Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
09.06
Piątek
10.06
Sobota
11.06
Niedziela
12.06
Poniedziałek
13.06
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
16.06
Piątek
17.06
Sobota
18.06
Niedziela
20.06
Wtorek
22.06
Czwartek
23.06
Piątek
24.06
Sobota
25.06
Niedziela
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
28.06
Środa
02.07
Niedziela
04.07
Wtorek
05.07
Środa
13.07
Czwartek
15.07
Sobota
25.07
Wtorek
26.07
Środa
29.07
Sobota
03.08
Czwartek
09.08
Środa
16.08
Środa
22.08
Wtorek
05.09
Wtorek
28.11
Wtorek
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 1
RODZINA W KINIE
reż.
Marek Skrobecki
Polska, 2016
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 2
RODZINA W KINIE
reż.
Marek Skrobecki
Polska, 2016
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
reż.
Michael Ekblad
Niemcy, Holandia, Szwecja, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Sanatorium pod klepsydrą
Krótka historia polskiego kina
reż.
Wojciech Jerzy Has
Polska, 1973
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Barwy ochronne
Krótka historia polskiego kina
reż.
Krzysztof Zanussi
Polska, 1976
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:45
Bilet
PRZEDPREMIERA: Pamfir
reż.
Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk
Polska, Francja, Luksemburg, Chile, Ukraina, 2022
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Legendy i tajemnice
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
19:00
Bilet
Noc na ziemi
Noc Świętojańska 2023. Urodziny Jima Jarmuscha
reż.
Jim Jarmusch
USA, W. Brytania, Niemcy, Francja, Japonia, 1991
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Inaczej niż w raju
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Jim Jarmusch
USA, Niemcy, 1984
17:00
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
18:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Wejście Smoka
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Robert Clouse
USA, Hongkong, 1973
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Wszyscy ludzie prezydenta
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Alan J. Pakula
USA, 1976
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
100 lat Warner Bros: Chłopcy z ferajny
100 LAT WARNER BROS.
reż.
Martin Scorsese
USA, 1990
Ludzki głos
The Human Voice
Kraj, rok:
Hiszpania, 2020
Reżyseria:
Pedro Almodóvar
Scenariusz:
Pedro Almodóvar
Producent:
El Deseo
Obsada:
Agustín Almodóvar, Tilda Swinton (Kobieta), Miguel Almodóvar, Carlos García Cambero i Pablo Almodóvar.
Czas trwania:
75 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Pierwszy anglojęzyczny film wybitnego hiszpańskiego reżysera Pedro Almodóvara. W głównej roli jedna z najważniejszych współczesnych aktorek, laureatka Oscara, Tilda Swinton.
Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. Ludzki głos to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy Porozmawiaj z nią wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau Ludzki głos to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w Kobietach na skraju załamania nerwowego i Prawie pożądania. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata (Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. Ludzki głos wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
30-minutowy film pokazywany jest wraz z wyjątkową 45-minutową rozmową (Q&A) z Pedro Almodóvarem i Tildą Swinton.
Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. Ludzki głos to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy Porozmawiaj z nią wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau Ludzki głos to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w Kobietach na skraju załamania nerwowego i Prawie pożądania. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata (Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. Ludzki głos wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
30-minutowy film pokazywany jest wraz z wyjątkową 45-minutową rozmową (Q&A) z Pedro Almodóvarem i Tildą Swinton.
Nasze wydarzenia