Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
24.03
Piątek
25.03
Sobota
26.03
Niedziela
27.03
Poniedziałek
28.03
Wtorek
29.03
Środa
30.03
Czwartek
31.03
Piątek
01.04
Sobota
02.04
Niedziela
03.04
Poniedziałek
04.04
Wtorek
05.04
Środa
06.04
Czwartek
18.04
Wtorek
20.04
Czwartek
21.04
Piątek
24.04
Poniedziałek
25.04
Wtorek
26.04
Środa
07.05
Niedziela
23.05
Wtorek
24.05
Środa
28.05
Niedziela
30.05
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
11:15
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:00
Bilet
ŚWIAT WEDŁUG IKSA – pokaz filmów AKF iks z Mikołowa oraz spotkanie z Tymoteuszem Stańkiem
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
Leon Wojtala, Jerzy Stabik, Michał Kuczmiński, Kamila Śmiłowska, Daniel Macioł, Bartosz Lichtara, Tomasz Lisoń
Polska, 1973
15:30
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
12:50
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Gregor Schnitzler
Austria, Niemcy, 2021
15:40
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Jiří Menzel
Czechosłowacja, 1966
18:00
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
reż.
Janusz Morgenstern
Polska, 1960
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA/KINO NA ZDROWIE: Imperium światła
Pora Dla Seniora
reż.
Sam Mendes
Wielka Brytania, USA, 2022
18:30
Bilet
Inwazja porywaczy ciał + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Don Siegel
USA, 1956
18:00
Bilet
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Miloš Forman
USA, 1996
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
18:00
Bilet
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Thomas Vinterberg
Dania, Szwecja, Holandia, 2015
18:30
Bilet
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Franklin J. Schaffner
USA, 1968
18:30
Bilet
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
reż.
Beata Dzianowicz
Polska, 2022
18:30
Bilet
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
reż.
David Lynch
USA, Francja, 1992
18:30
Bilet
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
David Ondříček
Czechy, Niemcy, Finlandia, 2021
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
18:30
Bilet
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1971
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
My dwie
Deux
Kraj, rok:
Francja, Luksemburg, Belgia, 2019
Gatunek:
komediodramat
Reżyseria:
Filippo Meneghetti
Producent:
Artémis Productions, Paprika Films
Obsada:
Barbara Sukowa, Martine Chevallier, Léa Drucker, Jérôme Varanfrain
Czas trwania:
95 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Nina (Barbara Sukowa) i Madeleine (Martine Chevallier) są na emeryturze. Przez ostatnie kilka dekad ukrywały swoją miłość i nawet ich najbliżsi są przekonani, że są dla siebie tylko sąsiadkami. Nina uważa jednak, że w dzisiejszych czasach nikt nie będzie zwracał na nie uwagi. Namawia Madeleine, żeby wyjechały do Rzymu i zamieszkały w końcu razem. Madeleine jest skłonna powiedzieć o ich związku i planach swojej córce (Lea Drucker), jednak wypadki potoczą się w zupełnie nieprzewidziany sposób.
„My dwie” to wyciskająca łzy historia pięknej miłości, gdzie dramatyczne wydarzenia przeplatają się z dobrym humorem. Pełnometrażowy debiut reżyserski Filippo Meneghettiego prezentowany był na Festiwalu Filmowym w Toronto i został francuskim kandydatem do Oscara.
Reżyser Filippo Meneghetti o filmie:
Barbara Sukowa i Martine Chevallier zaangażowały się w projekt na bardzo wczesnym etapie, co pozwoliło nam niejako skroić te bohaterki pod nie. Chciałem, żeby Nina i Madeleine były grane przez aktorki, które czują się komfortowo ze swoim wiekiem, emanują siłą. Nie chciałem by widzowie postrzegali je jako ofiary, ale jak bohaterki walczące o swoją miłość.
Film opowiada historię walki i pasji, która jest zarazem pełna uporu i czuła. Ale ta walka jest również sposobem na zgłębienie problemów, które mnie fascynują. W jaki sposób spojrzenie innych wpływa na nasze działania? Jaki wewnętrzny konflikt narasta wewnątrz nas w obliczu takiej cenzury? Przeszkody, które stoją na drodze doprowadzają Ninę i Madeleine do ekstremalnych zachowań. Nie chciałem, żebyśmy im współczuli. Podobnie - nie chciałem, żeby Anne, córka Madeleine, była postrzegana jako oprawczyni. Dlatego właśnie idealna do tej roli wydała mi się Léa Drucker. Nadaje postaci wrażliwości i zmusza publiczność do empatyzowania z jej bohaterką. Anne jest niesamowicie kochającą córką, która zawsze podziwiała swoją matkę. Zrobiłaby dla niej wszystko, ale jest wstrząśnięta, kiedy dowiaduje się o tym, w jakim kłamstwie żyła Madeleine. To wyjaśnia jej reakcję - każda postać ma swoje jasne i ciemne strony.
„My dwie” to wyciskająca łzy historia pięknej miłości, gdzie dramatyczne wydarzenia przeplatają się z dobrym humorem. Pełnometrażowy debiut reżyserski Filippo Meneghettiego prezentowany był na Festiwalu Filmowym w Toronto i został francuskim kandydatem do Oscara.
Reżyser Filippo Meneghetti o filmie:
Barbara Sukowa i Martine Chevallier zaangażowały się w projekt na bardzo wczesnym etapie, co pozwoliło nam niejako skroić te bohaterki pod nie. Chciałem, żeby Nina i Madeleine były grane przez aktorki, które czują się komfortowo ze swoim wiekiem, emanują siłą. Nie chciałem by widzowie postrzegali je jako ofiary, ale jak bohaterki walczące o swoją miłość.
Film opowiada historię walki i pasji, która jest zarazem pełna uporu i czuła. Ale ta walka jest również sposobem na zgłębienie problemów, które mnie fascynują. W jaki sposób spojrzenie innych wpływa na nasze działania? Jaki wewnętrzny konflikt narasta wewnątrz nas w obliczu takiej cenzury? Przeszkody, które stoją na drodze doprowadzają Ninę i Madeleine do ekstremalnych zachowań. Nie chciałem, żebyśmy im współczuli. Podobnie - nie chciałem, żeby Anne, córka Madeleine, była postrzegana jako oprawczyni. Dlatego właśnie idealna do tej roli wydała mi się Léa Drucker. Nadaje postaci wrażliwości i zmusza publiczność do empatyzowania z jej bohaterką. Anne jest niesamowicie kochającą córką, która zawsze podziwiała swoją matkę. Zrobiłaby dla niej wszystko, ale jest wstrząśnięta, kiedy dowiaduje się o tym, w jakim kłamstwie żyła Madeleine. To wyjaśnia jej reakcję - każda postać ma swoje jasne i ciemne strony.