Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
F1: Film
Brzydka siostra
Materialiści
Małe miłości
Fenicki układ
Brzydka siostra
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Materialiści
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Małe miłości
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Małe miłości
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Felek i Tola ratują las
Materialiści
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Małe miłości
F1: Film
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Szpieg
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Ramen. Smak wspomnień
Szpieg
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Bezlitosny
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Fenicki układ
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
F1: Film
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Materialiści
Fenicki układ
Rok z kinem Azji: Chungking Express + prelekcja
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
F1: Film
Małe miłości
Brzydka siostra
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Materialiści
Rok z kinem Azji: Chungking Express
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Happy Together
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Mechaniczna pomarańcza
A Clockwork Orange

2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
„Nie szukamy nikogo oprócz ludzi. Nie potrzeba nam innych światów. Potrzeba nam luster.”
Stanisław Lem | „Solaris”
23.05, wtorek, godz. 18:30
Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick | Wielka Brytania, USA 1971 | 136 min
Film pokazywany w ramach 153. spotkania Klubu Filmowego Ambasada i 14. urodzin Klubu.
o cyklu 2023. Rok z kinem science fiction:
Film i ćwiczenia z wyobraźni na temat przyszłości naszej cywilizacji szły ze sobą w parze od samych początków X Muzy. Zrealizowana przez Georges’a Mélièsa filmowa „Podróż na Księżyc” to jedna z najbardziej znanych i wciąż fascynujących produkcji w historii kinematografii. Kino jako „wehikuł magiczny” okazało się medium szczególnie podatnym, by za jego pośrednictwem materializować na ekranie najbardziej fantastyczne, zadziwiające, ale i niepokojące wizje tego, co (nie)może się wydarzyć. Wraz z upływem czasu ruchome obrazy wykorzystujące tematy i motywy zaawansowanych technologii, eksperymentów naukowych i obcych galaktyk stworzyły wyrazistą konwencję opowiadania o naszych lękach i nadziejach dotyczących, tego co przyniesie przyszłość. Tegoroczny całoroczny cykl Kina Kosmos to podążająca tym tropem próba filmowego i kulturowego eksplorowania – jak określa to Marcin Napiórkowski – różnych „historii przyszłości” rozpiętych między utopią i jej przeciwieństwem.
Przyglądając się klasyce gatunku science fiction, skupimy się na tym, jak wyobrażano sobie przyszłość u zarania kina, kiedy marzeniem pozostawało stworzenie maszyny latającej, aż po czasy, gdy ludzkość zastanawia się, w jaki sposób powstrzymać kryzys klimatyczny i do czego może doprowadzić niekontrolowany rozwój technologii. Rozpoczniemy od wspomnianego już Georges’a Mélièsa – pierwszego wizjonera kina, „wierzącego w obraz” geniusza, który nie wahał się używać kina do kreowania nowych światów i fantastycznych obrazów przyszłości. Podczas kolejnych spotkań przyjrzymy się amerykańskim klasykom z lat 50. i 60. oraz ich politycznym i społecznym kontekstom, a także samej historii rozwoju tego fascynującego filmowego gatunku. W pierwszej części cyklu będziemy także badać, jak science fiction funkcjonuje w ramach kina artystycznego i autorskiego oraz w jaki sposób wchodzi w dialog z klasyką kina i swoimi wielkimi filmowymi protoplastami. Naszym comiesięcznym pokazom klasyki kina science fiction towarzyszyć będą spotkania z filmoznawcami, kulturoznawcami i ekspertami zajmującymi się szeroko rozumianym fenomenem gatunku science fiction w kinie, nauce i w kulturze.
o filmie:
Brawurowa ekranizacja powieści Anthony’ego Burgessa, brutalne i kontrowersyjne arcydzieło Stanleya Kubricka, który trzy lata po premierze filmu “2001: Odyseja kosmiczna” udowodnił, że w gatunku science fiction nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. W dystopijnej wersji Wielkiej Brytanii Alex i jego gang chuliganów sieją spustoszenie na ulicach. Kiedy Alex zostaje schwytany i skazany na więzienie, jedyną drogą ku wolności okazuje się być udział w kontrowersyjnym eksperymencie…
o prelegencie:
Jakub Dziewit – artysta wizualny, fotograf, kulturoznawca o zacięciu antropologicznym. Wykładowca na Wydziale Sztuki Uniwersytetu im. Jana Długosza. Prezes Fundacji unContemporary. Autor dwóch photobooków oraz dwóch książek i licznych artykułów o kulturze wizualnej. Będzie to jego czwarta prelekcja dla Klubu, po „Łowcy jeleni” i „Spotkaniach na krańcach świata” (2018) oraz „Wstyd” (2020).
o prelekcji:
W ramach prelekcji przedstawiona zostanie autorska interpretacja filmu "Mechaniczna pomarańcza" w kontekście historii społeczno-kulturowej oraz powiązań dzieła z innymi filmowymi tekstami kulturowymi klasyfikującymi się w obszarze kina tzw. "młodych gniewnych". Celem będzie ukazanie możliwości interpretacji dzieła zarówno w aspekcie jego uniwersalnego przekazu, jak i odniesienia do problemów kontekstu społeczeństwa brytyjskiego.
Organizatorem Klubu Filmowego Ambasada jest Spółdzielnia Honolulu, film powstaje dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Rok z kinem Azji: Chungking Express

PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda

TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
