Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
17:30
Bilet
Miasto Nauki: Święta góra
reż.
Alejandro Jodorowsky
Meksyk/ USA
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
116 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Oldboy
reż.
Chan-wook Park
Korea Południowa
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
120 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
reż.
Krzysztof Zanussi
Polska, Niemcy, USA
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
reż.
Barbara Sass
Polska
czas trwania:
88 min.
format:
2D
17:00
Bilet
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
reż.
Michael Gieleta
Polska 2024
czas trwania:
150 min.
format:
polskie
18:00
Bilet
Modowy Klub Filmowy: Love Story
reż.
Arthur Hiller
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
99 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
reż.
Francis Ford Coppola
USA 1979
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
183 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
reż.
Michael Fischa
USA 1989
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
88 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Złote Gody: Ziemia obiecana
reż.
Andrzej Wajda
Polska 1974
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
179 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Złote Gody: Emmanuelle
reż.
Just Jaeckin
Francja
kategoria wiekowa:
R (restricted).
czas trwania:
95 min.
format:
2D LEKT
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
reż.
Brett Morgen
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
135 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
180 min.
format:
2D
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo
Alien
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
USA/ Wielka Brytania
Pochodzenie:
USA/ Wielka Brytania
Gatunek:
Horror, Science fiction
Reżyseria:
Ridley Scott
Kategoria wiekowa:
Od lat 15.
Czas trwania:
117 min.
Format:
2D NAP.
W repertuarze
14.01, wt.
-
18:00
Bilet
Opis
LEKCJE FILMOWE, CZYLI JAK CZYTAĆ KINO | PAŹDZIERNIK - GRUDZIEŃ 2024
Jak najlepiej czytać kino?Na dużym ekranie!
W tegorocznej odsłonie cyklu zaprezentujemy filmy stworzone dla największych ekranów, spektakularnych projekcji i zachwytów widzów. Filmy nakręcone z rozmachem i dopracowane w najmniejszych szczegółach arcydzieła. Wielkie nazwiska historii kina i klasyczne obrazy, których oglądanie jest źródłem niesłabnącej kinowej przyjemności, czyli WIELKIE KINO NA OGROMNYM EKRANIE!
O tym, jak dzisiaj widzimy te niezwykłe filmy przed każdym seansem opowiedzą autorzy cyklu – filmoznawcy: dr Anita Skwara i Mariusz Ciszewski.
Obcy. Ósmy pasażer Nostromo
Towarowy statek kosmiczny z potężnym ładunkiem rudy powraca na Ziemię, siedmioosobowa załoga pozostaje w stanie śpiączki. Kiedy komputer pokładowy rejestruje sygnał SOS z pobliskiej planetoidy, wybudza załogę i kieruje tam statek. Okazuje się, że sygnał pochodzi z obcego pojazdu kosmicznego, w którym astronauci znajdują szczątki rozerwanego wybuchem kosmity. Porucznik Ripley odczytuje odebrany przez Nostromo sygnał jako głos ostrzeżenia, ale jest już za późno. Jeden z członków załogi miał kontakt z obcą formą życia, która w jego organizmie przedostała się na ziemski statek i po kolei eliminuje astronautów. Jedynie Ripley może mu stawić czoło, ale szybko przekonuje się, że ma do czynienia z przeciwnikiem tyleż bezwzględnym, co inteligentnym.
Łącząc w „Obcym – 8 pasażerze Nostromo” elementy science fiction i filmu grozy, Ridley Scott stworzył podwaliny nowego nurtu s.f., stawiającego nie tyle na jasne perspektywy postępu technicznego, ile na atmosferę lęku przed nieznanym. Inspirowany plastyczną wizją szwajcarskiego artysty H.R. Gigera, który na potrzeby filmu stworzył cztery formy życia postaci Obcego (zespół, do którego należał Szwajcar, otrzymał Oscara za efekty specjalne), reżyser zręcznie operuje uczuciami zagrożenia i klaustrofobii, na styku brawurowych efektów specjalnych i tradycyjnych technik filmowych buduje specyficzną, gęstą atmosferę, unikając – jak długo można – pokazywania krwiożerczego napastnika. Film pozostaje świadectwem osiągnięć techniki filmowej sprzed epoki komputerowej, a jednocześnie rozpoczął kultową serię filmów s.f., składającą się w sumie z czterech części, odmiennych pod względem plastycznym, lecz niezmiennie polemicznych wobec nurtu kina s.f., zakładającego przyjazne nastawienie kosmitów do Ziemian, jak w filmach „Bliskie spotkania trzeciego stopnia” i „E.T.” Stevena Spielberga.
Jak najlepiej czytać kino?Na dużym ekranie!
W tegorocznej odsłonie cyklu zaprezentujemy filmy stworzone dla największych ekranów, spektakularnych projekcji i zachwytów widzów. Filmy nakręcone z rozmachem i dopracowane w najmniejszych szczegółach arcydzieła. Wielkie nazwiska historii kina i klasyczne obrazy, których oglądanie jest źródłem niesłabnącej kinowej przyjemności, czyli WIELKIE KINO NA OGROMNYM EKRANIE!
O tym, jak dzisiaj widzimy te niezwykłe filmy przed każdym seansem opowiedzą autorzy cyklu – filmoznawcy: dr Anita Skwara i Mariusz Ciszewski.
Obcy. Ósmy pasażer Nostromo
Towarowy statek kosmiczny z potężnym ładunkiem rudy powraca na Ziemię, siedmioosobowa załoga pozostaje w stanie śpiączki. Kiedy komputer pokładowy rejestruje sygnał SOS z pobliskiej planetoidy, wybudza załogę i kieruje tam statek. Okazuje się, że sygnał pochodzi z obcego pojazdu kosmicznego, w którym astronauci znajdują szczątki rozerwanego wybuchem kosmity. Porucznik Ripley odczytuje odebrany przez Nostromo sygnał jako głos ostrzeżenia, ale jest już za późno. Jeden z członków załogi miał kontakt z obcą formą życia, która w jego organizmie przedostała się na ziemski statek i po kolei eliminuje astronautów. Jedynie Ripley może mu stawić czoło, ale szybko przekonuje się, że ma do czynienia z przeciwnikiem tyleż bezwzględnym, co inteligentnym.
Łącząc w „Obcym – 8 pasażerze Nostromo” elementy science fiction i filmu grozy, Ridley Scott stworzył podwaliny nowego nurtu s.f., stawiającego nie tyle na jasne perspektywy postępu technicznego, ile na atmosferę lęku przed nieznanym. Inspirowany plastyczną wizją szwajcarskiego artysty H.R. Gigera, który na potrzeby filmu stworzył cztery formy życia postaci Obcego (zespół, do którego należał Szwajcar, otrzymał Oscara za efekty specjalne), reżyser zręcznie operuje uczuciami zagrożenia i klaustrofobii, na styku brawurowych efektów specjalnych i tradycyjnych technik filmowych buduje specyficzną, gęstą atmosferę, unikając – jak długo można – pokazywania krwiożerczego napastnika. Film pozostaje świadectwem osiągnięć techniki filmowej sprzed epoki komputerowej, a jednocześnie rozpoczął kultową serię filmów s.f., składającą się w sumie z czterech części, odmiennych pod względem plastycznym, lecz niezmiennie polemicznych wobec nurtu kina s.f., zakładającego przyjazne nastawienie kosmitów do Ziemian, jak w filmach „Bliskie spotkania trzeciego stopnia” i „E.T.” Stevena Spielberga.
Nasze wydarzenia
20.10
15:00
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
28.10
18:00
Modowy Klub Filmowy: Love Story
MODOWY KLUB FILMOWY
31.10
19:00
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
Najlepsze z najgorszych
22.11
19:00
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Wydarzenia specjalne