Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: O psie, który jeździł koleją
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Gorączka
Krótka historia polskiego kina
Rodzina w kinie: O psie, który jeździł koleją [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
Arteterapeutyczny Seans z poduchą [obowiązują zapisy]
SEANS Z PODUCHĄ
Rodzina w kinie: Mavka i strażnicy lasu
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
Moda na Kosmos: seans „Beksa” połączony z prelekcją Karoliny Kostyry
Moda na Kosmos
Warsztaty: Jak zadbać o dostępność architektoniczną naszych instytucji + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
PORA DLA SENIORA: Kochanica króla Jeanne du Barry
Pora Dla Seniora
Letni koncert z Maastricht 2023. André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Elektroniczne babcie
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali sportowcy [obowiązują zapisy na warsztaty]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
100 lat Warner Bros: Oczy szeroko zamknięte
100 LAT WARNER BROS.
Wesele Figara [W.A. Mozart] retransmisja opery
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
100 lat Warner Bros: Wielki Gatsby
100 LAT WARNER BROS.
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Lodziarz
Ice Cream Man

Na lody z nutką szaleństwa zaprasza kultowy lodziarz, który zmrozi wasze nerwy, rozerwie kubki smakowe, zmiażdży gałki i roztopi mózgi!
LODZIARZ (ICE CREAM MAN)
„Lodziarza” można od pierwszego wejrzenia albo pokochać, albo znienawidzić. Wszystko zależy od tego, czy ten kultowy horror komediowy z 1995 r. weźmie się na serio, czy jednak uwierzy twórcom przekonującym, że "Lodziarz" miał być pastiszem kina grozy. Tej wersji zresztą, dla własnego komfortu najlepiej się trzymać.
Obsada robi wrażenie, ale aktorstwo jest grubo poniżej pewnych standardów, podobnie zresztą jak realizacja. Mimo to, z jakiegoś dziwnego powodu "Lodziarz" wciąga od pierwszej sceny, balansującej na granicy tandety i umowności rekonstrukcji z programu typu true crime z lat 90.
Film zaczyna się od czarno-białej, stylizowanej na kino lat 30. sceny. Mały Gregory jest świadkiem, jak jego ukochany lodziarz zostaje zamordowany przez grupę gangsterów, którzy podjeżdżają pod jego ice trucka i w biały dzień przeszywają gradem kul. Straumatyzowany Gregory trafia do szpitala psychiatrycznego i już jako dorosły mężczyzna idzie w ślady swego idola z dzieciństwa. Jako lodziarz nie cieszy się jednak specjalną sympatią okolicznych dzieci, mieszkających na idyllicznym osiedlu. Może to przez szaleńczy grymas na twarzy? A może chodzi o to, że Gregory własnoręcznie produkowane lody zaprawia kawałkami ciał zwierząt i ludzi? Nie wiadomo. W każdym razie, tajemnicze zaginięcia dziwnie zbiegają się w czasie z dźwiękami melodyjki obwieszczającej pojawienie się samochodu lodziarza.
Film w kilku scenach ociera się o inteligentną satyrę na amerykańską klasę średnią, ale generalnie jest słabo. Natomiast dialogi bywają tak czerstwe, że tylko Clint Howard, brat Rona ratuje jakoś cały film przed katastrofą.. Z charyzmą i brawurą gra swoją pierwszą od lat główną rolę. Na ekranie towarzyszą mu prawdziwe legendy kina klasy B, które czasami pojawiają się jedynie na kilka minut. Olivia Hussey ("Czarne Święta") gra ekscentryczną pielęgniarkę, David Warner ("Gabinet figur woskowych", "W paszczy szaleństwa") wciela się w pastora, Jan-Michael Vincent (gwiazda serialu "Airwolf") jest niezbyt rozgarniętym detektywem, a Sandahl Bergman ("Conan Barbarzyńca", "Czerwona Sonja") jedną z uprzywilejowanych matek.
„Lodziarz” sponsorowany był częściowo przez firmę Converse, stąd liczne, nie do końca zrozumiałe ujęcia obuwia, które mogą zastanawiać w czasie seansu. Jednak nie jest to najdziwniejsze w tym filmie, co już samo w sobie powinno dać do myślenia.
[Marta Górna z „Górna ogląda” dla Najlepszych z Najgorszych]
reż. Norman Apstein
komedia, horror, thriller / USA / 1995
1 h 26 min
język: angielski, napisy: polskie
CZYM SĄ NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 200 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl