Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
18:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
sala
Nostromo
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Leon zawodowiec
Léon
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Francja, 1994
Gatunek:
dramat/thriller
Reżyseria:
Luc Besson
Producent:
Gaumont
Obsada:
Jean Reno, Natalie Portman, Gary Oldman, Danny Aiello
Czas trwania:
110 min.
Wydarzenie archiwalne
![](https://kosmos.katowice.pl/wp-content/uploads/2017/06/leon-plakat-oryginalny.png)
Opis
Zapraszamy na 93. pokaz Klubu Filmowego Ambasada, który odbędzie się 29 sierpnia o godzinie 18.30 w Kinie Kosmos w Katowicach. Wyświetlony zostanie film „Leon zawodowiec” w reżyserii Luca Bessona.
Chociaż Luca Bessona znamy dzisiaj głównie jako giganta europejskiego kina popularnego, wczesny okres jego kariery stał pod znakiem filmów niezależnych, a przede wszystkim bezczelnych. Słynne „Metro” otwiera plansza z trzema cytatami: „To be is to do” (Sokrates); „To do is to be” (Sartre); „Do be do be do” (Sinatra). Pozornie bezcelowe przechadzki Christophera Lamberta po paryskich podziemiach, tylko z konieczności i bez większego przekonania udające scenariusz, sumują się w Bessonowski manifest – czupurna wyobraźnia i pogarda dla snobistycznych kategorii zamiast kultu autora filmowego i filozoficznych aspiracji. Sam reżyser, jak na artystę przystało, sprzeniewierzył się oczywiście tym wartościom w ciężkim od znaczeń „Wielkim błękicie”, by później wrócić do nich w nieco zmodyfikowanej formie, kręcąc „Leona zawodowca”.
Na pierwszy rzut oka to jedynie (lub aż) barokowe kino akcji, w którym Besson upaja się własnymi pomysłami estetycznymi i operową przemocą. Jednak kręgosłup filmu, inaczej niż w „Metrze”, jest wyraźny – w samym środku okrutnego i brudnego świata rodem z kina noir Besson buduje dziwną, lekko perwersyjną (bezczelną, chciałoby się rzec), a zarazem niewinną i czystą relację między płatnym zabójcą (Jean Reno) i 12-letnią dziewczynką (pamiętny debiut Natalie Portman). Jeśli dodamy do tego obłędną kreację Gary’ego Oldmana, który w niemal każdej scenie przeżywa mimiczną eksplozję nuklearną, wychodzi nam energiczne i nieoczywiste dzieło, które warto odkrywać na nowo.
Błażej Hrapkowicz
Prelekcję i dyskusję po seansie poprowadzi Błażej Hrapkowicz - prezenter telewizyjny i radiowy, krytyk filmowy, konferansjer. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Gospodarz programu “Kino Mówi” w Ale kino+. Prowadzi audycję “Hrapkowidz” w radiowej Czwórce.
pokaz w cyklu Klub Filmowy Ambasada
kultowy film Luca Bessona pokazujemy na taśmie 35 mm ze zbiorów Filmoteki Śląskiej
Chociaż Luca Bessona znamy dzisiaj głównie jako giganta europejskiego kina popularnego, wczesny okres jego kariery stał pod znakiem filmów niezależnych, a przede wszystkim bezczelnych. Słynne „Metro” otwiera plansza z trzema cytatami: „To be is to do” (Sokrates); „To do is to be” (Sartre); „Do be do be do” (Sinatra). Pozornie bezcelowe przechadzki Christophera Lamberta po paryskich podziemiach, tylko z konieczności i bez większego przekonania udające scenariusz, sumują się w Bessonowski manifest – czupurna wyobraźnia i pogarda dla snobistycznych kategorii zamiast kultu autora filmowego i filozoficznych aspiracji. Sam reżyser, jak na artystę przystało, sprzeniewierzył się oczywiście tym wartościom w ciężkim od znaczeń „Wielkim błękicie”, by później wrócić do nich w nieco zmodyfikowanej formie, kręcąc „Leona zawodowca”.
Na pierwszy rzut oka to jedynie (lub aż) barokowe kino akcji, w którym Besson upaja się własnymi pomysłami estetycznymi i operową przemocą. Jednak kręgosłup filmu, inaczej niż w „Metrze”, jest wyraźny – w samym środku okrutnego i brudnego świata rodem z kina noir Besson buduje dziwną, lekko perwersyjną (bezczelną, chciałoby się rzec), a zarazem niewinną i czystą relację między płatnym zabójcą (Jean Reno) i 12-letnią dziewczynką (pamiętny debiut Natalie Portman). Jeśli dodamy do tego obłędną kreację Gary’ego Oldmana, który w niemal każdej scenie przeżywa mimiczną eksplozję nuklearną, wychodzi nam energiczne i nieoczywiste dzieło, które warto odkrywać na nowo.
Błażej Hrapkowicz
Prelekcję i dyskusję po seansie poprowadzi Błażej Hrapkowicz - prezenter telewizyjny i radiowy, krytyk filmowy, konferansjer. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Gospodarz programu “Kino Mówi” w Ale kino+. Prowadzi audycję “Hrapkowidz” w radiowej Czwórce.
pokaz w cyklu Klub Filmowy Ambasada
kultowy film Luca Bessona pokazujemy na taśmie 35 mm ze zbiorów Filmoteki Śląskiej