Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Piątek
Jutro
Sobota
24.09
Niedziela
25.09
Poniedziałek
26.09
Wtorek
27.09
Środa
28.09
Czwartek
29.09
Piątek
30.09
Sobota
01.10
Niedziela
02.10
Poniedziałek
03.10
Wtorek
04.10
Środa
05.10
Czwartek
06.10
Piątek
10.10
Wtorek
12.10
Czwartek
13.10
Piątek
15.10
Niedziela
19.10
Czwartek
22.10
Niedziela
23.10
Poniedziałek
25.10
Środa
26.10
Czwartek
27.10
Piątek
31.10
Wtorek
03.11
Piątek
08.11
Środa
14.11
Wtorek
15.11
Środa
26.11
Niedziela
27.11
Poniedziałek
28.11
Wtorek
07.12
Czwartek
26.12
Wtorek
10.01
Środa
24.01
Środa
07.02
Środa
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia na pikniku [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2023
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Gorączka
Krótka historia polskiego kina
reż.
Agnieszka Holland
Polska, 1980
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
09:00
Bilet
Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
reż.
Krzysztof Kieślowski
Polska, 1981
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
17:30
Bilet
Przystanek Śląsk | Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
PRZYSTANEK ŚLĄSK
reż.
James Cameron
USA, 1991
19:00
Bilet
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
reż.
Beata Dzianowicz
Polska, 2022
16:00
Bilet
Moda na Kosmos: seans „Beksa” połączony z prelekcją Karoliny Kostyry
Moda na Kosmos
reż.
John Waters
USA, 1990
09:00
Bilet
Warsztaty: Jak zadbać o dostępność architektoniczną naszych instytucji + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
,
16:30
Bilet
Letni koncert z Maastricht 2023. André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
17:00
Bilet
Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Elektroniczne babcie
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ladislav Rychman
Czechosłowacja, 1984
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
19:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Oczy szeroko zamknięte
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Stanley Kubrick
USA, 1999
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:00
Bilet
Wesele Figara [W.A. Mozart] retransmisja opery
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
, 2023
18:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Wielki Gatsby
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Baz Luhrmann
Australia, USA, 2013
17:00
Bilet
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Francja, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Ludzki głos
The Human Voice
Kraj, rok:
Hiszpania, 2020
Reżyseria:
Pedro Almodóvar
Scenariusz:
Pedro Almodóvar
Producent:
El Deseo
Obsada:
Agustín Almodóvar, Tilda Swinton (Kobieta), Miguel Almodóvar, Carlos García Cambero i Pablo Almodóvar.
Czas trwania:
75 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Pierwszy anglojęzyczny film wybitnego hiszpańskiego reżysera Pedro Almodóvara. W głównej roli jedna z najważniejszych współczesnych aktorek, laureatka Oscara, Tilda Swinton.
Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. Ludzki głos to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy Porozmawiaj z nią wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau Ludzki głos to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w Kobietach na skraju załamania nerwowego i Prawie pożądania. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata (Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. Ludzki głos wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
30-minutowy film pokazywany jest wraz z wyjątkową 45-minutową rozmową (Q&A) z Pedro Almodóvarem i Tildą Swinton.
Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. Ludzki głos to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy Porozmawiaj z nią wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau Ludzki głos to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w Kobietach na skraju załamania nerwowego i Prawie pożądania. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata (Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. Ludzki głos wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
30-minutowy film pokazywany jest wraz z wyjątkową 45-minutową rozmową (Q&A) z Pedro Almodóvarem i Tildą Swinton.
Nasze wydarzenia
25.09
19:00

POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
29.09
11:00

PORA DLA SENIORA: Duchy w Wenecji
Pora Dla Seniora
29.09
15:15

Sound of Freedom. Dźwięk wolności
26.12
17:00

Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24