Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Inu–Oh (napisy)
[wyprzedane] Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Motel Destino
Grzesznicy
Symfonia o umieraniu
Inu–Oh (napisy)
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Symfonia o umieraniu
Przedpremiera: Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
Motel Destino
Exhuma (Ekshumacja)
Symfonia o umieraniu
Ostatnia podróż
Motel Destino
Flow
Ostatnia podróż
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Niesamowite przygody skarpetek
Inu–Oh (napisy)
The Last Showgirl
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
Rodzina w kinie: Inu-Oh (lektor)
Sanatorium Pod Klepsydrą według Braci Quay
Motel Destino
Inu–Oh (lektor)
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Niesamowite przygody skarpetek
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: bociany wróciły
21.37
Ostatnia podróż
The Last Showgirl
Ostatnia podróż
21.37
Grzesznicy
The Last Showgirl
The Last Showgirl
Flow
Ostatnia podróż
Grzesznicy
Grzesznicy
Ty [Romantyka]
The Last Showgirl
The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Inu–Oh
Grzesznicy
The Last Showgirl
Queer
PRZEDPREMIERA: Ukryty motyw
Flow
Ostatnia podróż
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Motel Destino
Niesamowite przygody skarpetek
Filmowe popołudnie dla dzieci: wielka majówka
Ty [Romantyka]
The Last Showgirl
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Lekcje filmowe: Fargo
PORA DLA SENIORA: Ostatnia podróż
Rok z kinem Azji: Wielkie miasto
Vanya [sezon 2025]
PRZEDPREMIERA: Ukryty motyw
PRZEDPREMIERA: Wszystkie odcienie światła
Ty [Romantyka]
Filmowe popołudnie dla dzieci: arabska noc
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Has. Kroniki wyobraźni: Pożegnania
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Noc muzeów: Legenda o Ondalu
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Rok z kinem Azji: Tchórz
Lśnienie. 45-lecie premiery
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Rok z kinem Azji: Idol
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Madame Butterfly [sezon 2025]
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
KINO LATO: Ikar. Legenda Mietka Kosza
Ikar. Legenda Mietka Kosza

Nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2019:
Srebne Lwy - Maciej Pieprzyca, Maria Gołoś, Renata Czarnkowska-Listoś
Złote Lwy - Najlepsza pierwszoplanowa rola męska Dawid Ogrodnik
Najlepsza charakteryzacja - Jolanta Dańda
Najlepsza muzyka - Leszek Możdżer
Najlepsze kostiumy - Agata Culak
Najlepsze zdjęcia - Witold Płóciennik
Złoty Klakier - Nagroda publiczności dla najdłużej oklaskiwanego filmu Maciej Pieprzyca
..................................
"Ikar. Legenda Mietka Kosza" to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia niewidomego geniusza fortepianu. Mietek (Dawid Ogrodnik) jako dziecko traci wzrok. Jego matka (Jowita Budnik), oddaje go pod opiekę sióstr zakonnych w Laskach. W ośrodku dla niewidomych chłopiec odkrywa, że muzyka może stać się dla niego sposobem, by na nowo widzieć i opowiadać świat. Mietek zostaje świetnym pianistą klasycznym. Jednak, gdy odkrywa jazz - ma już tylko jeden cel: zostać najlepszym pianistą jazzowym w Polsce. Odnosi coraz większe sukcesy, nie tylko w kraju, ale i na świecie. Wygrywa prestiżowy Montreux Jazz Festival. W jego życiu niespodziewanie pojawia się charyzmatyczna wokalistka Zuza (Justyna Wasilewska). To spotkanie zmieni jego życie.
..................................
Kiedy poznałem życiorys i twórczość Kosza, nie mogłem uwierzyć, że w naszym kraju został on prawie cał-kowicie zapomniany. Mimo że wzbraniałem się przed tym, by po filmie „Chce się żyć” reżyserować kolejny obraz o niepełnosprawnym bohaterze, zdecydowałem się na tę idącą pod prąd biografię kogoś, kto nie istnieje w powszechnej świadomości. Nie jest to jednak pomnikowa biografia, nie jest to kolejny film o człowieku, któ-remu mamy współczuć i się nad nim litować. Mietek Kosz nie był pomnikiem, był normalnym facetem, ze swo-imi zaletami i wadami. Muzycy go podziwiali, ale się go bali.
Chłopak z biednej zamojskiej wsi, od 12. roku życia niewidomy, rzucił wyzwanie losowi, na który chciano go skazać, i postanowił, że będzie najlepszym pianistą jazzowym w Polsce i na świecie. „Grając, widzę. Dopóki gram, jestem zdrowy” – tak mówił o sobie i swojej muzyce. To film o podążaniu za marzeniami wbrew trudom codziennego życia, nieprzychylnym czasom i innym ludziom. To historia buntownika, który chciał grać jazz, żyć po swojemu, o jego drodze na szczyt i walce z demonami – samotnością, nałogiem oraz brakiem miłości. To także opowieść o cenie, którą płaci się za marzenia i geniusz.
„Ikar...” to historia o fenomenie i życiowym paradoksie. Przewrotność losu sprawiła, że w wyniku choroby odkry-to dla świata muzyki samorodny talent Kosza, który był jak tytułowy Ikar – wzleciał wysoko i stał się objawie-niem polskich oraz zagranicznych sal koncertowych. Wróżono mu wielką, międzynarodową karierę. Po koncertach w Paryżu i nagrodach na najważniejszych jazzowych festiwalach w Montreux czy Wiedniu miał jechać na podbój Ameryki. Nie zdążył.W jednym z wywiadów Mietek Kosz powiedział: „Ja naprawdę lubię muzykę, ale najbardziej cenię taką, która przygnębia, wpycha mnie w siebie, sprawia, że czuję, że życie jest dramatyczną przygodą do samego końca”. Życie Mietka Kosza było dramatyczną przygodą pełną chwil wzruszających, śmiesznych i tragicznych. Było jak jego gra – wielką improwizacją, mieszanką goryczy i smutku, radości i humoru, miłości i pasji. Taki też jest film o nim – mo-mentami drastyczny i gorzki, kiedy indziej lekki i zabawny, pełen wspaniałej muzyki.
„Ikar...” to film o sile, jaką daje pasja. Pasją Mietka Kosza był jazz. Poświęcił tej muzyce całe swoje życie. Jazz był również jego obsesją i rozpaczą, ale przede wszystkim wielką radością. Do swojej publiczności pianista mówił: „Żyję po to, by dla was grać, byście mnie słuchali, przeżywali razem ze mną i klaskali”.Mietek Kosz w filmie został ożywiony dzięki genialnej kreacji Dawida Ogrodnika. To artysta bezkompromisowy, który zna swoją wartość, wie, czego chce, i rzuca wyzwanie światu: „Jestem Mietek Kosz. Zapamiętajcie to nazwisko”. Wierzę w to, że film „Ikar...” 46 lat po tragicznej śmierci Mieczysława Kosza przypomni widzom jego nazwisko i muzykę.
Maciej Pieprzyca