Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Inu–Oh (lektor)
Konklawe
Flow
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Surfer
Wspaniały świat
Konklawe
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Surfer
Utrata równowagi
Konklawe
Flow
Królestwo Kensuke (dubbing)
Wspaniały świat
Utrata równowagi + prelekcja
Konklawe
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Pani od polskiego
Królestwo Kensuke (dubbing)
Wspaniały świat
Pani od polskiego
Surfer
Królestwo Kensuke (dubbing)
The Last Showgirl
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Królestwo Kensuke (dubbing)
Konklawe
Utrata równowagi
Surfer
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Pani od polskiego
Utrata równowagi
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: arabska noc
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Pani od polskiego
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Surfer
Pani od polskiego
The Last Showgirl
Konklawe
Utrata równowagi
KF AMBASADA: Taksówkarz
Pani od polskiego
Has. Kroniki wyobraźni: Pożegnania
Surfer
The Last Showgirl
Wspaniały świat
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Pani od polskiego
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Noc muzeów: Legenda o Ondalu
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Tchórz
Szpiedzy
Lśnienie. 45-lecie premiery
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
PRZEDPREMIERA: Małe miłości
KF AMBASADA: Monty Python i Święty Graal
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Rok z kinem Azji: Idol
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe popołudnie dla dzieci: podróż do Azji
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty origami
Szkarłatny pilot + prelekcja
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Fenicki układ. Fantastyczna premiera nowego filmu Genialnego Pana Andersona w Grand Kosmos Kino
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zielone Świątki
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Nausicaä z Doliny Wiatru + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk 2
Madame Butterfly [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Martwe wody
Ma loute

Juliette Binoche, Fabrice Luchini i Valeria Bruni Tedeschi brawurowo wcielają się w członków rodziny Van Peteghemów w filmie Brunona Dumonta „MARTWE WODY”, który stał się przebojem francuskich kin. To komedia czarna jak głębokie wody francuskich zatok i absurdalna niczym „Latający Cyrk Monty Pythona”.
…Poznajemy rodzinę Van Peteghemów, prawdziwych arystokratów, w których żyłach płynie błękitna krew. Jej członkowie są prawie bez wyjątku zdeprawowani, w większości zdegenerowani, nieustannie zblazowani, a niektórzy nawet garbią się i jąkają. A przy tym są obrzydliwie bogaci. Latem uwielbiają zaszywać się w swojej okazałej nadmorskiej rezydencji, spędzając czas na wspominaniu chwalebnej przeszłości, zachwycaniu się niewinnością rybaków, próżnowaniu i zaspokajaniu swoich dekadenckich zachcianek. Jednak nawet Van Peteghemowie, którzy widzieli już prawie wszystko, nie są gotowi na to, co zdarzy się w okolicach ich letniej posiadłości. Z miejscowych plaż zaczynają znikać ludzie. W tajemniczych okolicznościach, w biały dzień, a do tego bez śladu. Rozwikłania zagadki podejmują się dwaj ekscentryczni inspektorzy policji, słynący z niekonwencjonalnych metod pracy i nieopisanej głupoty…
Kilka słów od reżysera
Historia rozgrywa się podczas lata 1910 roku. Początek XX wieku to okres silnej industrializacji, wzrostu znaczenia burżuazji, kapitalizmu i podziału klasowego. Dziś wiemy, że cztery lata później ten świat zostanie postawiony na głowie przez I wojnę światową. Pierwszy raz stanąłem przed wyzwaniem odtworzenia krajobrazu, który już nie istnieje. Chciałem znaleźć formę na ucieleśnienie tego wariactwa, które pojawia się, kiedy historia wypada z torów. Zapamiętałem na przykład pewną willę, zbudowaną pod koniec XIX wieku w stylu neoegipskim – to był właśnie ten rodzaj „wariactwa”. W scenariuszu odniosłem się do tej rezydencji. Końcowy efekt sprawiał wrażenie głębokiego fantazmatu, ale jednocześnie trzymającego się rzeczywistości. (…) Moim pierwszym kinematograficznym odniesieniem był Max Linder, ze swoją wrażliwością francuskiego komika, burżuazyjnym wyglądem i lekką niezgrabnością, których połączenie było bardzo adekwatne do czasu akcji filmu. Myśląc nad wyglądem postaci, czerpałem również z Laurela i Hardy’ego. Duet tworzony przez inspektora Machina i jego zastępcę jest właśnie w tym samym stylu: mamy więc jednego małego i jednego grubego, obaj w czarnych garniturach i melonikach. Melonik Machina wciąż spada mu z głowy, a czasem nawet wzlatuje w powietrze. Ponadto wszystkie postacie przewracają się i potykają, odbijają od siebie, a czasem nawet - jak Valeria Bruni Tedeschi w scenie cudu – unoszą się w powietrze. To cofnięcie się w przeszłość kina do starych sposobów budowania komizmu powoduje często ironiczny zwrot w sytuacjach i nastrojach właściwych kulturze burżuazyjnej.