Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Flow
Ty [Romantyka]
Wiosna Juliette
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Podniebna poczta Kiki
Wiosna Juliette
Gaucho Gaucho
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Nausicaä z Doliny Wiatru
Małe miłości
Ponyo
Fenicki układ
Materialiści
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Materialiści
Małe miłości
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Małe miłości
Mizerykordia
Małe miłości
Wiosna Juliette
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Fenicki układ
Fenicki układ
Mizerykordia
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
Fenicki układ
F1: Film
Materialiści
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wiosna Juliette
Małe miłości
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
F1: Film
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Materialiści
Chłopiec i czapla
F1: Film
Fenicki układ
F1: Film
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Kształt wody
The Shape of Water

Oscary 2018: "Kształt wody" wielkim faworytem - obraz zdobył nominacje w 13 kategoriach, w tym dla najlepszego filmu, za reżyserię i scenariusz oryginalny.
Najnowszy film wizjonerskiego reżysera Guillermo del Toro, twórcy nagrodzonego 3 Oscarami „Labiryntu fauna”. Baśń dla dorosłych, której akcja rozgrywa się u szczytu zimnej wojny, w Stanach Zjednoczonych około roku 1962.
Elisa (nominowana do Oscara Sally Hawkins) wiedzie monotonną, samotną egzystencję, a całą noc pracuje w pilnie strzeżonym, sekretnym laboratorium rządowym. Jej życie zmienia się na zawsze, gdy wraz z koleżanką z pracy, Zeldą (nagrodzona Oscarem Octavia Spencer), odkrywa, że w laboratorium przeprowadzany jest otoczony ścisłą tajemnicą eksperyment, który zaważyć może na przyszłych losach świata. W pozostałych rolach: nominowany do Oscara Michael Shannon, nominowany do Oscara Richard Jenkins, Michael Stuhlbarg i Doug Jones.
Najwyżej cenionymi dziełami Del Toro są jego trzy natchnione filmy hiszpańskojęzyczne, które na nowo definiują, lecz także rewolucjonizują koncepcję gatunku filmowego jako takiego: chodzi o obsypane Oscarami LABIRYNT FAUNA, CRONOS oraz KRĘGOSŁUP DIABŁA. Każdy z nich jest barwną fantasmagorią, wiodącą nas poprzez meandry moralnych i fizycznych zagrożeń świata pełnego korupcji, autorytaryzmu i wojny. Równie pomysłowe są jego epickie, odrealnione filmy akcji – BLADE II, seria HELLBOY i PACIFIC RIM, a także gotycki romans, CRIMSON PEAK. WZGÓRZE KRWI.
KSZTAŁT WODY jest wierny tej tradycji, tym razem jednak rozgrywa się w podzielonym społeczeństwie Ameryki lat sześćdziesiątych, na skraju wojny nuklearnej oraz na tle potężnych zmian kulturowych. Del Toro wplata w tę rzeczywistość motyw rodzącego się uczucia, gdyż bohaterką filmu jest kobieta z traumatyczną przeszłością, która odkrywa miłość tak potężną, iż przeważa nad podejrzeniami, obawami i samą biologią.
Rolę bohatera, poruszającego się na granicy tego co ludzkie, zwierzęce i mityczne przyjął Doug Jones, który by stworzyć istotę, wykorzystywał zarówno precyzyjnie zaprojektowany kostium jak i niezwykły talent do fizycznej ekspresji. Jones dysponuje rzadko spotykanym warsztatem, jako że wielokrotnie pracował z Del Toro, wcielając się w wymyślone przez reżysera istoty. Jones był pamiętnym Bladym mężczyzną z LABIRYNTU FAUNA, Abe Sapienem z serii HELLBOY i starożytnym wampirem w serialu „Wirus”.
Przy filmie KSZTAŁT WODY Guillermo Del Toro po raz pierwszy współpracował z nagrodzonym Oscarem kompozytorem, Alexandre Desplatem – i obydwaj od razu nawiązali nić porozumienia odnośnie tego, co muzyka ma przekazać w filmie, w którym dwójka bohaterów, pragnących nawiązać ze sobą więź, posługuje się wszystkim poza słowami.
Gdybym miał opowiedzieć ci o niej, o księżniczce bez głosu, cóż mógłbym rzec?
Czy mówiłbym o tamtej chwili...? To wydarzyło się bardzo dawno -
w ostatnich dniach panowania pięknego Księcia...A może mówiłbym o miejscu?
O małym, odludnym miasteczku na brzegu morza...
A może jedynie ostrzegłbym cię przed prawdą tych zdarzeń
i historią o miłości i stracie oraz o potworze, który próbował to wszystko zniszczyć...
--Giles, KSZTAŁT WODY
[opis dystrybutora]