Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
17:30
Bilet
Miasto Nauki: Święta góra
reż.
Alejandro Jodorowsky
Meksyk/ USA
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
116 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Oldboy
reż.
Chan-wook Park
Korea Południowa
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
120 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
reż.
Krzysztof Zanussi
Polska, Niemcy, USA
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
reż.
Barbara Sass
Polska
czas trwania:
88 min.
format:
2D
17:00
Bilet
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
reż.
Michael Gieleta
Polska 2024
czas trwania:
150 min.
format:
polskie
18:00
Bilet
Modowy Klub Filmowy: Love Story
reż.
Arthur Hiller
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
99 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
reż.
Francis Ford Coppola
USA 1979
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
183 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
reż.
Michael Fischa
USA 1989
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
88 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Złote Gody: Ziemia obiecana
reż.
Andrzej Wajda
Polska 1974
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
179 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Złote Gody: Emmanuelle
reż.
Just Jaeckin
Francja
kategoria wiekowa:
R (restricted).
czas trwania:
95 min.
format:
2D LEKT
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
reż.
Brett Morgen
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
135 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
180 min.
format:
2D
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Leon zawodowiec
Léon
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Francja, 1994
Gatunek:
dramat/thriller
Reżyseria:
Luc Besson
Producent:
Gaumont
Obsada:
Jean Reno, Natalie Portman, Gary Oldman, Danny Aiello
Czas trwania:
110 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Zapraszamy na 93. pokaz Klubu Filmowego Ambasada, który odbędzie się 29 sierpnia o godzinie 18.30 w Kinie Kosmos w Katowicach. Wyświetlony zostanie film „Leon zawodowiec” w reżyserii Luca Bessona.
Chociaż Luca Bessona znamy dzisiaj głównie jako giganta europejskiego kina popularnego, wczesny okres jego kariery stał pod znakiem filmów niezależnych, a przede wszystkim bezczelnych. Słynne „Metro” otwiera plansza z trzema cytatami: „To be is to do” (Sokrates); „To do is to be” (Sartre); „Do be do be do” (Sinatra). Pozornie bezcelowe przechadzki Christophera Lamberta po paryskich podziemiach, tylko z konieczności i bez większego przekonania udające scenariusz, sumują się w Bessonowski manifest – czupurna wyobraźnia i pogarda dla snobistycznych kategorii zamiast kultu autora filmowego i filozoficznych aspiracji. Sam reżyser, jak na artystę przystało, sprzeniewierzył się oczywiście tym wartościom w ciężkim od znaczeń „Wielkim błękicie”, by później wrócić do nich w nieco zmodyfikowanej formie, kręcąc „Leona zawodowca”.
Na pierwszy rzut oka to jedynie (lub aż) barokowe kino akcji, w którym Besson upaja się własnymi pomysłami estetycznymi i operową przemocą. Jednak kręgosłup filmu, inaczej niż w „Metrze”, jest wyraźny – w samym środku okrutnego i brudnego świata rodem z kina noir Besson buduje dziwną, lekko perwersyjną (bezczelną, chciałoby się rzec), a zarazem niewinną i czystą relację między płatnym zabójcą (Jean Reno) i 12-letnią dziewczynką (pamiętny debiut Natalie Portman). Jeśli dodamy do tego obłędną kreację Gary’ego Oldmana, który w niemal każdej scenie przeżywa mimiczną eksplozję nuklearną, wychodzi nam energiczne i nieoczywiste dzieło, które warto odkrywać na nowo.
Błażej Hrapkowicz
Prelekcję i dyskusję po seansie poprowadzi Błażej Hrapkowicz - prezenter telewizyjny i radiowy, krytyk filmowy, konferansjer. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Gospodarz programu “Kino Mówi” w Ale kino+. Prowadzi audycję “Hrapkowidz” w radiowej Czwórce.
pokaz w cyklu Klub Filmowy Ambasada
kultowy film Luca Bessona pokazujemy na taśmie 35 mm ze zbiorów Filmoteki Śląskiej
Chociaż Luca Bessona znamy dzisiaj głównie jako giganta europejskiego kina popularnego, wczesny okres jego kariery stał pod znakiem filmów niezależnych, a przede wszystkim bezczelnych. Słynne „Metro” otwiera plansza z trzema cytatami: „To be is to do” (Sokrates); „To do is to be” (Sartre); „Do be do be do” (Sinatra). Pozornie bezcelowe przechadzki Christophera Lamberta po paryskich podziemiach, tylko z konieczności i bez większego przekonania udające scenariusz, sumują się w Bessonowski manifest – czupurna wyobraźnia i pogarda dla snobistycznych kategorii zamiast kultu autora filmowego i filozoficznych aspiracji. Sam reżyser, jak na artystę przystało, sprzeniewierzył się oczywiście tym wartościom w ciężkim od znaczeń „Wielkim błękicie”, by później wrócić do nich w nieco zmodyfikowanej formie, kręcąc „Leona zawodowca”.
Na pierwszy rzut oka to jedynie (lub aż) barokowe kino akcji, w którym Besson upaja się własnymi pomysłami estetycznymi i operową przemocą. Jednak kręgosłup filmu, inaczej niż w „Metrze”, jest wyraźny – w samym środku okrutnego i brudnego świata rodem z kina noir Besson buduje dziwną, lekko perwersyjną (bezczelną, chciałoby się rzec), a zarazem niewinną i czystą relację między płatnym zabójcą (Jean Reno) i 12-letnią dziewczynką (pamiętny debiut Natalie Portman). Jeśli dodamy do tego obłędną kreację Gary’ego Oldmana, który w niemal każdej scenie przeżywa mimiczną eksplozję nuklearną, wychodzi nam energiczne i nieoczywiste dzieło, które warto odkrywać na nowo.
Błażej Hrapkowicz
Prelekcję i dyskusję po seansie poprowadzi Błażej Hrapkowicz - prezenter telewizyjny i radiowy, krytyk filmowy, konferansjer. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Gospodarz programu “Kino Mówi” w Ale kino+. Prowadzi audycję “Hrapkowidz” w radiowej Czwórce.
pokaz w cyklu Klub Filmowy Ambasada
kultowy film Luca Bessona pokazujemy na taśmie 35 mm ze zbiorów Filmoteki Śląskiej
Nasze wydarzenia
26.10
17:00
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2024-25
31.10
19:00
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Najlepsze z najgorszych
17.11
18:30
Złote Gody: Emmanuelle
ZŁOTE GODY
22.11
19:00
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Wydarzenia specjalne