RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
FILM i MIASTO VOL.4: Obiekty w przebudowie | pokazy filmów | debata architektoniczna
FILM I MIASTO VOL. 4
Filmowe popołudnie dla dzieci: Tu pracuje wyobraźnia [obowiązują zapisy na warsztaty]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
PORA DLA SENIORA: Między dwoma światami
Pora Dla Seniora
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
Filmowe popołudnie dla dzieci: Poznajcie Lisa Leona
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
Buena Vista Social Club
FILM I MIASTO VOL. 4
LEKCJE FILMOWE: W łóżku z Madonną
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
FILM i MIASTO VOL.4: Społeczna przestrzeń zmian | pokaz archiwalnych materiałów | debata architektonicznana
FILM I MIASTO VOL. 4
KINO LATO: Nowy początek
Arrival

Wybitna lingwistka Louise Banks (Amy Adams) zostaje wezwana przez siły obronne kraju, by spróbować porozumieć się z wysłannikami innej cywilizacji po tym, jak gigantyczny obiekt zawisł nieruchomo tuż nad Ziemią. Nikt tak naprawdę nie wie, czy obcy przybyli na Ziemię w celach pokojowych czy może są zwiastunem inwazji. W zespole badawczym wspomagają ją pułkownik Weber (Forest Whitaker) i wybitny fizyk Ian Donnelly (Jeremy Renner).
Psychologiczny thriller science fiction to pełna napięcia metaforyczna opowieść o płynności czasu, tajemnicy, zdarzeniach, których ludzki umysł nie potrafi objąć intelektualnie.
Scenariusz bazuje na wielokrotnie nagradzanych opowiadaniach Teda Chianga, zebranych w tomie „Historia twojego życia”. Za reżyserię obrazu odpowiada Denis Villeneuve, twórca „Wroga” i „Sicario”.
W serwisie Rotten Tomatoes film zebrał 51 pozytywnych recenzji, a więc sto procent (51 pozytywnych opinii na 51 recenzji). „Brawurowe efekty wizualne i mnóstwo znakomitych pomysłów fabularnych" - napisał ktytyk Time Out, „Super-mądre kino science fiction, które sprawi, że eksplodują wam głowy, >>Nowy początek<< ogląda się z zapartym tchem" - czytamy w Total Film.
- „Nowy początek” to dzieło kompletne, przemyślane, wybitne. I pierwszy od dekad film science-fiction, który ma realne szanse, by sięgnąć po najwyższy laur na oscarowej gali. Jedno jest dla mnie absolutnie pewne: miejsce wśród największych klasyków gatunku, jak „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”, „Odyseja kosmiczna” czy „Obcy – Ósmy pasażera Nostromo”, „Nowy początek” ma już teraz zapewnione. Takiej uczty dla oka, ucha, ducha i serca jednocześnie kino nie widziało od dawna (Adrian Luzar, Interia).
Film ze świetnym klimatem, wiarygodny, sprytnie skonstruowany i z bardzo dobrą obsadą. Zdecydowanie dobre, mądre kino (Kamil Śmiałkowski).
Poruszające, głębokie science fiction. Znakomicie zagrany, dotykający kwestii człowieczeństwa, życia i śmierci. Zaskakujące intelektualne widowisko (Onet).
„Nowy początek” Denisa Villeneuva śmiało może konkurować o miano najmądrzejszego filmu roku (MoviesRoom).
Zaskakujący pod każdym względem. Piękny, filozoficzny film (Janusz Wróblewski, Polityka).
Obraz Denisa Villeneuve’a swoim pomysłem, stylistyką oraz ogromnym skupieniem na dylemacie jednostki przypomina „Interstellar” Christophera Nolana. Tutaj również personalna opowieść jest punktem wyjścia dla międzyplanetarnych rozważań o życiu. Wyśmienity jest w szczególności plot-twist całej opowieści (Michał Kaczon, Film)