Niemcy, Holandia, Szwecja, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: PRZEDPREMIEROWO Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
reż.
Michael Ekblad
Niemcy, Holandia, Szwecja, 2021
18:30
Bilet
Ingmar Bergman. Bóg Kina: Milczenie
Ingmar Bergman. Bóg kina
reż.
Ingmar Bergman
Szwecja, 1963
18:45
Bilet
PRZEDPREMIERA: Pamfir
reż.
Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk
Polska, Francja, Luksemburg, Chile, Ukraina, 2022
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Legendy i tajemnice
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
19:00
Bilet
Noc na ziemi
Noc Świętojańska 2023. Urodziny Jima Jarmuscha
reż.
Jim Jarmusch
USA, W. Brytania, Niemcy, Francja, Japonia, 1991
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Inaczej niż w raju
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Jim Jarmusch
USA, Niemcy, 1984
17:00
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Noce Cabirii
Le notti di Cabiria
Kraj, rok:
Włochy, Francja, 1957
Gatunek:
dramat
Reżyseria:
Federico Fellini
Producent:
Dino de Laurentiis
Obsada:
Giulietta Masina, François Périer, Amedeo Nazzari, Dorian Gray
Czas trwania:
110 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
„Noce Cabirii” domykają trylogię, której pozostałymi ogniwami są „La strada” i „Niebieski ptak”. Film opowiada o losach rzymskiej prostytutki, która pomimo ciągłych upokorzeń i rozczarowań każdego dnia i każdej nocy uparcie marzy o odmianie losu. W świecie bohaterki balansującej na granicy snu i rzeczywistości liczy się przede wszystkim nadzieja i niegasnące poszukiwanie ciepła drugiego człowieka. Pewnego dnia bohaterka poznaje Oscara, który ma przynieść zwrot w jej życiu.
„Noce Cabirii” są filmem skromnym, opowiadającym o wielkich sprawach szeptem. A jednak film Felliniego został okrzyknięty jednym z najważniejszych dzieł w historii kinematografii, o którym napisano morze słów, obsypano nagrodami na najważniejszych festiwalach m.in.: Złota Palma dla Gulietty Masiny w Cannes oraz Oskar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego. Talent narracyjny reżysera i nieprawdopodobna wyobraźnia wizualna nie wystarczyłyby, gdyby nie wielka rola Masiny. To ona sprawia, że film Felliniego wgryza się w pamięć, a finał, w którym zrozpaczona i porzucona Cabiria znów podejmuje walkę, wydobywa całą magię i siłę złotego ekranu.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
„Noce Cabirii” są filmem skromnym, opowiadającym o wielkich sprawach szeptem. A jednak film Felliniego został okrzyknięty jednym z najważniejszych dzieł w historii kinematografii, o którym napisano morze słów, obsypano nagrodami na najważniejszych festiwalach m.in.: Złota Palma dla Gulietty Masiny w Cannes oraz Oskar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego. Talent narracyjny reżysera i nieprawdopodobna wyobraźnia wizualna nie wystarczyłyby, gdyby nie wielka rola Masiny. To ona sprawia, że film Felliniego wgryza się w pamięć, a finał, w którym zrozpaczona i porzucona Cabiria znów podejmuje walkę, wydobywa całą magię i siłę złotego ekranu.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
Nasze wydarzenia