This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
KINO LATO: Nowy początek
Arrival

Wybitna lingwistka Louise Banks (Amy Adams) zostaje wezwana przez siły obronne kraju, by spróbować porozumieć się z wysłannikami innej cywilizacji po tym, jak gigantyczny obiekt zawisł nieruchomo tuż nad Ziemią. Nikt tak naprawdę nie wie, czy obcy przybyli na Ziemię w celach pokojowych czy może są zwiastunem inwazji. W zespole badawczym wspomagają ją pułkownik Weber (Forest Whitaker) i wybitny fizyk Ian Donnelly (Jeremy Renner).
Psychologiczny thriller science fiction to pełna napięcia metaforyczna opowieść o płynności czasu, tajemnicy, zdarzeniach, których ludzki umysł nie potrafi objąć intelektualnie.
Scenariusz bazuje na wielokrotnie nagradzanych opowiadaniach Teda Chianga, zebranych w tomie „Historia twojego życia”. Za reżyserię obrazu odpowiada Denis Villeneuve, twórca „Wroga” i „Sicario”.
W serwisie Rotten Tomatoes film zebrał 51 pozytywnych recenzji, a więc sto procent (51 pozytywnych opinii na 51 recenzji). „Brawurowe efekty wizualne i mnóstwo znakomitych pomysłów fabularnych" - napisał ktytyk Time Out, „Super-mądre kino science fiction, które sprawi, że eksplodują wam głowy, >>Nowy początek<< ogląda się z zapartym tchem" - czytamy w Total Film.
- „Nowy początek” to dzieło kompletne, przemyślane, wybitne. I pierwszy od dekad film science-fiction, który ma realne szanse, by sięgnąć po najwyższy laur na oscarowej gali. Jedno jest dla mnie absolutnie pewne: miejsce wśród największych klasyków gatunku, jak „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”, „Odyseja kosmiczna” czy „Obcy – Ósmy pasażera Nostromo”, „Nowy początek” ma już teraz zapewnione. Takiej uczty dla oka, ucha, ducha i serca jednocześnie kino nie widziało od dawna (Adrian Luzar, Interia).
Film ze świetnym klimatem, wiarygodny, sprytnie skonstruowany i z bardzo dobrą obsadą. Zdecydowanie dobre, mądre kino (Kamil Śmiałkowski).
Poruszające, głębokie science fiction. Znakomicie zagrany, dotykający kwestii człowieczeństwa, życia i śmierci. Zaskakujące intelektualne widowisko (Onet).
„Nowy początek” Denisa Villeneuva śmiało może konkurować o miano najmądrzejszego filmu roku (MoviesRoom).
Zaskakujący pod każdym względem. Piękny, filozoficzny film (Janusz Wróblewski, Polityka).
Obraz Denisa Villeneuve’a swoim pomysłem, stylistyką oraz ogromnym skupieniem na dylemacie jednostki przypomina „Interstellar” Christophera Nolana. Tutaj również personalna opowieść jest punktem wyjścia dla międzyplanetarnych rozważań o życiu. Wyśmienity jest w szczególności plot-twist całej opowieści (Michał Kaczon, Film)